Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

svarte og hvite skilter.

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg vil tro at fargen er en vestenlig forskjell? :p

Svarte skilter betyr at den kun skal brukes lukket område, eksempelvis på en bestemt eiendom eller lukket bane.

Med hvite skilter kan man kjøre på offentlig vei.

med sorte skilter, så kan man vel krysse offentlig vei, eller kjøre til nærmeste bensinstasjon og fylle drivstoff... er ofte traktorer og annleggsmaskiner som har denne skilttypen ;)

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
Hvor har du lest dette? flott om du kan referere til en plass der det står at dette er lov...

har dessverre ikke no å refere til, står vel kanskje no i veitrafikk loven, men har ikke noe håndfast, baserer meg på hva jeg har erfart selv, og hva andre har erfart...

svarte skilt med gule bokstaver, kalles vel annleggs skilt, lov til å krysse offentlig vei, og bruke på innmark (der man har tilatelse til å kjøre), og fylle bensin..

det med beninfylling er jeg ikke 110 % sikker på, men jeg å en kompis, jeg på lett sykkel og han på en Honda Foreman 500 (svarte skilt)skulle ned til butikken en tur.. Han tok da atv`en og kjørte, ble stoppa nedpå butikken av onkel blå, han sa at han hadde vært og fylt bensin og stakk bare innom butikken..

onkel blå takket for seg og dro videre, derfor vil jeg tro at det er lov å fylle bensin, men kan jo tenkes at det ble visst skjønn denne gangen, men kjenner til ett par andre som har gjort det samme, kjørt med traktoren og fylt drivstoff ;)

edit: feil atv modell :p

Endret av OZ-Racing
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
Jeg vil tro at fargen er en vestenlig forskjell? :p

Svarte skilter betyr at den kun skal brukes lukket område, eksempelvis på en bestemt eiendom eller lukket bane.

Med hvite skilter kan man kjøre på offentlig vei.

med sorte skilter, så kan man vel krysse offentlig vei, eller kjøre til nærmeste bensinstasjon og fylle drivstoff... er ofte traktorer og annleggsmaskiner som har denne skilttypen ;)

og de fleste enduro-sykler :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...