Gå til innhold

Styre N95'en fra PC-en?

fredstian

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg hadde en qtek 2020 en gang i tiden og da fant jeg et program til den som gjorde så jeg så hele mobilskjermen på PC-en og kunne kontrollere mobilen fra PC-en.

Nå har jeg fått meg en Nokia N95 og kunne tenkt meg samme mulighetene her, vet det går ann å sende melding og lese meldinger fra Pc suite, men likte at man faktisk så hele skjermen på qteken.

Finnes det noe sånt til Nokia?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

På min N80 bruker jeg mVNC for å gjøre nettopp det du beskriver. Det er rett og slett VNC via bluetooth. Funker helt finfint.

PS! Oppdaget at det er en ny versjon ute nå som også fungerer over WLAN og USB-kabel :thumbup:

Endret av cyclo
Lenke til kommentar

Da har jeg testet programmet og det fungerer jo faktisk! :)

Ikke verdens letteste å skjønne seg på, men gikk da til slutt!

men, hvordan kan man komme seg i menyen, trykke valg tasten, tilbake tasten osv? er det mulig eller må man gå inn i menyen med telefonen og skrive fra PC-en?

Lenke til kommentar

Først et lite spørsmål: Har du fått til koblingen via USB? Både WLAN og BT fungerer greit, men jeg får en kryptisk feilmelding på USB.

Så til saken: Neida. Du kan styre alt fra PC. F-tastene brukes som spesialtastene på mobilen (meny, venstre softkey, svar, legg på, etc). Jeg husker ikke hvilke som var hvilke, men ta en titt i bruksanvisningen som ligger som pdf, der står listen over hurtigtaster. (Eneste jeg husker i farten er F-12 --> Telefonens avknapp)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...