Gå til innhold

Spam fra Mobilfiksern


Anbefalte innlegg

Har også fått melding fra mobilfiksern, bare flaks jeg tittet innom her ellers hadde jeg aldri sjekket faktura

 

Ser på nettsidene deres at de tar fra 15-35 kroner for info sms.

 

Vil tippe at info SMS er når de sender ut SMS om at en mobil er ferdig på service. Jeg tipper at de har gjort en feil og brukt denne når de har sendt ut reklame.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Når jeg ringte Nectom angående dette fikk jeg bare beskjed om å ringe vianett, fikk et 69 nr å ringe.

 

CPA = overtakserte SMS, dvs SMS som koster penger å motta.

 

Problemet er at dersom det kun klages til Vianett, er det kun du som får pengene tilbake, og i verste fall gir vianett en advarsel til mobilfiksern. Antagelig er det hundrevis av andre som ikke aner noe om at de har blitt belastet, og aldri får pengene tilbake.

 

Dersom dere kontakter de ansvarlige for CPA hos Telenor/Netcom, blir mest sannsynlig noe mer gjort. F.eks. at operatørene krediterer alle belastningene som har blitt gjort av mobilfiksern, og muligens også fratar både Vianett og Mobilfiksern mulighet for å sende CPA i fremtiden.

Forsøk å klage til denne epostadressen: [email protected]

Det er da litt vesentlig å få presisert at mobilfiksern antagelig har belastet alle sine kunder som er registrert med mobilnummer - dvs, at det ikke er kun du som har blitt belastet feilaktig (send en link til denne tråden f.eks.)

 

Noen kontaktpersoner hos Netcom: https://netcom.no/omnetcom/partnere/cpa-inn...verandorer.html

 

Jeg vet at Telenor/Netcom er svært opptatt av at reglene for CPA følges strengt, fordi slike episoder som dette bidrar til at folk mister troverdigheten til denne typen betalingsmåte. Det er jo tross alt litt skummelt at hvem som helst med CPA avtale kan sende hvem de vil en SMS som koster 100kr, uten av vedkommende har anelse om at de har blitt belastet.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Snakket med vianett.

 

Kan berolige alle om at alle som fikk de mld , vil få dem kreditert.

Mobilfiskern sendte visstnok dem og mente de hadde krav på det, men nå har dem sperret mobilfiksern og ifølge dama så har hun fått bekrefetet det fra alle operatørene at de vil kreditere alle berørte kunder. Pengene skulle være kreditert iløpet av dagen.

Lenke til kommentar
adilr82: Klag også gjerne til forbrukerombudet. Så får mobilfikseren problemer direkte. Om de er blitt kastet ut av vianett så er alt de trenger å gjøre å lage ny avtale med en annen CPA-videreselger og fortsette som før.

 

 

Har sent klage til forbrukerombudet også, tror flere jeg kjenner som har gjort det samme.

Såvidt jeg forstod så hadde Mobilfiksern bevisst sendt ut de meldingene, så ut som om dem var oppmerksom på det eller hadde fått en del klager, så vianett nektet dem penger for de mld, og har nå sperret for at de skal kunne sende flere mld.

 

Hvis flere ringer for det samme selv om dem er klar over dette, mulig det kan føre til at Mobilfiksern blir kastet ut for godt.

Lenke til kommentar

Godt å se at det skjer saker og at det e rnoen som gidderå legge mer jobb i det enn meg.

 

Jo mer jeg tenker på det, jo mer hårete fremstår hele greia. Selvsagt stikker ikke Mobilfiksern av med 35 kr pr sendte melding, men jeg vil likevel anta at de har rimelig godt betalt. Samtidig har de nok ganske mange tusen potensielle ofre i sin kundedatabase. Kan fort bli store penger av slikt.

 

For min del håper jeg at telefonprodusentene Mobilfiksern har avtale med vurderer sitt videre samarbeid. Industrien har ikke råd til useriøse aktører.

Lenke til kommentar

Vianett er noen sniker, fikk selv sms som kostet penger av en tjeneste som kalte seg sms-king, noe jeg aldri noen sinne har brukt eller hatt kundeforhold til, fikk heldigvis sperret det og skal sende klage til forbrukerombudet. Greit nok at en og annen reklamemelding sniker seg inn, men når det koster penger i tillegg så blir ihvertfall jeg forbanna!

Lenke til kommentar
Noen med Netcom som har fått penger kreditert på de sms`ene?

Har fortsatt ikke fått dem tilbake.....

Alle som har NetCom skal ha blitt kreditert - damen min var kreditert allerede før jeg sendte saken videre. Fikk også bekreftet at man skal ha blitt kreditert automatisk, men at noen glipp selvsagt kunne skje. Hvis du ikke har blitt kreditert ennå, så ta kontakt med NetCom (, eller Vianett eller Mobilfiksern).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...