Tiffany Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har noen hørt om "noen" som kan spore GSM telefoner i nærheten med nummer og landskode? Opplevde på tur i Egypt å bli oppringt av tre forskjellige mobiltelefoner uten å ha oppgitt nummeret til noen der. To av opprigningene skjedde i løpet av et stopp på et marked som varte i femten minutter. Det siste mens vi var på flyplassen i Hurgada. (Blutooth var avslått hele tiden.) Lurer på om andre har opplevd slikt eller hørt om "bander" som ringer opp et stort antall mobiltelefoner i menneskemengder for så å rane folk som er opptatt med å åpne vesken og svare på telefon. Tiffany Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ikke mulig med mindre man har avansert avlyttingsutstyr. Det er da snakk om en "mobil basestasjon" som lurer alle telefoner i nærheten til å tro at den har best signal, for å videreføre signalet til en reel basestasjon. Da prater man om utstyr til flere 100 000 kr. Svarte du på telefonen? Det er nemlig mulig at det er operatørene som ringer. F. eks. for å tilby deg ekstratjenester e.l. Dette opplevde jeg i Frankrike, hver gang telefonen skiftet nettverk fikk jeg en SMS med "velcome to [operatørnavn] bla bla bla...", og den ene av operatørene ringte opp, og man fikk da en automatisk hilsen, trykk 1 for ditt, trykk 2 for datt, osv. Lenke til kommentar
Tiffany Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Ikke mulig med mindre man har avansert avlyttingsutstyr. Det er da snakk om en "mobil basestasjon" som lurer alle telefoner i nærheten til å tro at den har best signal, for å videreføre signalet til en reel basestasjon. Da prater man om utstyr til flere 100 000 kr. Svarte du på telefonen? Det er nemlig mulig at det er operatørene som ringer. F. eks. for å tilby deg ekstratjenester e.l. Dette opplevde jeg i Frankrike, hver gang telefonen skiftet nettverk fikk jeg en SMS med "velcome to [operatørnavn] bla bla bla...", og den ene av operatørene ringte opp, og man fikk da en automatisk hilsen, trykk 1 for ditt, trykk 2 for datt, osv. Jeg svarte ikke på telefonen, er vandt til velkomst SMS. Det kan jo være operatøren som ringte, men jeg synes det er rart det kom to opprigninger fra forsjellig nummer i løpet av ett minutt. Jeg bare lurer... Tiffany Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå