Gå til innhold

alene hjemme, må vaske klær...

britty

Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle unngå å opprette en egen tråd, derfor spør jeg her...

Kan man vaske sokker og undertøy sammen, så og si uavhenig av farge?

Min tanke var å peise inn alt av sokker og undertøy for så å kjøre på 60* og 1600o/m på sentrifugen.

Videre ser jeg at jeg må velge program noe som gjør meg forvirret.. er ikke skilled i klesvask.. noen osm har noen tips? tenkte jeg skulle være flink og overraske dama med å ha vasketlitt :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville nok ikke vasket "damens" lekre hvite blondeundertøy sammen med frottesokkene dine nei :nei: . Da tror jeg du får en overrasket dame.. men ikke særlig blid... Mørkt tøy vaskes med mørkt tøy og lyst med lyst.. Mørke sokker går fint sammen med olabukser og lignende. Undertøy bør du ta på 60 grader sammen med håndklær og sengetøy (sjekk også her farge.. da mange hånklær farger noe sinnsvakt) Ps.. det står vaskelapp i de fleste klær.. Hvilke valg har du på maskinen din da?

Lenke til kommentar

Det er usannsynlig mange tall. 15 forskjellige program elns... uansett har passet på at "fin" undertøyet er sortert ut, slik at det kun er "gammelt" undertøy igjen.. fyller forresten nesten maskinen med det, tenkte å ta en runde med håndklær etterpå.

Hvordan tror du dette vil gå?

Lenke til kommentar
Det er usannsynlig mange tall. 15 forskjellige program elns... uansett har passet på at "fin" undertøyet er sortert ut, slik at det kun er "gammelt" undertøy igjen.. fyller forresten nesten maskinen med det, tenkte å ta en runde med håndklær etterpå.

Hvordan tror du dette vil gå?

Det bør gå bra så lenge du har styrt unna de knall røde/blå plaggene sammen med de kritt hvite... Bør vaskes på 60 grader og full sentrifugering. Trenger ikke bruke forvask f.eks. hvis det står noen valg med det på (ofte er det samme vask med eller uten forvask osv..) Lurt å bruke skyllemiddel. Vær obs på at du tar skyllemiddel og vaskemiddel i rett "rom" (Beklager hvis jeg virker belærende.. men i jobben ser jeg at det ikke alltid er en selvfølge å velge rett rom.. noe som fører til at vaskemiddelet kommer i siste skyllevannet og derved er i plaggene når de henges opp...

Lenke til kommentar

Hehe, tar meg på ingen måte nær av det, er totalt newbie på dette, tror jeg har vasket klær 3 ganger før, 2 av dem under oppsyn.. og det er flere år siden.

Satser på at jeg har rent undertøy til kvelds.. dog har mer undertøy i skapet om det skulle knipeom.. :p

Etterpå er det håndlærne hvordan løser jeg det? på samme måte med samme instilling om dette går bra?

Lenke til kommentar
Hehe, tar meg på ingen måte nær av det, er totalt newbie på dette, tror jeg har vasket klær 3 ganger før, 2 av dem under oppsyn.. og det er flere år siden.

Satser på at jeg har rent undertøy til kvelds.. dog har mer undertøy i skapet om det skulle knipeom.. :p

Etterpå er det håndlærne hvordan løser jeg det? på samme måte med samme instilling om dette går bra?

Det bør gå bra :!: så lenge du tenker litt på farger.. ikke sterkt kulørte sammen med lyse... og du.. det står muligens eget vaskepulver til kulørt vask.. da bruker du i så fall det...

Har dere tørketrommel er det lurt å la håndklær få noen runder i den - da blir de myke og gode igjen..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...