EinarEriksen Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 NetCom er lut lei av at Telenor kaller venneabonnementet sitt best for flest. Les mer Lenke til kommentar
Raptus_ Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Eneste Netcom gjør for tiden, er å furte jo.. Hvorfor ikke bare holde kjeft og gjøre samme som Telenor? Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Eneste Netcom gjør for tiden, er å furte jo.. Hvorfor ikke bare holde kjeft og gjøre samme som Telenor? Les: Two wrongs make a right Det er direkte ulovlig i henhold til markedsføringsloven å komme med uriktige påstander i reklame. Den loven er der med god grunn og det er bare bra at det påpekes brudd på den slik at man får ryddet bort de uriktige påstandene. Ingen vil bli lurt og loven beskytter de som blir forsøkt lurt. Lenke til kommentar
EldarH Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Eneste Netcom gjør for tiden, er å furte jo.. Hvorfor ikke bare holde kjeft og gjøre samme som Telenor? Takk gud for at Netcom ikke gjør som Telenor. Telenor har ikke skjønt dette i det hele tatt. Netcom sin vennetjeneste er en tilleggstjeneste og ikke et abb. Dette gjør netcom sin løsning en million ganger bedre enn Telenor sin da du kan kombinere dette med det abb du vil og de andre tilleggstjeneste netcom har som heller ikke Telenor har F.eks billig sms tjesten sms mania og smart talk. Lenke til kommentar
CaZpeR Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Blir det ikke slik at om man har et venneabb. så ringer man automatisk mer en gjennomsnittsbrukeren? Jeg vet jeg gjør det. Før så roet jeg litt på ringetasten pga. jeg tenkte over neste regning, mens nå så er det mer eller mindre care.... Det gjaldt i alle fall meg.... Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Altså.. Slik jeg ser det er det ingenting galt i Telenors påstand? Gitt at Telenor har flere mobilkunder enn NetCom vil jo løsningen være "best for folk flest"? Da vil det jo i teorien være flere mennesker å ringe gratis til enn via NetComs tjeneste? Kikker på regninga for oktober nå. 2 timer og 46 minutter til Telenors nett, 1 time og 3 minutter til NetComs/andres nett. Og da veit jeg at "Telenors nett" i all hovedsak innebærer Telenor selv. På NetCom/andre er det en drøss med operatører. Ikke veit jeg. Underlig utspill fra NetCom. Telenor spiller på det eneste håndfaste; antallet mobilkunder. Netcom prøver seg med en SISU-kalkyle og Telenor svarer med en SISU-kalkyle. Telenor skulle bare slått fast fakta ang antall mobilkunder og latt NetCom kalkulere sin egen urimelighet. Telenor har 54 % markedsandel mot NetComs 23 % ifølge NA24. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Slik jeg forstår artikkelen så har Netcom tatt høyde for hvor mange som er i hvilke nett: Vederhus har satt opp et regnestykke basert på uavhengige tall fra Post- og teletilsynet. Tallene tar for seg hvor lenge gjennomsnittskunden ringer, hvor mange samtaler han/hun tar og hvilket mobilnett gjennomsnittet ringer mest til. Lenke til kommentar
..Bjørnar.. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 MobilNETT ja, ikke operatør. Er det slik at NetComs avtale gjør at du ringer gratis til alle i NetComs NETT? Isåfall kan det jo bli noe mer interessant igjen. Lenke til kommentar
orelse4054 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Post og teletilsynet har nå ikke liste over hvor mange en ringer til under hvert nett?! Trodde de kun hadde oversikt over pr. Operatør, altså Bjørnar har feil? Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Telenor FriVenner ringer kun til Telenor kunder, ikke DJuice. Det er et stort problem etter min mening grunnet man ikke kan finne ut hvilke abo den man ringer har utenom at de har Telenor (Telenor+Djuice). På dette skiller ikke Telenor, kun på venneabonementene sine! Alle andre ting er Telenor Telenor og Djuice. Hvis ikke hadde FriVenner vært veldig gunstig, men enda gunstigere om man hadde hatt det som en tilegstjeneste til f.eks. FriFiks, eller Djuice NonStop. Dette hadde helt klart vært det gunstigste. Velge det abonementet man vil, med de tilleggstjenester man vil, men noe må jo Telenor tjene penger på også Lenke til kommentar
Jason P. C. Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Og det er kjempedyrt hvis du kjøper med subsidiert telefon. 229 kr mnd Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har ikke telenor i alle år lurt kunder og ført dem bak lyset da? Lenke til kommentar
Hedonism Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har ikke telenor i alle år lurt kunder og ført dem bak lyset da? Kom gjerne med eksempler? Lenke til kommentar
hobgoblin Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 jeg vil si det gjelder alle operatørene men men... Lenke til kommentar
Blåbær Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Tips til dere som lurer på hvem som eier abonnementet: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=735930&hl= Lenke til kommentar
cyclo Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Ikke veit jeg. Underlig utspill fra NetCom. Telenor spiller på det eneste håndfaste; antallet mobilkunder. Netcom prøver seg med en SISU-kalkyle og Telenor svarer med en SISU-kalkyle. Telenor skulle bare slått fast fakta ang antall mobilkunder og latt NetCom kalkulere sin egen urimelighet. Telenor har 54 % markedsandel mot NetComs 23 % ifølge NA24. Helt enig med deg. Netcom er jo helt på bærtur her. "Best for folk flest" er jo ikke det samme som "best for en gjennomsnittskunde" slik det later som Netcom her hevder. Netcom har markedsført hardt på at deres venneløsning kunne nå mange flere personer enn andre venneløsninger. Plutselig nå når Telenor lanserer, og Netcoms løsning ikke lenger kan nå flest personer, begynner de å surre med gjennomsnittskunder og gjennomsnittelig ringemønster. Det henger jo rett og slett ikke på greip. For meg så virker det nesten som om Netcom skiftet strategi etter at de ble kjøpt opp av søta bror. Tidligere var Netcom innovative og lanserte nyheter i bøtter og spann, nå for tiden gjør de jo ikke annet enn å sutre og klage over hvor urettferdig alt er. Lenke til kommentar
Kvinnorna Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har ikke telenor i alle år lurt kunder og ført dem bak lyset da? Kom gjerne med eksempler? Vel. Hvem sin skyld er det ADSL kom så sent som det gjorde? Jo telenor melket ISDN markedet mest mulig før de lanserte bredbånd. Nå er vi igang igjen med akkurat det samme, bare med fiber. Modemene telenor skipper ut har klarlagt fiber, men blir ikke tatt ibruk før de har melket dsl ferdig. Takk telenor for at vi i dette landet halter etter sverige når det kommer til bredbånd. Så kan vi se på mobil delen. Hørte for ikke lenge siden det var flere tusen kunder som enda satt på det gamle kontantkortet med SKYHØYE ringepriser. Kundene vet ikke bedre, og dette er synd. Gleder meg så jæ***ig til den dagen telenor blir skilt ut fra regjeringen og vi er kvitt monopolet, det har skadet forbrukerne i ALLE år og det vil det fortsette med.. Lenke til kommentar
Babelfisken Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Har ikke telenor i alle år lurt kunder og ført dem bak lyset da? Kom gjerne med eksempler? Vel. Hvem sin skyld er det ADSL kom så sent som det gjorde? Jo telenor melket ISDN markedet mest mulig før de lanserte bredbånd. Nå er vi igang igjen med akkurat det samme, bare med fiber. Modemene telenor skipper ut har klarlagt fiber, men blir ikke tatt ibruk før de har melket dsl ferdig. Takk telenor for at vi i dette landet halter etter sverige når det kommer til bredbånd. Så kan vi se på mobil delen. Hørte for ikke lenge siden det var flere tusen kunder som enda satt på det gamle kontantkortet med SKYHØYE ringepriser. Kundene vet ikke bedre, og dette er synd. Gleder meg så jæ***ig til den dagen telenor blir skilt ut fra regjeringen og vi er kvitt monopolet, det har skadet forbrukerne i ALLE år og det vil det fortsette med.. Med mindre infrastrukturen skilles ut i et statlig eid selskap har du heller mye å grue deg til. Selv i dag hvor sleskapet er statlig kontrollert har de drevet utstrakt bruk av kryss-subsidiering og regnskapstriksing mellom de to delene. Dersom de blir privateid vil profitt maksimeringen garantert bli enda verre. Selvsagt kan man håpe på at de da blir overvåket skikkelig av et statlig organ men jeg har mine tvil. Nei, uten splitting av selskapet vil det uansett eierform være en monopol aktør og den makten blir de stadig flinkere til å utøve uten å bli tatt for det. Saken her er et godt eksempel på det. Tragisk. Lenke til kommentar
yhagger Skrevet 14. november 2007 Del Skrevet 14. november 2007 Tips til dere som lurer på hvem som eier abonnementet:https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=735930&hl= Ja det er nok en fin tjeneste, men skiller ikke på det som er viktig med Telenor sine nye abonementer. Om det er Djuice eller Telenor. (Dette skal visst komme i løpet av November ifølge informasjonssjef Anders Krokan i Telenor) Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 15. november 2007 Forfatter Del Skrevet 15. november 2007 (endret) Slik jeg forstår artikkelen så har Netcom tatt høyde for hvor mange som er i hvilke nett: Vederhus har satt opp et regnestykke basert på uavhengige tall fra Post- og teletilsynet. Tallene tar for seg hvor lenge gjennomsnittskunden ringer, hvor mange samtaler han/hun tar og hvilket mobilnett gjennomsnittet ringer mest til. I regnestykket er det brukt 25.4% som andel trafikk NetCom og 51,60 Telenor, så det er faktisk tatt høyde for hvor mye gjennomsnittet ringer til hvilken operatør (litt for tidlig på morgenen til å formulere det på en bra måte). Endret 15. november 2007 av CesiuM_e Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg