Gå til innhold

Programtips: Dead Pixel Tester

Anbefalte innlegg

Maken til unødvendig programvare. Kjør opp skjermen med et helt svart skjermbilde (f eks en powerpoint slide som er kun sort) og alt du ser med farge er døde piksler :)

Hvorfor kjøpe og installere powerpoint for å teste det, når du bare trenger å kjøre dette programmet?

Kan powerpoint bytte farge veldig fort på et område av skjermen?

Maseringstrikset funket for mine 2 døde pixler.

LoL! Er du blåst? Du har jo for faen OpenOffice. :D

Ja som sakt. Gidder man ikke og nedlaste programmet som ikke trenger installering og man har OpenOffice eller Powerpoint fra MS så kan man bruke det.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Når jeg ser på et hvitt bilde på skjermen ser det ut som om skjermen er skitten, selv om den ikke er det. litt vanskelig å forklare.

akkurat som et tynt støvlag dekker skjermen.

Er dette normalt? noe jeg får gjort med det?

har tatt fuktig papir og tørket av skjermen mens den har stått på? kan det ha skadet den`?

Endret av O.J
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

oppdaget nettopp en ny grønn lysende flekk på min samsung 206BW. kom på jeg hadde lest om dette på hardware og søkte det opp igjen, og fyrte opp dead pixel tester. Den kjører nå pixel massasjen sin på pixelen, og så vidt jeg kan se så har den sluttet å lyse grønt i hvert fall :D

Jupp, flytter jeg bort den blinkende ruten, så er det faktisk svart der igjen. Genialt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...