panzerwolf Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har en Asus A6Ja som disken tok kvelden på. Har fått inn en ny disk og ønsker dermed å installere Windows på nytt på denne maskinen igjen. Det fulgte med en Recovery-DVD men den booter ikke. Jeg ser det ligger et disk-image laget i Powerquest drive image på plata, men dette ser ut til å være passordbeskyttet. Kjenner noen til dette passordet slik at jeg kan hente ut installasjonsfilene til Windows herifra? Eller har noen vært borte i samme problemet som meg med at DVD-en ikke booter? Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har du vært inne i bios og valgt dvd rom'en som første boot? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Ja da, ikke noe slike problemer. Maskinen booter fint fra andre CD'er/ DVD-er. Det er selve plata det er noe med. Aller helst kunne jeg tenke meg å fått lest ut image-filene for å kunne være litt mer selektiv på hva jeg legger inn av den medfølgende programvaren. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Det pleier å ligge et image på en skjult partisjon på disken. Men den nye disken er vel tom(?) Hva skjer når du prøver å boote med DVD-en? ingenting? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Den nye disken er helt tom ja og den gamle er fysisk ødelagt (lesearmen, motoren eller noe sånt). Stemmer, ingenting skjer. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har du prøvd å trykke på ESC en gang når Asus boot bildet kommer fram? Da skal du få en boot meny, velg DVD/CD drive og trykk enter. Kanskje det funker hvis maskinen får det med teskje og ikke bare fra bios? Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 13. november 2007 Forfatter Del Skrevet 13. november 2007 Har prøvd "alt", tro du meg Det beste hadde dog vært å få tak i passordet til imaget slik at jeg kan åpne det å hente ut det jeg vil. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 (endret) Jeg søkt i det store wide webb uten å finne noe passord på imaget. Jeg har slitt litt med asus notebooks selv, så jeg vet hvor vrange asus kan være Da er vel asus support neste stopp, hvis ikke du allerede har prøvd det Endret 13. november 2007 av Uderzo Lenke til kommentar
ikodn Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hadde denne laptopen en stund. Jeg husket at jeg klødde meg i hodet da jeg skulle legge in XP igjen på den. Den bootet ikke automatisk ifra DVD-en. Tror jeg kom frem til at jeg måtte bruke et eller annet finurlig post boot option som aktiverte programvare på den skjulte partisjonen. Selve disken er ikke boot-bar slik jeg husker det. Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Så hvis disken ryker sliter man altså... Disken som døde var ikke den som originalt fulgte med maskinen så jeg kan ikke akkurat be om ny med skjult gjenopprettingspartisjon heller... Hmm, da får jeg heller prøve mer å få tak i passordet til image slik at jeg får åpnet det. Lenke til kommentar
Senshi Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har du sjekket på Asus sin FTP? ftp://217.118.212.10 Username: asus PW: nordic Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 14. november 2007 Forfatter Del Skrevet 14. november 2007 Der fant jeg en del jeg kan prøve, takker-takker-takker! Lenke til kommentar
panzerwolf Skrevet 20. november 2007 Forfatter Del Skrevet 20. november 2007 Har sjekket på den ftp-siden men ikke funnet noe som ser ut til å fungere enda. Jeg får prøve litt support-telefoner, men det beste hadde fortsatt vært å få hentet ut filene jeg trenger fra image-filene Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå