Jon Ivar Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det NGT gjør her er å favorisere kunder med bra tilgang framfor kunder som fortsatt sliter. Med det mener jeg at de burde ordne opp i dårlige linjer før dem tenker på å få flere kunder med høyere hastighet. Synes det er en skam at jeg sitter på en 1.5mbit nedlasting, når naboen min, 12 meter fra huset mitt, har 10/1 linje. Og NGT og Telenor sier at dem ikke kan gjøre noe med det. Er rein løgn, for dem vil bare ikke bruke penger på å legge om en kabel. Klart dem ikke gidder å bruke penger på slikt, ville jo være naivt å tro noe annet... Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det NGT gjør her er å favorisere kunder med bra tilgang framfor kunder som fortsatt sliter.Med det mener jeg at de burde ordne opp i dårlige linjer før dem tenker på å få flere kunder med høyere hastighet. Synes det er en skam at jeg sitter på en 1.5mbit nedlasting, når naboen min, 12 meter fra huset mitt, har 10/1 linje. Og NGT og Telenor sier at dem ikke kan gjøre noe med det. Er rein løgn, for dem vil bare ikke bruke penger på å legge om en kabel. Klart dem ikke gidder å bruke penger på slikt, ville jo være naivt å tro noe annet... Da det er Telenor Jara som eier linjen som går inn til huset/leiligheten er det vel de som har annsvaret, NGT må vel gå ut i fra disse linjene som de leier hos Telenor. Lenke til kommentar
Thorsen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det NGT gjør her er å favorisere kunder med bra tilgang framfor kunder som fortsatt sliter.Med det mener jeg at de burde ordne opp i dårlige linjer før dem tenker på å få flere kunder med høyere hastighet. Synes det er en skam at jeg sitter på en 1.5mbit nedlasting, når naboen min, 12 meter fra huset mitt, har 10/1 linje. Og NGT og Telenor sier at dem ikke kan gjøre noe med det. Er rein løgn, for dem vil bare ikke bruke penger på å legge om en kabel. Klart dem ikke gidder å bruke penger på slikt, ville jo være naivt å tro noe annet... Da det er Telenor Jara som eier linjen som går inn til huset/leiligheten er det vel de som har annsvaret, NGT må vel gå ut i fra disse linjene som de leier hos Telenor. Dersom NGT hadde vært interresert i å "glede kunden" kunne de tilbudt seg å lagt inn en egen linje over de 12 metrene det her er snakk om. På samme måte som lyse legger fiberkabel til kunden. Men faktum er at NGT ikke ønsker å gjøre dette for kunden, sannsynligvis fordi det er "for" kostbart. Dersom NGT ikke er fornøyd med de tjenestene de "kjøper" av telenor, bør de gjøre noe med det og ikke bare skylde på telenor når kunder maser. Lenke til kommentar
Samcki Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Er ikke bare bare å legge en linje. Pr i dag er det bare Telenor Jara som kan dette om ikke annet er avtalt, meg bekjent. De 12metrene med kabel _eies_ av Telenor Jara og NGT kan gjøre fint lite med det. Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hadde ikke gjort noe om de hadde gitt de som har 20 000/1000 abo, men f.eks bor så langt unna at reel hastighet kun er 10 000/1000, sånn som meg, får høyere opp hastighet F.eks 10 000/1500 hadde jo gjort seg, noe bør vi jo få igjen for at vi bare bruker "50%" av ned hastigheten Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Det NGT gjør her er å favorisere kunder med bra tilgang framfor kunder som fortsatt sliter.Med det mener jeg at de burde ordne opp i dårlige linjer før dem tenker på å få flere kunder med høyere hastighet. Synes det er en skam at jeg sitter på en 1.5mbit nedlasting, når naboen min, 12 meter fra huset mitt, har 10/1 linje. Og NGT og Telenor sier at dem ikke kan gjøre noe med det. Er rein løgn, for dem vil bare ikke bruke penger på å legge om en kabel. Klart dem ikke gidder å bruke penger på slikt, ville jo være naivt å tro noe annet... Det er kanksje Telenor sin feil ja, men ikke Nextgentel (eller noen annen ADSL leverandør). Det er jo Telenor som eier telefonlinjene, og selv om en ADSL leverandør VILLE bruke masse penger på å rydde opp i telefonnettet, så kan de jo ikke, ofr det er jo ikke deres eiendom å gjøre som de vil med. Det blir helt feil å klage på NGT for dette. Det blir like dumt som å klage til Toyota fordi veien i nabolaget ditt er dårlig vedlikeholdt. Vær heller sint på staten du, som var så utrolig dum at de "gav vekk" hele linjenettet til Telenor. Slik som det er nå vil bare telefonnettet bygges ut når og hvis det vil være i Telenors økonomiske interesse å gjøre det... -Stigma Endret 13. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Hadde ikke gjort noe om de hadde gitt de som har 20 000/1000 abo, men f.eks bor så langt unna at reel hastighet kun er 10 000/1000, sånn som meg, får høyere opp hastighet F.eks 10 000/1500 hadde jo gjort seg, noe bør vi jo få igjen for at vi bare bruker "50%" av ned hastigheten 1000Kbit/sek ut er maksimum for ADSL2+ standarden. Dette er vel og merke NETTO hastighet som er oppgitt på sidene. Den reelle hastigheten ut på de beste linjene er ca 1500, men det blir altså bare ca 1Mbit i netto praksis. EDIT: Eller for å være helt nøyaktig så blir det nærmere 1200 i praksis, men det selges vel som 1000 slik at det skal være litt margin å gå på for å unngå for mange klager på hastighet Med andre ord så er det ikke mulig å gjøre ved midnre det lanseres en helt ny DSL standard som har mer av båndbredden lagt til upstream, samt at det lages helt nye linjekort og evt. DSLAMer som støtter dette. Så er det er langt fra så enkelt som du beskriver det dessverre... ellers så ville sikkert mange ha foretrukket en 15/6 linje framfor 20/1, meg inkludert. -Stigma Endret 13. november 2007 av Stigma Lenke til kommentar
Goodall Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) OK....da er det jo av naturlige årsaker da ja hehe Takk Stigma....da ble jeg litt smartere i dag også da gitt Endret 13. november 2007 av Goodall Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 OK....da er det jo av naturlige årsaker da ja hehe Takk Stigma....da ble jeg litt smartere i dag også da gitt No problem. Det er selvfølgleig ikke å forvente av den gjenve bruker skal kjenne til alle detaljene rundt såpass tekniske ting. Det er bare litt frustrerende å se folk misplassere sin vrede eller spørre etter ting som i praksis er umulig -Stigma Lenke til kommentar
bIsk0p Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 *usaklig* LYSE fiber FTW! *usaklig* Huff da, det bare glapp!! Lenke til kommentar
Jon Ivar Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Så det som skjer er at istedet for å bygge ut, så brukes det penger på å prøve å utnytte det som allerede er? Blir litt "gi mer til de rike" i mine øyne, for det er bare de som ligger nærmest sentralene som får nytte av dette i så fall. Men når jeg tenker meg om, så er jo ikke det noe nytt... @bIskOp hvis vi hadde hatt lyse overalt ja, sukk :-P Lenke til kommentar
frankpettersen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Så det som skjer er at istedet for å bygge ut, så brukes det penger på å prøveå utnytte det som allerede er? Blir litt "gi mer til de rike" i mine øyne, for det er bare de som ligger nærmest sentralene som får nytte av dette i så fall. Men når jeg tenker meg om, så er jo ikke det noe nytt... Det er det som er bakgrunnen for at adsl i det hele tatt ble oppfunnet . "Styrken" med adsl fremfor f.eks shdsl er at adsl kan gå på samme trådpar som telefon, dermed kan operatørene levere bredbånd uten å måtte doble linjekapasiteten til hvert hjem. Det er *dyrt* å bygge ut, som naturlig nok setter en grense på hvor selskapene ønsker å utvide kapasiteten. Det er trolig også forklaringen på hvorfor du sitter med en dårligere linje enn naboen din. Kapasiteten til nærmeste sentral er oppbrukt (enten hos NGT, eller kabelen til Telenor), som betyr at du må gå mot en annen sentral lenger vekke. Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 alltid like morsomt å lese tråder som dette... er som jeg sier, bredbånd er 50% høyere en det som personen som snakker har pr dags dato... Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Les forøvrig posten over. Det er ingen som har fått noen nedgradering, og så langt jeg kan se (og husker) så har vel så og si alle hastighetsklassene gått et hakk opp uten at prisen har beveget seg. Likevel klager folk og blir sur for innbillte urettferdigheter... sheesh! -Stigma Det det klages på er jo at de som har høyeste hastighet nok en gang blir forbigått. Det er vel ingen som har klaget av de som har en av de andre utgavene. De som hele tiden får mer til billigere pris. Lenke til kommentar
Stigma Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Les forøvrig posten over. Det er ingen som har fått noen nedgradering, og så langt jeg kan se (og husker) så har vel så og si alle hastighetsklassene gått et hakk opp uten at prisen har beveget seg. Likevel klager folk og blir sur for innbillte urettferdigheter... sheesh! -Stigma Det det klages på er jo at de som har høyeste hastighet nok en gang blir forbigått. Det er vel ingen som har klaget av de som har en av de andre utgavene. De som hele tiden får mer til billigere pris. Ingen av abbonementene har blitt billigere så langt jeg kan se. De har bare blitt bedre for samme pris som før. De hadde sikkert økt 20Mbit linjen også dersom de kunne, men som nevnet flere ganger i tråden allerede er 20mbit (netto) maksimalt som er mulig å klare over ADSL2+ standarden pr dags dato, så det er rett og slett ikke mulig å gjøre. De kunne jo senket prisen i stedet, men hvor mye? Det er lite å gå på her, den nest raskeste hastigheten på listen er jo bare usle 11 kroner billigere. Jeg tviler på at det er særlig store marginer det opereres med her, så det er sansynligvis ikke noe å gi når det kommer til prisreduksjon. Å gi mer hastighet er tross alt noe helt annet enn å ta mindre penger for varen. -Stigma Lenke til kommentar
koda Skrevet 16. november 2007 Del Skrevet 16. november 2007 Eksisterende kunder fortsetter med gammelt abonnement (som ikke lenger tilbys på deres nettsider), såfremt de ikke oppgraderer for 299,-. Jeg syns dette er på grensen til svindel. Kanskje dette er en sak for HW.no? Her følger mail-utvekslingen jeg har hatt med NextGenTel: Takk for din henvendelse. Selv om du skulle betale regning for et halvt år fremover, er det fullt mulig å endre abonnement. Det vil da bli lagt inn endring som kommer på neste faktura og gjelder fra den dagen abonnementet ble endret. Vi har valgt å la kunder med en eldre type abonnement fortsette med de vilkårene og prisene som gjelder der. Ved endring av abonnement vil det tilkomme et produktendringsgebyr på 299,-. Vi håper dette besvarer dine spørsmål. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel ---------------------------------------------------------------------------------------------------- Hei igjen. Så vidt vi forstår er det produktet vi har i dag (ADSL Classic) et produkt som ikke eksisterer lenger. Det nye produktet (som ligner mest på ADSL Classic og ikke er ADSL2) er ADSL 3000, som koster 299,-. Også ADSL 5000, som har bedre nedhastighet (men lavere opphastighet), er 50,- billigere en Classic. Problemstillingen er derfor at dersom jeg betaler regningen som gjelder for et halvt år fram i tid, får jeg et produkt som er vesentlig dårligere enn om jeg bestiller på nytt (eller hos andre leverandører). --------------------------------------------------------------------- Takk for din henvendelse. Du må betale 299.- i produktendringsgebyr for å endre produkt. Her går du fra ADSL clasic til ADSL2+ MEGA 5100. Dette vil medføre produktendringsgebyr og du må akseptere ny vilkår som det står i forrige mail. Hvis du beholder det produktet du har idag vil du betale 398.- i mnd pris. Forstår ikke helt hva du mener med å betale 100kr mer i mnd. da begge produktene koster 398.- Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel --------------------------------------------------------------------- Hei. Hvis vi forstår dere riktig gir dere oss altså valget mellom enten å betale 100,- mer i måneden de neste 6 månedene enn det tilsvarede abonnementet koster, eller betale 299,- for å bytte til et abonnement som koster det samme som det vi har i dag? I så fall vil vi påstå at dere utviser svært dårlig service ovenfor eksisterende kunder, og at vi derfor velger å avslutte vårt kundeforhold med virkning fra 01.12.07. --------------------------------------------------------------------- Takk for din henvendelse. Abonnementet blir ikke oppgradert, da ADSL Mega 5100 er et nytt abonnement, levert på ADSL 2+-teknologi, med andre vilkår enn de som tilhører deres abonnement / avtale. Det er så klart ikke noe problem å bytte til ADSL Mega 5100, men det forutsetter da at dere godkjenner de nye vilkårene, som dere kan finne her: http://www.nextgentel.no/ressurser/vilkaar...-2007-03-07.pdf samt et produktendringsgebyr på 299,- - en slik endring vil da tre i kraft mer eller mindre umiddelbart, såfremt sentralen dere i dag er koblet til er klargjort for abonnementet - dersom det må foretas en omkobling, så vil det gå et par uker før ny hastighet gjøres gjeldende. Med vennlig hilsen Kundeservice NextGenTel --------------------------------------------------------------------- Hei. Vi har i dag ADSL Classic, og skal nå betale en ny regning for dette for et halvt år. Siden det nå er kommet nye abonnementer lurer jeg på om vårt abonnement blir oppgradert til ADSL Mega 5100 (som koster det samme), eller om vi kommer til å fortsette med samme hastighet som før? Lenke til kommentar
edge Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Synes denne var på grensen til latterlig. Skjønner de ikke at dette er dårlig PR? Lenke til kommentar
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 jaja, nok et selskap i denne bransjen driter seg loddrett ut ved å drite så langt f**n i vold i kundene sine... Når skal de lære? Bountyhunter Lenke til kommentar
bergan Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 (endret) Dette synes jeg var særdeles dårlig av NGT! Jeg er selv kunde hos de og jeg, i likhet med mange andre, vurderer nå om jeg skal oppgradere i NGT eller bytte til en annen leverandør. Slike snikgebyrer hjelper ikke inntrykket folk har av NGT sittn allerede skadeskutte kunde 'image'. Endret 18. november 2007 av bergan Lenke til kommentar
-Tommy Skrevet 18. november 2007 Del Skrevet 18. november 2007 Fytti katta, der mast NGT ihvertfall en kunde. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå