Eplekaka88 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Info i emnetittel... 160-170 ski av typen twintip til prisklassa 2000-3000..? Nokken anbefalinger? Endret 18. november 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg ville valgt en ski på 165-170cm hvis jeg var 170 høy. Men dette er selvfølgelig opp til hver enkelt å finne ut hva de liker. K2 Fujiative er en god ski med tanke på prisen (litt over 3000). Ellers er det mange gode muligheter hvis du strekker deg litt i pris. Et godt råd skal du få med: Kjøp gode støvler som sitter godt på foten din. Og for all del: ALDRI kjøp for store støvler! Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Andre ambefalinger? Kan legge til at eg er 173... Haka mi er på 150... er ikkje det normalt med ski som er opp til haka? Endret 13. november 2007 av eplekaka88 Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 På carvingski er tuppen ofte ved haka eller til og med litt under, men twintipski skal i utgangspunktetvære litt lenger. Noen ski du kan titte litt på er: HEAD J.O Pro, HEAD Spawn 1 og Rossignol Scratch Ghetto. Disse er imidlertid litt dyrere enn du antydet. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg er ca 170, har nettopp kjøpt meg 161cm ski. Perfekt lengde Lenke til kommentar
Korpmettaren Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Jeg har ski som er 15-20 cm kortere enn meg selv. Fungerer fett det. Men så har jeg bare kjørt på korte snowboard, blades og andre ski, så er vant til det. Føler jeg har mer kontroll når de er litt korte og Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Jeg har ski som er 15-20 cm kortere enn meg selv. Fungerer fett det. Men så har jeg bare kjørt på korte snowboard, blades og andre ski, så er vant til det. Føler jeg har mer kontroll når de er litt korte og Det er det som eg vill ha!! Har kjørt snowblades i alle år og er vant med korte ski... 160 ski av typen twintip til prisklassa 1000-3000... Anbefalinger? Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Bare for å ta et lite sammendrag angående lengde: Korte ski er lettere å dra med på snurrings, mens lengre ski er mer stabile på take-off og landing. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 funker det me ski som er 170? har satt av nokken, scratch BC, 3 år gamle (sa brutteren) som kosta litt langt over streken... Han eine sa 8000 og en anna sa 6500 me bindinger og så var det 6000 uten bindinger... Men 170 ski? Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 170 ski vil nok passe deg bra, bare du får vendt deg til det. Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Legnda passer men ski? Har enda ikkje fått anbefalinger på ski!! Twintip i lengden 170 i prisklassa 1-3000... kansje litt over men helst under;) Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 (endret) K2 Fujiative er en god ski med tanke på prisen (litt over 3000). Ellers er det mange gode muligheter hvis du strekker deg litt i pris. Noen ski du kan titte litt på er: HEAD J.O Pro, HEAD Spawn 1 og Rossignol Scratch Ghetto. Disse er imidlertid litt dyrere enn du antydet. Jeg har da allerede anbefalt fire forskjellige ski. Men det du kan gjøre er å ta en tur på Narvesen og kjøpe deg Fri Flyt. Novemberutgaven inneholder årets store skitest. Endret 15. november 2007 av Herr_Klovn Lenke til kommentar
Eplekaka88 Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Las ikjennom idag... Men hadde dårlig tida, men skal sjå meir på det heime... Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Jeg ville valgt en ski på 165-170cm hvis jeg var 170 høy. Men dette er selvfølgelig opp til hver enkelt å finne ut hva de liker. K2 Fujiative er en god ski med tanke på prisen (litt over 3000). Ellers er det mange gode muligheter hvis du strekker deg litt i pris. Et godt råd skal du få med: Kjøp gode støvler som sitter godt på foten din. Og for all del: ALDRI kjøp for store støvler! men kansje bittelitt for store, regner med at noen bruker 2par sokker eller ullsokker når de renner, men ikke når de prøver skoene.. Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Man skal ikke kjøre med to par sokker i støvelen. Det er som å be om å bli kald. Strikkasokker er også "fy-fy". En god alpintsokk burde alltid være på plass i støvelen. Lenke til kommentar
svenningen Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 jeg bruker alpinsokk de fleste jeg renner med bare ler når jeg nevner det, de har ingen aning hva det er:P Lenke til kommentar
Bushnell Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kan være lurt å stikke innom en sportsbutikk å høre litt.. ofte de kan gi deg et bra tilbud på noen ski. k2 fujative skal ikke være umulig å få til den prisen f.eks.. lønner seg å ha ski som er like lange som deg selv.. går med litt lengde i tupper også så en som er like lang som deg selv går når deg ca til munnen/nesa.. Korte ski er sikkert arti i starten, men når du skal over til større hopp vil du ha lengre ski, tro meg! Lenke til kommentar
Ondskapen Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Når det kommer til støvler. Når du står med beina rette skal tåa være borti tuppen på støvelen, når du bøyer knæra skal du ikke kjenne støvel tuppen. Ingen tykke ullsokker! Legg et par hundrelapper i noen alpinsokker, det er nydelig! Har selv K2 Fujative (05/06). Er fornøyd med disse, stabile ski. Litt tunge, men de har blitt lettere etter at jeg kjøpte dem. Skulle gjerne hatt de litt mykere bak også, men det er jo en smak sak. Men november utgaven er det mye god lesning når du skal ha nye ski, som det er nevnt over. Lenke til kommentar
dysfunctional Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Kjøp 161cm lange Stalker ski Lenke til kommentar
Herr_Klovn Skrevet 19. november 2007 Del Skrevet 19. november 2007 Når det kommer til støvler. Når du står med beina rette skal tåa være borti tuppen på støvelen, når du bøyer knæra skal du ikke kjenne støvel tuppen. Ingen tykke ullsokker! Legg et par hundrelapper i noen alpinsokker, det er nydelig! Du har skjønt det! Stolt av deg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå