Gå til innhold

Hjelp til oppgradering av komponenter?

Anbefalte innlegg

Jeg skal oppgradere PC-en min, jeg trenger da følgende:

Hovedkort

CPU

Skjermkort

Minne

Jeg skal ha Quad 6600 cpu, og skal minst ha 2gb, gjerne 4gb hvis det ikke blir for dyrt. Men minnet skal være bra, skal være raskt, tar heller 2gb raskt minne fremfor 4gb tregt minne.

Skjermkort er ikke så viktig, tenkte mest på HD 2600XT men vurderer også 8800GTS. Jeg vil helst ikke overgå 2000kr på skjermkort, men kan kanskje strekke meg til 2500kr, men det er absolutt maks.

Hovedkort syns jeg at man burde klare å få til under 1200kr.

Jeg er usikker på SLI/Crossfire (kan man bruke ati kort på sli hovedkort? kan ikke slikt...). Hadde vært greit med SLI/Crossfire, men er ikke et must. Det som er et must, er mange s-ata kontakter, minst 6 stk og det uten(om) raid!

Jeg har idag et 6800Ultra kort og vil ha noe som ihvertfall tilsvarer dette, kanskje litt bedre men er ikke krise om det har samme ytelse.

Jeg vil maks bruke 4500-5000kr på alt utenom CPU, helst ikke mer enn enn 3000-3500kr. Vil ha det litt billig.

Takk for all hjelp.

Mvh MacManus.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dropp 2600XT/8800GTS og gå for 8800GT, da får du bra ytelse for pengene. Les om 8800GT i Skjermkort-delen av forumet. Du kan bruke et ATI/Crossfire-kort på et hovedkort med SLI-støtte og ett, men du får ikke "parret" dem.

Siden du allererde vet minstekravene til komponentene du vil ha, lag deg en handlevogn og putt inn komponenter i HW's Prisguide:

https://prisguiden.no/

Når du har satt den opp, vil du se hvor mye totalkostnaden er og hvor du får kjøpt delene billigst.

Du kan også legge ut link til handlevognen for å få kommentarer til oppsettet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...