Gå til innhold

Feil ved bytting av RAM

PoweReitan

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har nettopp kjøpt meg ny RAM ( 4x 1024 GB, GeiL, PC6400-800MHz, DDR2 ) til min ett år gamle PC. Da jeg skulle bytte ut de to gamle RAMene med de nye, fikk jeg uventa problemer.. Etter jeg har bytta dem, og skal starte opp, så kommer det ingenting på skjermen ( som om skjermen ikke har kontakt med skjermkort. Har sjekka ledninger til skjerm ). Ser ut som om den står i Standby.. RAMene passer uten tvil til hovedkortet, da jeg hadde samme type (PC6400) til å begynne med.

Først gikk jeg ut ifra at RAMene var defekt, men da jeg tenkte meg litt om, fant jeg det vanskelig at alle fire skulle være defekt. Så jeg prøvde en gang til. Hovedkortet mitt har fire "RAM-slotter", A1, A2, B1, B2. Jeg sørget nå for å la en av de gamle RAMene stå i slot 1. Så satt jeg EN ny RAM i slot 2, og startet opp. Alt funket som det skulle. Satt så enda en ny RAM i slot 3 - alt funket fortsatt, men da jeg skulle sette en ny RAM i slot 4, fikk jeg svart skjerm igjen. Så da tok jeg ut den RAMen jeg satt inn sist, og startet opp, og da skulle man jo tro at alt funket som før den siste RAMen ble satt inn. Det gjorde den ikke: skjermen ble svart, som om den ikke fikk signal fra PC-en. Veldig rart, spørr du meg..

Noen som har en liten anelse om hva som feiler?

Mvh. Heine

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Test en brikke i alle slotter om gangen, gjør dette med samtlige brikker.

Om alle brikker feiler i samme slot = hovedkort

Feiler en brikke eller flere i alle slotter = minne.

Du kan også få en kombinasjons feil, dvs alle brikker feiler i A2, og brikke C feiler i alle slotter, da er både hovedkort og en minnesbrikke defekte.

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...