Gå til innhold

Hurtiginstallasjon av PC-er

sven79

Anbefalte innlegg

Heisann!

Lurte på om det var noen som hadde kjennskap til om det finnes noen programvare / metoder for å lage sine egne installasjons-CD'er? På den måten at dersom jeg hadde 15 maskiner som skulle ha akkurat den samme programpakken, at jeg slipper å installere hele programrøkla på hver enkelt maskin, i stedet for å lage et slags image som jeg enkelt kunne boote fra og installere alle programmene...

Er dette mulig!?

På forhånd takk for svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
...Sidene er på tysk, men programvaren er engelsk.

Neida, bare å trykke på det engelske flagget så kommer man hit og slipper å gjette på teksten.

Btw: Er det noen som har testet dette programmet? Gidder liksom ikke å teste det ut nå (bruker ghost) så jeg lurer da på hvordan xpisobuilder er sammenliknet med nLite.

Personlig erfaring med nLite er at det fungerer, men ofte så har det en tendens til å snike seg inn småbugs i windows-installasjonen ved bruk av cd-rommen. Særlig hvis man fjerner mange komponenter for å spare plass/ytelse, selv om disse virker til å være uten bruksverdi - f.ex språkstøtte til arabisk og andre mer eller mindre ukjente språk pluss diverse driverstøtte til gamle komponenter (skrivere, modem, etc..).

Og til xp64, så funker det ikke (blir buggete) å endre navn på "documents and settings" -mappen, men man har valget.

Endret av geir__hk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...