knutaj Skrevet 26. november 2007 Forfatter Del Skrevet 26. november 2007 (endret) Jeg er stadig ikke kreditert. Litt usikker på hvem som står for krediteringen da jeg har NoExtras (med Netcoms nett). Blir å sende en e-mail til NoExtras i løpet av dagen. Regner med det ordner seg ganske fort da. Endret 26. november 2007 av knutaj Lenke til kommentar
kiripe Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Makan til sleiphet... Har selv fått noen av disse meldingene uten at jeg har sjekket ut om vi har blitt belastet for dem (bedriftsabonnement), men det skal sannelig sjekkes ut nå. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 4. desember 2007 Del Skrevet 4. desember 2007 Makan til sleiphet... Har selv fått noen av disse meldingene uten at jeg har sjekket ut om vi har blitt belastet for dem (bedriftsabonnement), men det skal sannelig sjekkes ut nå. Hvis du har et NetCom-abonnement skal du ha blitt kreditert allerede. Hvis du ikke har blitt det ennå, er det bare å kontakte operatøren din Lenke til kommentar
hanKnut Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Vianett sier i dag at de bare har meldt fra til Netcom og Telenor. Alle andre operatører må klare seg selv, eller så må vi (kundene) dekke denne SPAM'en selv. JALLA! Jeg har OneCall og de vil ikke ta i denne saken. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Klag, klag og atter klag. Vianett burde mistet sin CPA-avtale på grunn av dette. Lenke til kommentar
hanKnut Skrevet 12. desember 2007 Del Skrevet 12. desember 2007 Fikk vite at OneCall krediterer meg nå! De har visstnok ikke blitt informert om at de burde/skulle gjøre det av Vianett... Vel vel, litt heftig mailing var det som skulle til. Jeg henviste til denne tråden, og etter det løste alt seg veldig greit. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 (endret) Har fått beskjed om at jeg får en faktura fra OneCall de nærmeste dagene. Ser ut i fra samtalspes. at jeg har blitt belastet kr 35,00, 12.11.07, fra nummer 196331. Gjett om de skal kreditere det beløpet a F**n ta Mobilfikser'n. Endret 15. desember 2007 av Computerwelt Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 15. desember 2007 Del Skrevet 15. desember 2007 Er det noen som har klaget til forbrukerombudet som har fått noe svar fra dem? Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Her ser vi jo at det er kun de som har "kjempet" for det, som har fått pengene tilbake. Så da er det jo åpenbart massevis av folk som har blitt belastet uten å vite det, eller uten å gidde å gjøre noe med det. Så her har nok mobilfiksern tjent rått. Lenke til kommentar
B-QL Skrevet 16. desember 2007 Del Skrevet 16. desember 2007 Dette er jo på lik linje med slike fakturaer som blir sent til store firmaer, små beløp som ingen merker, og et fåtall klager på. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 (endret) Her ser vi jo at det er kun de som har "kjempet" for det, som har fått pengene tilbake. Så da er det jo åpenbart massevis av folk som har blitt belastet uten å vite det, eller uten å gidde å gjøre noe med det. Så her har nok mobilfiksern tjent rått. Vianett tok saken videre med NetCom og Telenor på eget initiativ, så det er ikke så mange som har måttet "kjempe" for det ennå. Når det er sagt, så er det om ikke annet enn veldig merkelig, at Vianett kun melder saken til NetCom og Telenor, og ikke til alle operatører i landet når de først skal se fra. De sitter vel med oversikt over hvem som har blitt belastet, og burde ikke ha et fnugg av problem med å ta saken videre til de operatørene det skulle gjelde. Jeg håper vi får svar fra forbrukerombudet snart Dette er jo på lik linje med slike fakturaer som blir sent til store firmaer, små beløp som ingen merker, og et fåtall klager på. Ingen overraskelse det, virker som om nesten alle SMS-tjenester om dagen er lagt opp sånn. Når traff du sist noen som faktisk ville ha en abonnementstjeneste for ringetoner som belastet deg 15 kroner uken? Svindel satt i system, kalles det - og så lenge de to store operatørene tjener godt på det, skjer det nok lite. Endret 17. desember 2007 av zegenie Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 17. desember 2007 Del Skrevet 17. desember 2007 zegenie: Siden du jobber for netcom kan da du prøve å gjøre noe med det Hint, hint. Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 18. desember 2007 Del Skrevet 18. desember 2007 zegenie: Siden du jobber for netcom kan da du prøve å gjøre noe med det Hint, hint. Jeg jobber ikke der lenger, men siden NetCom allerede skulle ha kreditert de Vianett har gitt beskjed om, så hadde det ikke vært så mye for meg å gjøre der Lenke til kommentar
iCar Skrevet 22. desember 2007 Del Skrevet 22. desember 2007 Jeg var en av de som fikk den mld(Netcom) ble kreditert beløpet etter å ha tatt konatkt med Netcom, sendte rundt den tiden også mail til forbruekrråedet, fikk svar den 29.11.07 Mailen jeg fikk: Klage på uønska tilsending av SMS Forbrukerombodet fører tilsyn med at næringsdrivandes marknradsføring og avtalevilkår er i samsvar med marknadsføringslova. Meir informasjon om Forbrukarombodet finn du på våre internettsider http://forbrukerombudet.no. Vi viser til din klage av 17.11.07 vedrørande SMS-reklame frå Mobilfikser’n til kr 35,-. Vi har fått fleire klagar frå forbrukarar som har blitt fakturert kr 35,- for SMS-reklame frå Mobilfikser’n via kortnummer 1963. Det viser seg at det vart sendt ut eit større tal slike meldingar frå Mobilfikser’n i perioden rundt 12. november 2007. Denne utsendinga reiser spørsmål etter marknadsføringslova § 2a som forbyr næringsdrivande å levere og krevje betaling for tenester utan etter avtale. Saka reiser vidare spørsmål etter § 2b som mellom anna forbyr næringsdrivande å rette marknadsføring via SMS til fysiske personar utan at det er innhenta samtykke på førehand. Forbrukarombodet vart gjort kjent med saka kort tid etter at utsendingane hadde skjedd, og tok saka opp med mobiloperatørane og innehavar av kortnummer 1963. Vi har også tatt saka opp med selskapa Smart Consult AS og TM – Telecom Management AS som står bak butikken Mobilfikser’n og utsendinga av meldingane. Vi har fått tilbakemelding frå mobiloperatørane om at dei vil refundere beløpa til kundane som vart belasta for kr 35,- i samband med denne utsendinga. Forbrukarombodet har dessverre ikkje myndigheit til å hjelpe deg med å rette eventuelle krav om refusjon mot mobilselskapet ditt eller mot selskapa som stod bak utsendinga. Ved spørsmål om refusjon av beløpet ber vi deg difor om å ta kontakt med mobilselskapet ditt. Med vennleg helsing for Forbrukarombodet Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 4. januar 2008 Del Skrevet 4. januar 2008 Bra jeg så denne tråden. Har også fått 2 meldinger fra mobilfiksern. Hver på 35 kr. Har ikke fått noe kreditert fra OneCall enda. Er ikke allverdens penger, men dirrer innvendig av sinne når jeg tenker på prinsippet bak dette. Er det B2C som er på ferde igjen. Har ikke B2C noe eierskap inne i mobilfiksern? Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 One Call gjør i hvert fall ingenting. De henviser bare til de som har sendt spammen. Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 One Call har i hvert fall kreditert den SMS-en som jeg mottok. Skjedde i slutten av forrige uke. Lenke til kommentar
Xpi Skrevet 9. januar 2008 Del Skrevet 9. januar 2008 (endret) EDIT: Vianett har kreditert meg! Var litt rask på avtrekkeren. Dette er jo ikke mobiloperatørene sin feil, men innholdsleverandøren. Endret 10. januar 2008 av Xpi Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå