Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

deaktivert trådløs nettverkskort

Anbefalte innlegg

Hei,

Lurte på om noen av dere kunne hjelpe meg med følgende problem..

En kompis av meg kom med en bærbar pc ( ACER Aspire 4050) som han ikke får koblet til sitt trådløse nettverk.. Jeg testet det på mitt eget trådløs nett som jeg vet fungerer for å forsikre meg om at det ikke var hans eget trådløse nett det var noe gale med, men PC-en ville ikke koble seg på mitt nett heller.. Ifølge han så skjedde dette etter at han oppgraderte til IE 7, men jeg fatter ikke at det skal ha noen direkte årsak til at han ikke får logget seg på et trådløsnett?? Jeg sjekket hardware listen og det viste ikke noen feilmld ( det er et atheros ar5005g kort) og kortet står som aktivert i nettverkstilkoblinger.. Jeg la til merke at hurtigknappen for å aktivere/deaktivere det trådløsekortet ikke fungerer..(det samme gjelder blåtann hurtigtasten) Jeg har installert opp igjen driveren til kortet, men dette hjalp heller ikke..

Noen som har noen erfaringer med dette kortet eller noen som har noen forslag? :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

var ute for det samme for en tid tilbake. Knappen for det trådløse funket ikke så jeg fikk aldri slått det på selv om alt var installert riktig. Maskinen var fremdeles under garanti så jeg ba han sende den til rep. Husker ikke hva de gjorde med den i farta. Er ikke sikkert det er det samme som gjelder for deg men det var det jeg gjorde hvertfall.

Lenke til kommentar
var ute for det samme for en tid tilbake. Knappen for det trådløse funket ikke så jeg fikk aldri slått det på selv om alt var installert riktig. Maskinen var fremdeles under garanti så jeg ba han sende den til rep. Husker ikke hva de gjorde med den i farta. Er ikke sikkert det er det samme som gjelder for deg men det var det jeg gjorde hvertfall.

Hei.. jeg fikk ordnet problemet ved å kopiere wbutton.exe filen som hører til launch manageren til acer inn i oppstartsmappen på win xp.. Da koblet PC-en seg opp på nettverket automatisk ved oppstart. Etter at jeg aktiverte wbutton.exe filen fungere hurtigtasten for oppkoblingen på trådløs oppkoblingen også..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...