convak Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Har også fått melding fra mobilfiksern, bare flaks jeg tittet innom her ellers hadde jeg aldri sjekket faktura Ser på nettsidene deres at de tar fra 15-35 kroner for info sms. Vil tippe at info SMS er når de sender ut SMS om at en mobil er ferdig på service. Jeg tipper at de har gjort en feil og brukt denne når de har sendt ut reklame. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Når jeg ringte Nectom angående dette fikk jeg bare beskjed om å ringe vianett, fikk et 69 nr å ringe. CPA = overtakserte SMS, dvs SMS som koster penger å motta. Problemet er at dersom det kun klages til Vianett, er det kun du som får pengene tilbake, og i verste fall gir vianett en advarsel til mobilfiksern. Antagelig er det hundrevis av andre som ikke aner noe om at de har blitt belastet, og aldri får pengene tilbake. Dersom dere kontakter de ansvarlige for CPA hos Telenor/Netcom, blir mest sannsynlig noe mer gjort. F.eks. at operatørene krediterer alle belastningene som har blitt gjort av mobilfiksern, og muligens også fratar både Vianett og Mobilfiksern mulighet for å sende CPA i fremtiden. Forsøk å klage til denne epostadressen: [email protected] Det er da litt vesentlig å få presisert at mobilfiksern antagelig har belastet alle sine kunder som er registrert med mobilnummer - dvs, at det ikke er kun du som har blitt belastet feilaktig (send en link til denne tråden f.eks.) Noen kontaktpersoner hos Netcom: https://netcom.no/omnetcom/partnere/cpa-inn...verandorer.html Jeg vet at Telenor/Netcom er svært opptatt av at reglene for CPA følges strengt, fordi slike episoder som dette bidrar til at folk mister troverdigheten til denne typen betalingsmåte. Det er jo tross alt litt skummelt at hvem som helst med CPA avtale kan sende hvem de vil en SMS som koster 100kr, uten av vedkommende har anelse om at de har blitt belastet. Endret 18. november 2007 av Lurifaksen Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 I tillegg til det lurifaksen sier anbefaler jeg alle sammen å klage til forbrukerombudet ved å fylle ut dette skjemaet. Det nytter å klage, det har vi sett i andre tråder her på forumet. Mobilfikseren kommer garantert å få en smekk om alle som har postet i tråden her klager. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Snakket med vianett. Kan berolige alle om at alle som fikk de mld , vil få dem kreditert. Mobilfiskern sendte visstnok dem og mente de hadde krav på det, men nå har dem sperret mobilfiksern og ifølge dama så har hun fått bekrefetet det fra alle operatørene at de vil kreditere alle berørte kunder. Pengene skulle være kreditert iløpet av dagen. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 adilr82: Klag også gjerne til forbrukerombudet. Så får mobilfikseren problemer direkte. Om de er blitt kastet ut av vianett så er alt de trenger å gjøre å lage ny avtale med en annen CPA-videreselger og fortsette som før. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 adilr82: Klag også gjerne til forbrukerombudet. Så får mobilfikseren problemer direkte. Om de er blitt kastet ut av vianett så er alt de trenger å gjøre å lage ny avtale med en annen CPA-videreselger og fortsette som før. Har sent klage til forbrukerombudet også, tror flere jeg kjenner som har gjort det samme. Såvidt jeg forstod så hadde Mobilfiksern bevisst sendt ut de meldingene, så ut som om dem var oppmerksom på det eller hadde fått en del klager, så vianett nektet dem penger for de mld, og har nå sperret for at de skal kunne sende flere mld. Hvis flere ringer for det samme selv om dem er klar over dette, mulig det kan føre til at Mobilfiksern blir kastet ut for godt. Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det er tilfeller som dette som viser hvor svak modellen for overtaksert SMS faktisk er Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 19. november 2007 Forfatter Del Skrevet 19. november 2007 Godt å se at det skjer saker og at det e rnoen som gidderå legge mer jobb i det enn meg. Jo mer jeg tenker på det, jo mer hårete fremstår hele greia. Selvsagt stikker ikke Mobilfiksern av med 35 kr pr sendte melding, men jeg vil likevel anta at de har rimelig godt betalt. Samtidig har de nok ganske mange tusen potensielle ofre i sin kundedatabase. Kan fort bli store penger av slikt. For min del håper jeg at telefonprodusentene Mobilfiksern har avtale med vurderer sitt videre samarbeid. Industrien har ikke råd til useriøse aktører. Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Ille at de tror de kan sleppe unna med noe slikt.. Lenke til kommentar
convak Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 (endret) Hos Vianett.no ser det ut som at man får en fortjeneste på ca kr 20 pr sms som fakturers kr 35 for. Endret 19. november 2007 av convak Lenke til kommentar
Dr3as Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 20*XXXX blir fort litt penger det. i alle fall når folk får sms'n flere ganger.. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Hmm fortsatt ikke fått noe penger kreditert, noen andre som kalgde og har sett noe til det? Kanskje vente 1 dag til før jeg ringer igjen, for hun mente at det skulle ordnes opp av operatøren Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Det kan sikkert ta litt tid før det blir kreditert. Hadde ikke bekymret meg om det tok en dag eller 2 til. Lenke til kommentar
mobilfreaken Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Som jeg skrev tidligere etter en samtale med de som hadde sendt ut smsene så skulle alle bli kreditert alle kostnadene. Jeg har hvertfall blitt kreditert 35,- nå, og jeg bruker Telenor Lenke til kommentar
knutaj Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Har ikke blitt kreditert foreløpig. Regner med at jeg gir operatøren min en dag eller to før jeg evt. kontakter de. Lenke til kommentar
Cowboystrekk Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Vianett er noen sniker, fikk selv sms som kostet penger av en tjeneste som kalte seg sms-king, noe jeg aldri noen sinne har brukt eller hatt kundeforhold til, fikk heldigvis sperret det og skal sende klage til forbrukerombudet. Greit nok at en og annen reklamemelding sniker seg inn, men når det koster penger i tillegg så blir ihvertfall jeg forbanna! Lenke til kommentar
Hopperesque Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Benytter OneCall og jeg kommer ikke innpå 'Mine sider'. Vet derfor ikke om jeg har blitt belastet eller ikke, ei heller om de har kreditert belastningen. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 20. november 2007 Del Skrevet 20. november 2007 Fortsatt ikke blitt kreditert, bruker Netcom.... Venter og ser til imorra, hvis ikke purrer jeg igjen. Lenke til kommentar
iCar Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Noen med Netcom som har fått penger kreditert på de sms`ene? Har fortsatt ikke fått dem tilbake..... Lenke til kommentar
zegenie Skrevet 25. november 2007 Del Skrevet 25. november 2007 Noen med Netcom som har fått penger kreditert på de sms`ene?Har fortsatt ikke fått dem tilbake..... Alle som har NetCom skal ha blitt kreditert - damen min var kreditert allerede før jeg sendte saken videre. Fikk også bekreftet at man skal ha blitt kreditert automatisk, men at noen glipp selvsagt kunne skje. Hvis du ikke har blitt kreditert ennå, så ta kontakt med NetCom (, eller Vianett eller Mobilfiksern). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå