Miracle Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 1. Forklar disse og deres bruksområder? Tcp/ip, netbeui, og ipx/spx 2. Forklar forskjellen mellom ipv4 og ipv6 3. Forklar hva bonjour til Apple og bruksområde? 4. Hva er Clustering? 5. Hva er forskjellen på en domain controller, member server og standalone server. Forklar! Er det noen her som kan hjelpe meg med disse 5 oppgavene? Trenger ikke å være lange svar eller noe sånt, men noe hjelpende informasjon hadde vært kjekt! Skal få disse ferdig på 2 timer, tror nok jeg klarer det fint. Ville også høre deres egne forklaringer / eller tips til hvor jeg kan sjekke ut dette for dypere informasjon angående temaet. På forhånd takk! -S Lenke til kommentar
gummitarzan Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 1. Forklar disse og deres bruksområder? Tcp/ip, netbeui, og ipx/spx2. Forklar forskjellen mellom ipv4 og ipv6 3. Forklar hva bonjour til Apple og bruksområde? 4. Hva er Clustering? 5. Hva er forskjellen på en domain controller, member server og standalone server. Forklar! Er det noen her som kan hjelpe meg med disse 5 oppgavene? Trenger ikke å være lange svar eller noe sånt, men noe hjelpende informasjon hadde vært kjekt! Skal få disse ferdig på 2 timer, tror nok jeg klarer det fint. Ville også høre deres egne forklaringer / eller tips til hvor jeg kan sjekke ut dette for dypere informasjon angående temaet. På forhånd takk! -S Du lærer jo ingenting av at andre gjør leksene for deg. Dessuten er jo svarene til alle disse spørsmålene bare et google-søk unna. Lenke til kommentar
Miracle Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 1. Forklar disse og deres bruksområder? Tcp/ip, netbeui, og ipx/spx2. Forklar forskjellen mellom ipv4 og ipv6 3. Forklar hva bonjour til Apple og bruksområde? 4. Hva er Clustering? 5. Hva er forskjellen på en domain controller, member server og standalone server. Forklar! Er det noen her som kan hjelpe meg med disse 5 oppgavene? Trenger ikke å være lange svar eller noe sånt, men noe hjelpende informasjon hadde vært kjekt! Skal få disse ferdig på 2 timer, tror nok jeg klarer det fint. Ville også høre deres egne forklaringer / eller tips til hvor jeg kan sjekke ut dette for dypere informasjon angående temaet. På forhånd takk! -S Du lærer jo ingenting av at andre gjør leksene for deg. Dessuten er jo svarene til alle disse spørsmålene bare et google-søk unna. Handler ikke om lekser her. Jeg vil heller spørre folk på et forum først enn å lete rundt som en tulling på google, selv om det kanskje oftest er enklere. Lenke til kommentar
Knopfix Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) IPv6 er 128 bits mens IP4 er 32 bits,IPv6 skrivers med HEX og har mindre felt i headeren,bruker ikke CRC eller broadcast i motsetnng til IPv4,heller ikke NAT er nødvendig. TCP/IP ,NETBEUI og IPX er protokoller som kapsler data og sender de gjennom ett medium.IPX og NETBUEI er gammelt og vel så og si ikke i bruk lengre.IPX fungere på lag2 mener jeg. IP fungere på lag3. En ruter kan sende denne kapslede dataen i riktig retning. En Domaincontroller er hovedserveren i ett domene som kan ha mange memberservere under seg som en "controller",du kan ha flere domenekontrollere i ett domene. En standalone server er en isolert server som gjør jobben alene uten andre servere som er medlemmer. Det jeg kunne svare på i farten,kort forklart. Endret 13. november 2007 av Knopfix Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå