magnus85 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Hei alle hobby fotografer osv! Jeg er selv en som liker og ta litt bilder, men ikke alle er like viktige for meg og ha i fulll opppløsning fra canon 350D kameraet mitt, MB kan bli litt stor. Vista sin innebygde fix bilde fungerer jo greit nok, men deom jeg ønsker gjøre det på flere bilder kan det kan det ta noe tid. Har også et ixus 400 jeg bruker andre sammenhenger. Men selv disse kunne i visse tilfeller trengt en forminsking, for ikke snakke om tagging. Har lisens på Adobe photoshop elemtns, fikk denne av min svenske kusine men virker vel bra selvom den er litt svensk Men er det et prog jeg bør gå for? Eller vil ikke det hjelpe meg mye i den sammenhengen? Elsker og redigere bilder, videoer osv. Men allikevel har jeg for lieten tålmodlighet til det ift at je ghar fylt PC-en min med 4gbram. (kun 3vises i 32-bit vista) Noen forslag? Alle mottas med takk =) Mvh Magnus Lenke til kommentar
atlef Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 FastStone Image Viewer kan endre størrelsen på mange bilder, det har og mulighet for tagging. Mvh Meg. Lenke til kommentar
kjelldell Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 FastStone Image Viewer kan endre størrelsen på mange bilder, det har og mulighet for tagging. Mvh Meg. FastStone har IKKE den tagge-muligheten du har i elements eller Vista. Taggingen i FastStone er kun for å merke et sett bilder midlertidig som du skal behandle eller gjøre noe med, og forsvinner vel hvis du går til en annen mappe. Egentlig samme som å Ctrl+klikke for å velge flere bilder, men bare uavhengig, slik at du ikke mister markeringen hvis du klikker og kikker på et annet bilde. Men FastStone er et fantasisk program for å importere, vurdere og sortere bilder, den bruker jeg hver dag. Så bruker jeg Elements til selve organiseringen, med tagging og kommentarer. Den kan også endre flere bilder samtidig. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå