Defekt Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hallois! Etter at min ekstremt trofaste Asono (RIP) Beatsounds 256MB nylig tok kvelden begynner tiden å være moden for å kjøpe inn en ny spiller. Er allerede eier av en 60 GB iPod, så det jeg trenger nå er en spiller til trening. Trening i dette tilfellet dreier seg først og fremst til jogging, men spilleren vil også være med på slalomturer og andre vinteraktiviteter. Derfor er det viktig at den tåler både fukt og støt. I så måte har jeg kommet frem til at det beste sannsynligvis er en forholdsvis enkel skjerm - sannsynligvis en uten farger, da jeg har for meg at disse tåler mindre fukt. Siden det er til trening er det så klart snakk om flashbasert spiller. Når det gjelder portabilitet har jeg pleid å ha Asonoen min i lomma, da den er så liten og lett at dette ikke har vært noe problem. Dette medfører naturligvis noe mer fukt (i form av svette når jeg jogger), men det har vært uproblematisk så langt. Er ikke så veldig glad i bærvesker og sånt, da jeg ikke liker å ha ting tett mot huden når jeg trener. En bæreveske må i så fall være usedvanlig behagelig. Alt det som står over skal være dekket i punktlisten under, i tillegg til en del annet. Dersom det skulle være noen spørsmål i tillegg er det bare å spørre! På forhånd takk for alle svar . -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Harddisk/Minnebrikke størrelse: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Minnebrikke: 1-4GB Funksjoner: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for lydutganger? Ja, må vel ha helt vanlig headset-utgang, da. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal du bruke den til å ta opp med? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger den radio? Ikke et krav, men en stor fordel. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis ja innebygd radio eller som ekstra tilbehør? Bør være innebygd. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal den kunne spille av film? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvil du kunne vise bilder på den? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal den kunne spille av cd/mp3cd? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for analog/digital opptaker? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Skal spilleren ha display? I det den er over 1GB blir display et must i mine øyne. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvis ja vanlig skjerm eller farger? Vanlig skjerm -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger du equalizer på den? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du kunne bruke spilleren som ekstra harddisk? Nei. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilke musikkfiler MÅ spilleren kunne spille av? Mp3 er natuligvis minimum. FLAC og ogg hadde vært fint, men ikke viktig. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du ha driverløs spiller? Ja. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Syntes du det er viktig å ha bra support mp3 spiller? Viktig med firmware hvis den er bugga. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det viktig for deg åssen du kan sortere mp3`ene på spilleren? Nei, men det er viktig at jeg kan påvirke rekkefølgen, f.eks. ved kopiering inn på spilleren. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Strøm og Batteri: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Trenger du spiller du du kan bytte batterier? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for oppladbare batterier? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Har du behov for strøm adapter til spilleren? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det greit for deg om mp3 spiller må lades i usb port? Ja -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Utseende: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vektlegger du design på spilleren? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Vil du ha mulighet til å sette inn minnekort i spilleren? Nei -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilken prisklasse skal den ligge i: Helst under 1000, men ikke noe krav. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er medfølgene software og andre ting viktig for deg? Nei, men vil gjerne ha med et par gode øreplugger. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Overføring: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Hvilke grensesnitt er krav for overføring av data og musikk?? USB Skriv opp ditt behov. Diverse: -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er det viktig at den tåler litt juling? Ja -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er størrelsen på disken viktig for deg? Ja, bør være liten nok til at den er praktisk å ha med på treningsturer. -------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- Er merket viktig for deg? Nei, men jeg liker ikke spillere som tvinger meg til å bruke software for å kopiere inn musikk (type iTunes/iPod). Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 SanDisk Sansa Clip, du har også en litt rimeligere versjon uten radio, men et par kroner er verdt det... Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Jøsses... den var billig! Så faktisk veldig fin ut... hvordan kopierer man musikk over på den? Ser at bare Win XP og Windows Vista står som støttet... betyr det at man må bruke programvare for å få kopiert over musikken? Klart, til den prisen der kan jeg i grunn tåle det også, da . Hjertlig takk for tipset, tror jeg kjøper den der . Lenke til kommentar
Deem Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Tviler på det, helt sikkert bare å plugge i og så kommer den opp som en minnepinne gjør:)... Lenke til kommentar
Defekt Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 (endret) ... der var den bestilt! Takk for hjelpa igjen. Du er nok, som navnet tilsier, snillest. Endret 13. november 2007 av Defekt Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå