Skjeggvekst Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Kort og greit, går det ? Fikk to objektiver i posten i dag: 18-50 f/3.5-5.6 & 55-200mm f/4-5.6 og har jo ikke veldig lyst til å måtte sende dem videre Lenke til kommentar
archanios Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Du må vel i så fall ha en konverter fra Pentax til Canon fatning, så hvis du har fått feil og kan bytte det så hadde eg gjort det. Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Siden dette overhodet ikke er kremoptikk så vil et adapter være en ganske fåfengt investering, spør du meg. Lenke til kommentar
Kurt Grusom Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Jeg slenger meg på her, da jeg har noe eldgammel pentaxoptikk liggende. Hvor finner jeg converter? Og hvor mye sånn ca koster det? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Ebay kan en vel finne det meste, her er endel ting, men eg anar ikkje kva type du må ha i forhold til objektiva. Det kan vel en med bedre peiling på Pentax svare på. Lenke til kommentar
Black Star Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Er det noe å satse på uansett? Du mister lysmåling og all kommunikasjon mellom kamera og objektiv. Og selv om objektivene har autofokus i utgangspunktet, så mister du vel den også. Har også en følelse av at adaptere kan redusere bildekvaliteten. Blir det lengre avstand mellom kamerahuset og objektivet enn beregnet, så kan vel det føre til uskarphet og problemer med å få riktig fokus? Lenke til kommentar
archanios Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Det stemmer nok. Så eit slikt adapter er nok berre lønt dersom optikken er såpass bra at det vil ver uforholdsmessig dyrt å kjøpe optikk som passar kameraet Lenke til kommentar
tomsi42 Skrevet 15. november 2007 Del Skrevet 15. november 2007 Et alternativ som ikke er nevnt. Kjøp en Pentax 100D Super og du kan få mye glede av objektivene. Tom Lenke til kommentar
PMnormal Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Her er det jo ikke snakk om Pentax-objektiver i det hele tatt. Det er Sigma med Pentax-fatning. Slik er jo viktig å opplyse om. Disse er det som sagt ingen grunn til å kjøpe noe adapter til. Hvordan har det seg at disse er dukket opp i postkassen? Normalzoomen er skarp og grei den, men dessverre så er det kun aktuelt for noen som har et Pentaxhus uten optikk fra før, eller noen som har funnet et godt tilbud på kun hus. Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 17. november 2007 Del Skrevet 17. november 2007 Et stk. salgsannonse slettet. Slike ting tar man i bruktmarkedet, og ikke i forumet. MVH KVTL Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå