zeltex Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei Serveren min skrudde seg av etter 180 dager online service i går . "Que??, prøve å skru den på igjen da", tenkte jeg. Den gikk i to minutter, for så å slå seg av på nytt(Den rakk å boote og jeg fikk koblet meg til over nettet, men ikke å se på eventuelle feillogger). Prøvde å koble ut alt det unødvendige, for å se om det var overbelastning som var problemet, men med kun hovedkortet koblet inn skrudde den seg fortsatt av før minuttet var gått. Fant frem den gamle strømforskyningen og koblet den opp. Den hadde ikke problemer med å kjøre med tilkobling til HK(ingen skjerm tilkoblet så har ikke sett om den kommer seg forbi POST ennå, men den klarte å holde dette drivende i over 10 minutter, da jeg bestemte at testingen var ok og skrudde av. Hva kan ha skapt feilen i strømforskyningen som ble kjøpt i vår en gang? Hvorfor er den ikke helt død? Den kan jo kjøre i noen sekunder/minutter. Den har holdt så langt, gitt meg en glimrende uptime og jeg vet den ikke er for liten for det den skal drive, da dette studerte jeg nøye før jeg kjøpte. Lenke til kommentar
Mar1us Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Det kan være mye rart som skjer i en PSU eller der HK mottar strøm fra PSU. Jeg ville tro det dreier seg om en ødelagt filterkondensator. Det kan gjøre at det går for mye strøm fra transistorene og utløser et termisk vern, slik at PSU skrur seg av. Det kan også være årsak til for stor rippel som gjør at hovedkortet sender power-down signal til PSU. Jeg har derimot ikke troen på at det er dårlig kontakt, så det er nok lite du kan gjøre for å feilsøke selv. Dessuten skal du jo ikke åpne sånne ting... Send den inn Lenke til kommentar
zeltex Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 Ja, det er vel egentlig eneste løsning uansett. Håper det ikke tar for lang tid før ny kommer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå