Gå til innhold

tastaturet virker ikke nàr jeg skal velge OS


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ikke alle eldre hk har støtte for å bruke usb enheter under oppstart, skulle det være tilfelle for ditt kan du bare kjøpe en billig overgang fra usb til den eldre typen så virker det.

jeg prøvde en sånn overgang. det virka heller ikke, men jeg måtte ha den overgangen for og få det gamle tastaturet til og virke. men jeg gjorde som roberth1990 sa. fant ikke noe med "legacy" i BIOS men fant 3 andre valg om usb der som jeg kunne enable eller disable. sto noe med usb memory "ettelerannet" som jeg skrudde på og da virka det.

 

men etter jeg kom inn i ubuntu inså jeg at jeg ikke skjønner en dritt av linux >.<

 

tar.gz og mase rare greier. hehe.. mye og sette seg inn i^^

 

men takk for hjelpen :)

Lenke til kommentar
Dette høres ikke bra ut. "tar.gz" og masse greier - jeg håper ikke du lastet ned kildekode fra nettet for å prøve å installere et program?

jo jeg begynte med det. "pakka opp" tar.gz fila og lurte på hvor exe fila var :blush: fant ut ettervært at jeg må laste ned ting med Synaptic Package Manager. men skjønner ikke helt den heller. prøvde og få tak i lyddrivere, så jeg søkte "sound driver" "drivers" "soundblaster" x-fi xtreme audio" osv. men fant ingen ting som ga meg lyd.

noen som klarer og hjelpe meg litt der? hehe

Lenke til kommentar
jo jeg begynte med det. "pakka opp" tar.gz fila og lurte på hvor exe fila var :blush: fant ut ettervært at jeg må laste ned ting med Synaptic Package Manager. men skjønner ikke helt den heller. prøvde og få tak i lyddrivere, så jeg søkte "sound driver" "drivers" "soundblaster" x-fi xtreme audio" osv. men fant ingen ting som ga meg lyd.

noen som klarer og hjelpe meg litt der? hehe

Driveren til lydkortet ditt finnes kun til 64bit, så om du har 32bit vil det ikke fungere

 

http://www.hardware.no/nyheter/linux/x-fi_...ux-stotte/43635

 

tar.gz er like lett som zip ;)

Endret av PepsiCo
Lenke til kommentar
Driveren til lydkortet ditt finnes kun til 64bit, så om du har 32bit vil det ikke fungere

 

http://www.hardware.no/nyheter/linux/x-fi_...ux-stotte/43635

 

tar.gz er like lett som zip ;)

typisk. jeg lasta ned 64 bits iso fila til ubuntu, men hadde ikke noen brenne cd så installerte det med wubi. og den er 32 bit trur jeg :S

 

betyr det at jeg ikke får no lyd?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...