GRØNÅS Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jeg skulle gjerne ha hatt bruk for en batch-fil som kan starte programmer enkelt. Gjerne en batch-fil som viser en liste over programmene jeg vil kjøre. Er den noen som kan hjelpe meg? Endret 13. november 2007 av LatX Lenke til kommentar
Spartakus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 http://www.cs.ntu.edu.au/homepages/bea/hom...escription.html Eks på meny: ECHO 1. MS-DOS Editor. ECHO 2. MS-Windows. (default) ECHO 3. Defrag the hard-drive. ECHO 4. Quit. CHOICE /C:1234 /N /T:2,5 Please choose a menu option. IF ERRORLEVEL == 4 GOTO QUIT_MENU IF ERRORLEVEL == 3 GOTO DEFRAG_HD IF ERRORLEVEL == 2 GOTO RUN_WIN IF ERRORLEVEL == 1 GOTO RUN_EDIT :RUN_EDIT CALL EDIT :RUN_WIN CALL WIN :DEFRAG_HD DEFRAG c: :QUIT_MENU ECHO Safe to switch off machine now... Lenke til kommentar
geir__hk Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Du må legge til "GOTO QUIT_MENU" etter hver call-setning, ellers så vil alle programmene starte opp å kjøre hvis brukeren velger det første på lista. Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 CHOICE er ikke lengre gyldig kommando i Windows XP-CMD Forøvrig må man fortelle batch å hva den skal etter den har utført noe om man ikke ønsker at den bare skal fortsette nedover og gjør alt i hop. Batchen i eksemplet vil altså kjøre samtlige programmer som ligger i batchen etter alternativet man velger. Velger man alternativ 1 vil altså samtlige programmer kjøres. Her er alternative måten å gjøre det på, XP-kompatibelt og med ECHO OFF @ECHO OFF :MENU CLS ECHO. ECHO 1. Firefox ECHO 2. Notepad ECHO 3. Defrag the hard-drive. ECHO 4. Quit. ECHO. ECHO. SET /P EXEC=Please enter an option and press enter: IF /I "%EXEC%"=="1" GOTO :FIREFOX IF /I "%EXEC%"=="2" GOTO :NOTEPAD IF /I "%EXEC%"=="3" GOTO :DEFRAG IF /I "%EXEC%"=="4" GOTO :EXIT :FIREFOX "C:\Program Files\Mozilla Firefox\firefox.exe" GOTO :MENU :NOTEPAD "%SystemRoot%\system32\notepad.exe" GOTO :MENU :DEFRAG DEFRAG C: GOTO :MENU :EXIT EXIT Merk bruken av gåseøyner ( " ) rundt filnavn med lange navn og baner/filer som inneholder mellomrom. Lenke til kommentar
GRØNÅS Skrevet 27. november 2007 Forfatter Del Skrevet 27. november 2007 Takk. Det var det siste jeg trngte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå