Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hjelp til kjøp av modem og trådløs router

Anbefalte innlegg

Hva anbefales her?

Er det lurest å kjøpe 1 modem og 1 trådløs router, eller kjøper man 1 boks med begge deler?

Har dere noen spesifikke modeller å anbefale? Må være grei rekkevidde da det blir en del vegger som må penetreres ;)

Skal brukes på en Telenor ADSL linje, 6-7 PC-er som skal kobles på.

Er takknemlig for alle gode forslag! Bør ikke være meget dyrt heller.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen innspill her? 1 eller 2 bokser?

Siden ingen andre våger seg så tenkte jeg å komme med noen innspill....

Det finnes jo ADSL-rutere som har innebygget trådløst og som jeg selv mener er stabilt.

Disse heter Speedtouch....

Finnes andre merke også, men det tror jeg er "så "som så med" dette er seff individuelt....

Uansett. Jeg kan anbefale Speedtouch 585i og Speedtouch 780i

780i er forøvrig det samme modemet (samme hardware) som Telenor sitt multimodem.

Hvis du har Telenor fra før så kan det lønne seg å "melde feil" til 05000 og da får du antagelig tilsendt et multimodem

Dette er nok null-kost så lenge du benytter returlappen som følger med og returnerer gammelt modem

Disse Speedtouchene har også innebygget repeater-funksjon hvis du vil øke rekkevidden så trenger du dermed ikke å kjøpe noen repeater, men kan gjøre dette med et helt vanlig accesspunkt eller en avdanka trådløs-ruter som ikke gjør stort annet enn å stråle på sine gamle dager :)

Så derfor er svaret mitt.... en en-boks-løsning

Men.... hvis du har NGT noe som kan gjøre det komplisert for deg å benytte en annen boks (de har en del tilpassninger som kreves av sitt eget nett) så kan det være greit å benytte NGT sin ruter og sette til et accesspunkt.

Du trenger ikke noe trådløs ruter i og med at du da har ruter i din ADSL-boks.

Lenke til kommentar

Okai, så speedtouch kan være greit! Jeg har idag linje fra NGT og har en slik modem/wlanrouter fra speedtouch (levert fra ngt) Kan jeg da bare droppe å levere den tilbake å bruke den? Tror de tar 5-600 i gebyr for det.. Skal sjekke ut specsene på den og hva den koster i butikk.

Takk for innspill, setter pris på forslag :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...