entername Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei, har vurdert og prøve litt ip-telefoni men lurte då på om eg kan bruke ein brannmur\ruter som prioriterer eventuelt sett av bandrebredde til IP telefonen. Lurte og på om dette vill gå med ein vanleg ruter eller om eg må til med noko spesielt, kan og vurdere ein software brannmur, men er ikkje noko veldig dreven på GNU\Linux so har ikkje so lyst og begynde med det; ialeffal ikkje uten grafisk GUI. Takker på forhand for all hjelp :-) Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Cisco har en auto QOS funksjon som prioriterer IP telefoni,mener det bare skal en kommando til for å slå på denne funksjonen i ruteren. Lenke til kommentar
entername Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Gjeld dette alle Cisco produkt trudde det berre var dei litt dyrare modellane? Nokon som kan klarere dette? NB: ville berre få klarere at eg naturlegvis meiner Tcp\Udp portar ikkje fysiske portar på serveren. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 En 1812w fra Amentio til ca 7000 den støtter dette og er i tillegg trådløs. I tillegg har den POE og 8 ports switch samt 2 Fastethernet,skal du bruke DSL utgaven tror jeg du må ha 1811w. Anbefalt mengde brukere på denne ruteren er ca 50 stk. Lenke til kommentar
entername Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Hmm, tenkte jo faktisk 2-4 tusen klassen, er begrensa ka du kan kjøpe med lærlingøkonomi :-( Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Selv rutere ned i 1000 klassen har QOS,det har vel blitt mer og mer vanlig.Min gamle Dlink har QOS.Så du får sikkert en i den prisklassen som fungerer greit. Lenke til kommentar
entername Skrevet 16. november 2007 Forfatter Del Skrevet 16. november 2007 Jay, takker for hjelpa :-) Lenke til kommentar
DES72 Skrevet 28. november 2007 Del Skrevet 28. november 2007 Hmm, tenkte jo faktisk 2-4 tusen klassen, er begrensa ka du kan kjøpe med lærlingøkonomi :-( Cisco 871 har Qos! Prisen er ca. 3000,- DES72 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå