Gå til innhold

sende bærbar i posten, hvordan pakke den?

melkn

Anbefalte innlegg

Hvordan er det best å pakke en bærbar pc om den skal sendes i posten. Har orginal esken, men bør en pakke denne i en ny eske, med fyll materiale, eller er det unødvendig. Hva må til for at posten skade forsikring skal gjelde?

Hva er vanlig her på forumet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal sende den tilbake til produsenten holder det vel med den embalasjen du fikk den i. Men nå vet ikke jeg hvordan den pappesken er.

F. eks Dell, har pappesker jeg mener man fint kan sende i posten. Der ligger pc-en godt beskyttet.

Du må kanskje vurdere litt selv, blir det et hull på pappasken, kan pc-en bli skadet da?

Lenke til kommentar

Hvis du skal sende den tilbake til produsenten holder det vel med den embalasjen du fikk den i. Men nå vet ikke jeg hvordan den pappesken er.

F. eks Dell, har pappesker jeg mener man fint kan sende i posten. Der ligger pc-en godt beskyttet.

Du må kanskje vurdere litt selv, blir det et hull på pappasken, kan pc-en bli skadet da?

Maskinen er en Hp, antar Hp bruker samme type esker til de fleste maskiner. Er ikke helt kjent med dell sine esker, men hp'en hviler i to skumgummi blokker, en på hver side. Maskinen er aldri i direkte kontakt med eske kanten.

Da jeg fikk maskinen var den pakket i en annen ekse, men hadde bestilt flere ting.

Lenke til kommentar

Det bør greit å sende den i originalemballasjen med isopor og sånn. Hvis du er bekymret for at postmannen skal se at det er en laptop, kan du bare pakke den inn med litt gråpapir.

Siden vi først er inne på dette med returemballasje;

Jeg var såpass heldig at jeg IKKE hadde originalemballasjen liggende. Jeg vet at InfoCare tar 600 kroner i gebyr dersom man ikke sender inn med originalemballasje(!).

Når jeg sendte inn laptopen til rep, kjøpte jeg 1,2mx10m bobleplast. Rulla ca. 8-9 runder rundt PC-en, teipa, så brukte jeg resten som fyllmateriale i esken.

Posten har noen geniale, flate esker, men jeg brukte denne. men jeg burde kanskje valgt en litt større eske. Plasserte laptopen min diagonalt stående, inni esken, liksom ;)

Ellers får du kjøpt bobleplast hos binders eller cityselfstorage. Pris: 50-100 spenn.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...