ErlendP Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei. Når jeg prøver å åpne ALT + CTRL + DEL så får jeg følgende feilmelding. Oppgavebehandlingen er deaktivert av administratoren. Som jeg skjønner av forumet, så er det ikke bare meg som har hatt dette problemet og løsningen er å kopiere følgende tekst inn i start / kjør : REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f Dermed fungere task manager igjen, men med engang jeg skrur av PC-en og starter på nytt igjen, så får jeg samme problem. Det virker som at instillingene ikke lagrer seg, slik at neste gang jeg vil åpne task manager så må jeg klippe ut og lime inn den den samme linja i run. Noen som har noen ide og hvordan dette kan løses? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
toretors Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har du sjekket om du har spyware? Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Du kan lage en batch-fil med kommandoen og legge den opp i oppstart Endret 13. november 2007 av PepsiCo Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 hei. Har ikke spyware. Har kjørt omfattende scan med både AVG og Spybot S&D uten at de finner noe. Har lest at andre som har hatt samme problem har limt inn komandoen i run og dermed har det fungert, men jeg må altså lime den inn etter hver oppstart. Kjører Windows XP pro servicepac 2 Hvordan legger jeg til en batchfil i oppstarten? Mvh ErlendP Lenke til kommentar
Demantios Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 lager et nytt dokument i notepad. innholdet skal være REG add HKCU\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\System /v DisableTaskMgr /t REG_DWORD /d 0 /f lagre som taskman.bat legg i c:\documents and settings\all users\start menu\programmer\oppstart Lenke til kommentar
ArcTerjus Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 lag en ren tekstfil med kommandoen i notepad. lagre den som en *.bat fil. legg denne filen i start -> programmer -> oppstart Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Laget batch filen og nå funger task manager igjen. Takk for hjelpa Lenke til kommentar
haalo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det høres veldig ut som malware. Sjekk om du ser noen ukjente prosesser. Lenke til kommentar
ErlendP Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 skjønner ikke helt hvordan jeg kan ha fått malware på maskinen heller. Problemene med task manager begynte rett etter at jeg hadde satt inn ny hdisk på maskina så den var helt clean når jeg begynte å få problemene. (Byttet ut 60 gb IDE hd med 160 gb IDE på min litt eldre bærbare asus) Har imidlertid fått visse andre problemer også, blandt annet at ITunes ikke finner cd brenneren, men det innbiller jeg meg at er en konflikt med Deamon tools som er skyld i. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå