Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av gameing pc.

Anbefalte innlegg

trenger litt hjelp til kjøp av gameing pc. siden min gammle pc har bare skapt probler meg for meg det siste året er det på tide å kjøpe ny.

min gammle pc:

RAM: 3 x Corsair Value S PC3200 DDR-DIMM 512MB

CPU: AMD Athlon 64 X2 3800+ 2.0GHz Socket 939 1MB

MB: MSI K8N Diamond Plus, nForce4 SLI X16

GPU: Asus GeForce 6600 256MB Silencer

PSU: MIST, 600W

Ny pc:

Hoved kort:MSI P35 Diamond, P35, Socket-775

HD: Western Digital Raptor 74GB

CPU: Intel Core 2 Duo E6750 2.67GHz 1333Mhz Socket LGA775

RAM: OCZ DDR2 2048MB Platinum XTC Dual Ch (ikke sikker på om det er rett minne type)

pris kr: 4720

hvor mye bedre vil denne PC-en yte iforhold til min gammle?

skal også kjøpe et skjermkort. går vel for dette

Tenker også litt på Barebone, har av natur vært skeptisk til det før, men er åpen for det. skal bruke igjen psu og en HD fra gammle PC-en.

det VIKTIGSTE for meg er at jeg har en stabil pc.. at alle kompinentene jobber bra sammen. det er derfor jeg går for MSI hovedkort og WD HD. selv har jeg alltid hatt AMD pc, men vil no prøve meg på intel.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville gått for 2 disker i raid 0 istedet for en raptor, de bråker noe fryktelig.

Ja, oppsettet vil yte bedre enn ditt nåværende oppsett.

Det eksisterer 1000 tråder om det samme emnet, alle har omtrent de samme speccsa, når du setter sammen en pc vet du jo om den vil yte bedre eller ikke.

Lenke til kommentar
Jeg ville gått for 2 disker i raid 0 istedet for en raptor, de bråker noe fryktelig.

Ja, oppsettet vil yte bedre enn ditt nåværende oppsett.

Det eksisterer 1000 tråder om det samme emnet, alle har omtrent de samme speccsa, når du setter sammen en pc vet du jo om den vil yte bedre eller ikke.

takker for svar. vil den rammen jeg valgte passe godt til det systemet? kan godt hende at det er 1000 andre poster med nesten samme hw. men det er vel derfor vi har dette forumet. synest det er bedre å lage en egen post enn å go off topic i en anna post.

Raid 0 kommer jeg nokk ikke til å gå for, har brent meg på det en gang før, og det er surt å miste ALT! men at HD bråker er heller ikke bra. bytter den ut med en vanlig 500Gb hd da.

som sakt, er det viktig for meg at delene passer godt sammen siden jeg er på jakt etter en stabil pc.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...