Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal på mitt trådløse nett

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg sliter med dårlig signal på nettet mitt(Har hele tiden "Veldig svakt") Jeg har prød to forskjellige nettverk kort. Og det jeg har nå er "D-Link DWA-547" Det jeg hadde sist var et cnet kort eller noe i den duren.

Men bærbare PC-er her i huset har knall signal og nettet deres er veldig raskt. Men på min stasjonære må jeg plassere den helt opptil veggen for å klare å få signal. Flytter jeg den 1 m lengre bort mister jeg signalet. Nettet er også veldig ustabilt og tregt til tider.

Noen som har et clue eller to på hva som hva som kan være feilen i dette tilfellet? Har prøvd litt forskjellige drivere uten at det hjelper.

Takk :)

EDIT: Jeg bor på hybel, har ikke anledning til å flytte på routeren/modemet.

Endret av Sandsvei
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Sliter med akkurat samme problemet. Sitter her på hybelen min med crappy signal på den stasjonære og ikke så verst på den bærbare...

Jeg skulle med andre ord også hjerne hørt et bra forslag til løsning på dette problemet.

Er det for eksempel mulig å kjøpe en ny og kraftigere antenne til nettverkskortet?

Var inne å kikka litt på komplett, men fikk intrykk av at de antenne som ble solgt der var for å skrus på ruteren?!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...