Gå til innhold

Drep alle muslimer/rasister!

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva er vitsen med alle disse trådene som bestandig skal handle om islam og midtøsten? jeg tviler på at jeg har vært borti så mye generalisering som du bedriver i denne tråden. "alle" muslimer er rasister pga det står en eller annen plass i koranen? du vet at man tolker boken på forskjellige måter og at det finnes flere typer muslimer. konsærvative o.l akkurat slik det finnes forskjellige typer kristene.

Edit: Enn de som konverterer til Islam da, er de automatisk rasister også eller?

Endret av Runarbs
Lenke til kommentar
Hvorfor skulle religiøse personer være rasister? rasister er folk som diskriminere folk med annen hudfarge!

Nei?

Hva mener du med nei?

Definer rasist for meg du da

Rasisme refererer normalt til en oppfatning av at menneskers verdighet og/eller deres rettigheter og plass i samfunnet varierer avhengig av deres «rase», og til handlinger og politikk som bygger på en slik oppfatning. Rasisme forutsetter at arten menneske kan deles inn i forskjellige raser. Hvilke av disse rasene rasismen retter seg mot kan variere, gjerne avhengig av demografiske og politiske forhold.

Rasisme kan også defineres mer snevert, til et system som medfører undertrykking basert på rasemessig forskjellsbehandling. Den personlige oppfatningen betyr i en slik definisjon lite, det er systemet (staten, organisasjonen osv.) som står for rasismen.

http://no.wikipedia.org/wiki/Rasisme

Trenger jeg si mer?

Lenke til kommentar
Vel hvis en muslim ikke har noe med koranen å gjøre er de ikke rasister men jeg tror de tror på koranen.

Det er om de tror på Koranen som definerer om de er muslimer eller ikke så der høres det du sier veldig merkelig ut.

Og nøyektiv hva i Koranen er det du mener er rasistisk? Jeg regner med at du har lest Koranen selv.

Lenke til kommentar
Hva er vitsen med alle disse trådene som bestandig skal handle om islam og midtøsten? jeg tviler på at jeg har vært borti så mye generalisering som du bedriver i denne tråden. "alle" muslimer er rasister pga det står en eller annen plass i koranen? du vet at man tolker boken på forskjellige måter og at det finnes flere typer muslimer. konsærvative o.l akkurat slik det finnes forskjellige typer kristene.

Edit: Enn de som konverterer til Islam da, er de automatisk rasister også eller?

Det står ikke i koranen men noe som heter hadith som skal bøker som omhandler livet til profeten.

edit: litt for mye quoting på gang.

Endret av Rakib
Lenke til kommentar
Trådstarter: Du er rasist når du dømmer en hel folkegruppe på bakgrunn av det som ekstremistene mener og ikke tar hensyn til at dette ikke gjelder alle.

Muhammed som oppfinner av islam har gjort Navnet Islam til en rasist ideologi og dermed er tilhengere av denne ideologien rasister. Akkurat som tilhengere av nazismen og hvit valgallianse er rasister. Jeg tror fatktiskt mere på oppfinneren av en bestem ideologi en dagens "muslimer" I Norge. Derfor synes jeg dagens muslimer burde kalle seg annet en muslimer siden ordet muslim betyr at du er tilhenger av en rasistisk ideologi som neppe mange "muslimer" er.

Hadde jeg for eksempel sagt at arabere er fordomsfulle hadde jeg vært en rasist, men islam er ingen rase det er en fordomsfull og rasistisk ideologi.

For eksempe hvis vi sier at muslimer ikke kan ha svinekjøtt hvorfor ikke si at de er rasister også? Eller mener du at muslimer kan ha svinekjøtt, ikke tror på muhammed, ikke tror på koranen, ikke går i moskee osv?

Lenke til kommentar
For eksempe hvis vi sier at muslimer ikke kan ha svinekjøtt hvorfor ikke si at de er rasister også? Eller mener du at muslimer kan ha svinekjøtt, ikke tror på muhammed, ikke tror på koranen, ikke går i moskee osv?

Jøder spiser heller ikke svinekjøtt og i Bibelen står det også at kristne heller ikke skal spise svinekjøtt. Hva i alle dager har dette å gjøre med "rase"?

Lenke til kommentar

Din tankegang er helt feil. Islam i seg selv er ikke en rasistisk ideologi, det er bare visse medlemmer av islam som er/var rasister. Du argumenterer ikke for eller imot noen verdens ting, og jeg synes du skal ta et øyeblikk til å samle tankene dine.

Jeg håper du vokser opp (uavhengig hvor gammel du er, jeg mener å _vokse opp_) og blir et fullverdig medlem av det norske samfunn. I mellomtiden, kos deg med barnetv og habbo.no.

Ha en riktig fin dag.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...