Gå til innhold

Spam fra Mobilfiksern


Anbefalte innlegg

Mottok følgende SMS fra Mobilfiksern i går:

Henger din mobil ofte? Kanskje du ønsker oppgradering av din mobil eller backup av dine kontakter?Kom til mobilfiksern i Nygata 3 ved oslo City for service.

Avsendernummer på SMSen var 1963.

 

Greit nok, jeg hadde problemer med telefonen min for et drøyt år siden. Pga sin sentrale beliggenhet lot jeg, noe motvillig, de fikse den. Hva de da gjorde med telefonen var jeg alt annet enn fornøyd med. Jeg reklamerte på reperasjonen og mente at dette måtte de ordne opp i. Etter korrespondanse via e-post fikk jeg beskjed om at jeg kunne stikke innom, så skulle de fikse det om de var enige i at mangelen burde utbedres av de.

 

Jeg stakk innom der en lørdag og fikk høre en ansvarsfraskrivelse som mildt sagt sjokkerte meg. De skulle utbedre mangelen, men jeg måtte regne med at det tok noen dager siden Nokia ikke var villige til å dekke gebyret de tar for å fikse telefoner på dagen. Selv om det var åpenbart at dette ikke hadde noe med Nokia å gjøre, men med at de hadde utført slett arbeid når telefonen var på service. Etter litt om og men tok jeg med meg telefonen og gikk fordi jeg skulle dra på ferie om noen dager og trengte telefonen. Mangelen på min telefon er nå, 6 måneder etterpå, fortsatt ikke utbedret. Mest fordi jeg ikke orker å møte den arrogansen jeg ble møtt med sist jeg var innom der.

 

Jeg har altså ikke vært i kontakt med de på 6 måneder. Så dukker denne SMSen opp. Spam, tenkte jeg. Jeg har ikke sagt jeg vil ha noen reklame fra de. Jeg vil helst ikke ha noe med de å gjøre.

 

I dag logget jeg inn på "min side" hos min operatør. Gjett hva som møtte meg der. Joda, den SMSen jeg i går mottok fra nummer 1963 kostet meg 35 kroner. Er det mulig?

 

Så er det flere her inne som har mottatt spam fra de, så råder jeg dere til å sjekke hvor mye dette kostet dere.

 

(ser nå at denne tråden havnet i feil forum... sorry)

Endret av knutaj
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke tillatt å sette som vilkår for andre tjenester, at man skal godta å motta elektronisk reklame. Det vil si at om du kjøper en telefon hos en forhandler, kan ikke et av vilkårene for å gjennomføre handelen være at du godtar å motta reklame. Det samme gjelder selvsagt varer og tjenester levert av andre firmaer, som f.eks. mobilfiksern i dette tilfellet.

 

Uansett om det skulle stå noe i kontrakten du har signert, så har du en sterk sak om du melder firmaet til forbrukervaktbikkjen for brudd på markedsføringsloven.

 

Klage kan du gjøre veldig enkelt ved å fylle ut et online-skjema her:

http://www.forbrukerombudet.no/?id=1609

Lenke til kommentar

Sendte de en e-post hvor jeg ytret min misnøye. Tror jaggu jeg kom til å CCe reklamasjonsavdelinga til telefonprodusenten på den e-posten. Sett slikt.

 

Skal bli spennende å se om noen av de gir lyd fra seg. Om ikke ting har endret seg nylig, så er det vel samme firma som står bak både Mobilfiksern som kjørte Easytel i grøfta.

Lenke til kommentar
Mottok samme melding i går, pluss at jeg har fått 2-3 liknende før. Koster det virkelig 35 kr per melding? Hadde forøvrig telefonen min på reparasjon der for 1,5 år siden.

Fra min samtalespesifikasjon:

 

2007-11-12 12:31:46 SMS fra 196331 00:00:00 -35,00

Lenke til kommentar
Mottok samme melding i går, pluss at jeg har fått 2-3 liknende før. Koster det virkelig 35 kr per melding? Hadde forøvrig telefonen min på reparasjon der for 1,5 år siden.

Fra min samtalespesifikasjon:

 

2007-11-12 12:31:46 SMS fra 196331 00:00:00 -35,00

Tror deg ;) Er vel ikke akkuat veldig fornøyd hvis jeg har blitt belastet 105 kr for spam. Skal sjekke nærmere i morgen...

Lenke til kommentar
de fortalte meg at det hadde blitt gjort en feil og at alle ville bli kreditert de 35,-

All sannsynlighet tilsier at det kun er de som klager som vil få kreditert de 35,- - og det er nok en liten, liten del av dem som mottok meldingen. Altså - lettjente penger.

Lenke til kommentar
ingen andre som har mottat denne meldingen?

jeg og en kamerat har hvertfall fått den.

 

edit:

jeg har nå pratet med de som sender ute meldingene, de fortalte meg at det hadde blitt gjort en feil og at alle ville bli kreditert de 35,-

 

Har fått 2-3 stk av de meldingene, ser at jeg har blitt belastet for over 100 kr for dem, hvem og hvor pratet du med?

Hakke levert inn tlf min ti ldem på år og dager...........

Lenke til kommentar

Jeg har opplevd det samme:

 

Dato Beskrivelse Periode

12-11-2007 12:10 SMS innholdstjeneste 196331 00:00:01 -35,00

12-11-2007 12:11 SMS innholdstjeneste 196331 00:00:01 -35,00

 

Hvordan har de tenkt å betale tilbake dette?

 

edit: Fant en liste over innholdsleverandører hos Talkmore.no og har sendt en mail til vianett.no som er ansvarlig.

 

Meldingene kom fra 1963:

"Henger din mobil ofte?Kanskje du ønsker oppgradering av din mobil eller back up av dine kontakter?Kom til mobilfiksern i Nygata 3 ved oslo City for service."

Endret av convak
Lenke til kommentar

Sjekka fakturaen min idag,

Hadde fått 4 sms fra dem som jeg haddet blitt fakturert hele 140 kr for...........

 

Snakka med Netcom fikk beskjed om å ringe vianett.

 

Det var en her over som skrev at han ble lovet å bli kerditert pengene tilbake, hvem snakket du med?

Lenke til kommentar
Jeg ville rapportert det til Netcom og Telenor. De kommer nok til å reagere på at noen misbruker CPA-systemet så grovt som dette.

Vær trygg på at jeg kommer til å ta dette opp med CPA-support på mandag. Damen min fikk også to av disse meldingene, og har nok blitt belastet 70,- som alle andre her. Dette er helt horribelt.

Lenke til kommentar
Jeg ville rapportert det til Netcom og Telenor. De kommer nok til å reagere på at noen misbruker CPA-systemet så grovt som dette.

Vær trygg på at jeg kommer til å ta dette opp med CPA-support på mandag. Damen min fikk også to av disse meldingene, og har nok blitt belastet 70,- som alle andre her. Dette er helt horribelt.

 

Hva er CPA support?

 

Når jeg ringte Nectom angående dette fikk jeg bare beskjed om å ringe vianett, fikk et 69 nr å ringe.

Lurer på om vi i det hele tatt for tilbake penger, ble belastet for sure 140 kr for noe dritt jeg aldri har bedt om.

 

Har fylt ut skjema som en over la ut link til og sendt den til forbrukerombudet for brudd på markedsføringsloven samt sendt en stygg mail til [email protected]

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...