Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Hva om jeg stryker i fransk?

Anbefalte innlegg

Hei. Sliter med fransken. Viss jeg stryker hvordan virker det da. Jeg vil gjerne ha et veldig detaljert svar.

Kan jeg søke videre neste år da? Eller må jeg vente et helt år til jeg har tatt fage opp igjen.

Er det eventuelt mulig å ta fransk opp igjen etter disse tre årene på allmenfag eller må jeg ta alt på engang.

Noen som har greie på dette? Håper på et godt svar :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

En del i klassen min kom opp i fransk skriftlig i vår. Tror alle stod, men den var ganske vanskelig og de fleste fikk dårligere karakter enn de pleide å få i faget.

Tror det er sånn at så lenge du får 2 eller bedre, har du bestått. Om du stryker må du ta en ny eksamen til jul (et halvt år etterpå).. Er ikke sikker på om hvordan det blir med videre studier når du stryker. Går du 3. klasse allmenn eller?

edit: skriveleif

Endret av pr1nc3ss
Lenke til kommentar
En del i klassen min kom opp i fransk skriftlig i vår. Tror alle stod, men den var ganske vanskelig og de fleste fikk dårligere karakter enn de pleide å få i faget.

Tror det er sånn at så lenge du får 2 eller bedre, har du bestått. Om du stryker må du ta en ny eksamen til jul (et halvt år etterpå).. Er ikke sikker på om hvordan det blir med videre studier når du stryker. Går du 3. klasse allmenn eller?

edit: skriveleif

Første klasse.

Lenke til kommentar

Fransk er ikke tellende enten det er B/C-språk i 1.klasse, og du kan heller ikke komme opp i eksamen i faget dette året. Men dersom du stryker i faget, må du ta eksamen i det. Siden faget ikke er tellende, tror jeg ikke det har noe å si ved opptak til universitet mhp primær/sekundærvitnemål, men forhør deg med rådgiver så er du sikker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...