Gå til innhold

Omtale av Super Mario Galaxy (Wii)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

wii har jo forje generasjons grafikk. hvordan kan et spill til denne konsollen i det hele tatt få 10/10?

Personlig mener jeg at ingen spill er perfekte, så ingen fortjener 10/10

har det flerspillerdel?

replayvalue?

onlinefunksjonalitet?

Endret av Rawmeat
Lenke til kommentar
wii har jo forje generasjons grafikk. hvordan kan et spill til denne konsollen i det hele tatt få 10/10?

Hvis du mener at grafikk er det som skal til for å få 10/10, så har du ikke forstått karkterskalaen. Poenget er jo at man skal få mest mulig spillglede ut fra spillet, ikke å ha mest mulig realistisk grafikk.

Super Mario Galaxy er etter min mening et slikt spill, et spill alle kan ha glede av, og som man kan spille om i gjen. Vel fortjent.

Lenke til kommentar

Det har en flerspiller del som er en av de beste for å få nye spillere inn på markeded hvis du noen gang har lyst til det (jeg har), og så tror jeg ikke det er noe i veien med replayverdien heller. Men det er sant som du sier, jeg synes at mange ikke tar med multiplayerdelen når de anmelder spill, som jeg selv synes er ganske viktig.

Lenke til kommentar

Har akkurat spillt igjennom hele spillet og fått alle 120 stjernene. Et utrolig bra spill, men ville nok ikke ha gitt det 10/10. Synes det er litt for mye problemer med kameravinkler og måten en styrer Mario på i visse situasjoner til at det fortjener 10/10. Ofte er det steder som egentlig er enkle å klare, men pga kamera og styring, blir vanskelig. Grafikken synes jeg passer veldig bra til denne typen spill. Synes det er mer "koselig" når det har denne grafikken. Så har ingenting å klage på der. Spillet er og stort og varer veldig lenge, noe jeg setter pris på. Alt i alt så synes jeg det er et utrolig bra spill, og ville gitt det 9/10.

Lenke til kommentar

Hvis du mener at grafikk er det som skal til for å få 10/10, så har du ikke forstått karkterskalaen. Poenget er jo at man skal få mest mulig spillglede ut fra spillet, ikke å ha mest mulig realistisk grafikk.

Super Mario Galaxy er etter min mening et slikt spill, et spill alle kan ha glede av, og som man kan spille om i gjen. Vel fortjent.

Jeg mener ikke at bare grafikk i seg selv utgjør spill. Men et mye frodigere og penere grafisk galaxies, kunne potensielt gjort spillet bedre og gitt deg en dypere spillopplevelse. Skulle det da i såfall fått 11/10 ?

Siden det da hadde vært bedre enn et som kvalifiserte seg til 10/10?

Når man gir et spill 10/10 sier man og at ingen ting kunne vært gjort bedre. Stemmer det?

Lenke til kommentar
Når man gir et spill 10/10 sier man og at ingen ting kunne vært gjort bedre. Stemmer det?

Nei. Hva er vitsen med en skala der 1 og 10 ikke kan brukes. Karakterer på spill er i sammenligning med andre spill. En film er heller ikke perfekt om den får en sekser.

Lenke til kommentar

Terningkast er en mye mindre skala. Derfor er det helt kurant å gi bort en sekser imo.

Synes det er bedre med mer detaljerte skalaer hvor man gir hvert element(grafikk, lyd, funcycle, gameplay osv..) en score, og så tar ut en overall score til slutt.

For å gjøre seg fortjent til en 10/10 bør et spill virkelig være ekstraordinært. Personlig har jeg per dags dato ikke spilllt et eneste spill jeg ikke kan gi en smule kritikk. Selv mine mest elskede som jeg aldri glemmer.

Noe jeg lurer på ang. dette spiller er om det er støtte for 5.1 lyd? er det hdmi utgang på en wii?

Går denne flerspiller delen folk snakker om ann å spille online?

Ser spillet fint ut på en stor 1080p tv? Er det hd liksom?

Lenke til kommentar
Terningkast er en mye mindre skala. Derfor er det helt kurant å gi bort en sekser imo.

Synes det er bedre med mer detaljerte skalaer hvor man gir hvert element(grafikk, lyd, funcycle, gameplay osv..) en score, og så tar ut en overall score til slutt.

For å gjøre seg fortjent til en 10/10 bør et spill virkelig være ekstraordinært. Personlig har jeg per dags dato ikke spilllt et eneste spill jeg ikke kan gi en smule kritikk. Selv mine mest elskede som jeg aldri glemmer.

Noe jeg lurer på ang. dette spiller er om det er støtte for 5.1 lyd? er det hdmi utgang på en wii?

Er ikke sikker på det med lyd.

- Wii støtter ikke HDMI, men component.

- Ingen online flerspiller.

- Wii støtter ingenting høyere enn 480P, bare så det er sagt. Såkalt ED-TV oppløsning.

- Bildet blir kanskje litt kornete, men det ser fint ut med component på min 32" 720P tv. Kommer nok an på størrelsen på TV-en din.

Lenke til kommentar

Til syvende og sist er det helhetsinntrykket som teller, grafikk, gameplay osv bugner ned i det. Dermed er en karakter det rette.

Super mario Galaxy er ekstraordinært sammenlignet med andre spill som har kommet ut i det siste med nitrist gameplay og absolutt null inovasjon, men grafikk man legger merke til i ca 3 minutter.

Lenke til kommentar

10/10 betyr som nevnt her ikke at noe er "perfekt". Vi tror ikke det finnes "perfekte" spill i Gamer.no, det vi er opptatt av er de opplevelsene som gjør oss fra oss av glede. Se våre karakterdefinisjoner for mer informasjon om dette. Videre diskusjon om karaktersystemet kan for eksempel tas i tilbakemeldinger-forumet.

Hvor pent Galaxy vil se ut på en stor HDTV avhenger helt av hvor godt TV-apparatet behandler signalene. Med komponentkabler blir selve signaloverføringen forholdsvis skarp og god, men signalet er fortsatt 480p - noe som gjør at bildebehandlingen i TV-en får en del å si. På gode TV-er vil man ikke merke det som spesielt kornete (men det er selvsagt ikke sylskarpt), på dårlige TV-er vil kontrasten til 720p og 1080p bli tydeligere.

Wii-en støtter Dolby Pro Logic II for firekanals kringlyd, men ikke noe ut over dette. 5.1 vil man altså kun få i den grad anlegget selv "oversetter" for å fylle alle seks høyttalere.

Lenke til kommentar
Til syvende og sist er det helhetsinntrykket som teller, grafikk, gameplay osv bugner ned i det. Dermed er en karakter det rette.

Super mario Galaxy er ekstraordinært sammenlignet med andre spill som har kommet ut i det siste med nitrist gameplay og absolutt null inovasjon, men grafikk man legger merke til i ca 3 minutter.

jaja, skal ikke svare på den før jeg har prøvd det selv. Men går ikke spillet i bunn og grunn ut på akkurat det samme som alle de andre mario spillene? I hvertfall de som har kommet ut i det siste? Jeg bare håper hovedmålet ikke er å redde prinsessen etter man har samlet mangfoldige stjerner :p

Endret av Rawmeat
Lenke til kommentar
For å gjøre seg fortjent til en 10/10 bør et spill virkelig være ekstraordinært.

Mange mener at SMG er nettopp dette.

Dette har ikke noe med saken å gjøre. SMG er ikke et multiplayer-spill, og Wii er ikke en HD-konsoll.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Dette var kanskje den nydeligste anmeldelsen jeg har lest på Gamer.no noensinne. Jeg fikk lyst til å gå ut og kjøpe SMG en gang til, selv om jeg har det allerede. Hvordan folk kan klare å sette spørsmålstegn ved karakteren som anmelderen gav etter å ha lest anmeldelsen overgår min forstand.

Pricks: SMG har jo en begrenset to-spiller Co-op hvor andrespilleren kan samle Star Bits og skyte/holde igjen fiender. En perfekt måte å spille sammen med smøsøsken eller nye gamere.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...