Gå til innhold

Ny "god" TV til under 10000,- ?

Anbefalte innlegg

Håper dette lar seg gjøre! :)

Solgte mitt gamle TV i går (B&O MX7000 28"CRT!!) og er nå på desperat jakt etter nytt. Skal brukes i stuen opp mot kabeltv og til DVD.. kommer til og koble den opp mot PC av og til, men da bare for og se film (avi, divx..) Hadde etter mye om og men bestemt meg for plasma, men nå vet jeg sannelig ikke! :roll: Litt mer og velge i på LCD fronten, mye plasma som ikke er på lager og.. Kommer aldri til og spille på TV'en, så den trenger ikke være kanonskarp på PC/PS3/Xbox.. heller fotballkamp i litt lavere oppløsning enn skygger..

Funnet noen alternativer, den første pga pris og design, den andre mye av samme grunn og for at dette er en plasme, og den siste pga mye god omtale..

1. Viewpia LCD LC-40IEB3:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=84200

2. Panasonic TH-42PV70E:

https://prisguiden.no/product.php?product_id=67736

3. Hitachi 42PD8600: ..men denne er vel ikke og oppdrive for tiden?

https://prisguiden.no/product.php?productId=52876

Håper noen kan hjelpe meg her, ikke sovet på to dager! :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har Panasonic 42PV70 og er veldig fornøyd med den. Krangla og litt med dama om størrelse men når jeg kobla PS3 med blue ray til og satt på Chicken little ble hun veldig imponert over kvaliteten. Jeg anbefaler ihvertfall denne tven

Takk for svar! :)

Ja den panasonicen har fristet meg lenge..! Men egentlig over budsjett den og, prøver og holde oss under 9000..

Hva med disse to?

https://prisguiden.no/product.php?product_id=84200

https://prisguiden.no/product.php?productId=79730

Lenke til kommentar
Jeg holdt på å kjøpe Hithatchien, men så fikk jeg høre at Panasonic var en del bedre med tanke på lysstyrke ogsånn og da valgte jeg å gå for denne. Tror det er en grei tv da. Men jeg hadde maksgrense på 10k og da gikk jeg for Panasonic.

Ja jeg har griselyst på den Panasonicen! :love:

Men skal jeg kjøpe den må jeg nok selge anlegget og.. men det er kanskje verdt det? er jo bare stereo anyway.. :hmm:

Hvordan er det med oppløsningen, er den merkbart mindre skarp på film/tv enn en grei LCD? Det blir enten denne eller Viewpia sin 42 LCD til 7500,- Er jo 2000,- i prisforskjell, men lar meg nok overtale.. verre med damen..

:)

Lenke til kommentar

Jeg er på utkikk etter 32-tommer og vurderte 32D3000, men leste både her og andre steder at den er på vei ut og at Sony har nye tver på vei inn. Så avventer litt og ser. :)

På en annen side så har kresne (fra mitt synspunkt) Dingz.no anmeldt Panasonic TX-32LXD70F. Og det virker som de mener det er en bedre tv enn D3000.

Fant denne testen:

Lyd & Bilde tester 9 lcd tver

Hvor panasonicen kom ut som best i test. D3000 scoret imidlertid veldig lavt der.

Endret av TwiiK
Lenke til kommentar
Jeg holdt på å kjøpe Hithatchien, men så fikk jeg høre at Panasonic var en del bedre med tanke på lysstyrke ogsånn og da valgte jeg å gå for denne. Tror det er en grei tv da. Men jeg hadde maksgrense på 10k og da gikk jeg for Panasonic.

Ja jeg har griselyst på den Panasonicen! :love:

Men skal jeg kjøpe den må jeg nok selge anlegget og.. men det er kanskje verdt det? er jo bare stereo anyway.. :hmm:

Hvordan er det med oppløsningen, er den merkbart mindre skarp på film/tv enn en grei LCD? Det blir enten denne eller Viewpia sin 42 LCD til 7500,- Er jo 2000,- i prisforskjell, men lar meg nok overtale.. verre med damen..

:)

Mindre skarp? Absolutt ikke. Denne panasonicen har nok generelt sett et bedre bilde enn de andre tvene som er blitt listet i denne tråden. Full-HD på en 40" skjerm er det ikke så mye poeng med da man ikke vil se forskjell om man ser på fra normal avstand. Husk også at det er flere elementer som er viktigere enn oppløsning når det kommer til bildekvalitet, og plasma er som regel bedre enn lcd i samme prisklasse når det kommer til dette.

Lenke til kommentar

Hvis du har mulighet ville jeg anbefalt deg å dratt å sett på de forskjellige tvene med egne øyne. Jeg så på et par forskjellige men syntes Panasonicen var best. Da dro jeg hjem og bestilte den på nettet :) Spørs jo litt til hvilken bruk du skal ha den til også. Jeg bruker den stort sett til tv og film, og litt PS3. Angrer ihvertfall ikke på kjøpet..

Lenke til kommentar
Jeg er på utkikk etter 32-tommer og vurderte 32D3000, men leste både her og andre steder at den er på vei ut og at Sony har nye tver på vei inn. Så avventer litt og ser. :)

På en annen side så har kresne (fra mitt synspunkt) Dingz.no anmeldt Panasonic TX-32LXD70F. Og det virker som de mener det er en bedre tv enn D3000.

Fant denne testen:

Lyd & Bilde tester 9 lcd tver

Hvor panasonicen kom ut som best i test. D3000 scoret imidlertid veldig lavt der.

Har sett på utallige tester av D3000, gjorde grundig research på den før jeg kjøpte den. Scoret best i 90% av testene du finner.

Har i tillegg vært på en haug av butikker der alle anbefalte den. Fikk forklart fra en Sony medarbeider at D3000 serien var på tur ut fordi den var for bra. Så dumt som det en må høres ut forstod jeg det etter ca 30min forklaring med diverse hjelpemidler. Han ba meg om å kjøpe den på nettet isteden for deres butikk siden det var billigere. En av grunnene til at jeg tror oppriktig på han. Testa i tillegg selv alt av TVr fra Sony butikken sine, til Expert, Elkjøp, Best-buy og noen flere mindre ukjente forhandlere. Av 32 tommere var D3000 klart best etter mitt skjønn. Den har alt av det dyreste teknologien Sony har på TV bortsett fra full HD som den har støtte for. Men det kan du ikke få på en 32 tommer uansett. I tillegg har den en kort mottaker, slik at når det blir lov i Norge kan du se på Canal Digital f.eks uten dekoder, bare kortet. 1x1 pixelmapping gjør ihvertfall slik at den ser utrolig bra ut på min PC, DVD går som en drøm. Å får PS3n min om noen dager, kan fortelle da hvordan det ser ut :)

Ihvertfall det som er min erfaring.

Endret av Diezen
Lenke til kommentar

Tusen takk for alle svar! :)

Hvis du har mulighet ville jeg anbefalt deg å dratt å sett på de forskjellige tvene med egne øyne. Jeg så på et par forskjellige men syntes Panasonicen var best. Da dro jeg hjem og bestilte den på nettet :) Spørs jo litt til hvilken bruk du skal ha den til også. Jeg bruker den stort sett til tv og film, og litt PS3. Angrer ihvertfall ikke på kjøpet..

Ja jeg burde vel lettet på ræven og besøkt noen butikker.. :blush: Men jeg har etter noen familiebesøk egentlig bestemt meg/oss for å gå for en samsung 40" med et sånt hjemmekino anlegg.. Prisen på TV har gått opp 300 kroner i løpet av natten, håper ikke dette fortsetter :p

https://prisguiden.no/product.php?productId=75513

https://prisguiden.no/product.php?productId=77698

Men så var det finansieringen da.. :roll:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...