tormoddf Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 Kjøp den på nett. HTC er sett på som en bedriftstelefon produsent og er derfor ofte levert gjennom bedriftsavtaler. De kan bestille det til deg, men blir opptil flere tusen kroner dyrere enn å kjøpe på nett. Så hvorfor ikke kjøpe på internett? Det er ingen nettbutikker som har den på lager, de fleste har en ubekreftet dato midt i mars. Men jeg får eventuelt bestille den på nett, men hvis noen finner den i en butikk i oslo-området, så må dere gjerne tipse meg om det.. MPX har bekreftet lagerdato i dag. Det samme har xd.no. Elprice har lagerstatus "sendes innen 3 dager". Min er på postterminalen, så jeg har den nok i hende i morgen formiddag. Bestilte fra PS.no før de gikk tom. Lenke til kommentar
steeler Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 2. Jeg forstår det slik at telefonen ikke har noen vanlig minijack utgang, men at man må kjøpe en spesiell USB -> minijack overgang? Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt noe så snodig her til lands? Takker for hjelp Denne funker bra: http://www.movida.no/default.asp?pid=942355 Lenke til kommentar
Borastar Skrevet 27. februar 2008 Del Skrevet 27. februar 2008 MPX har bekreftet lagerdato i dag. Det samme har xd.no. Elprice har lagerstatus "sendes innen 3 dager". Min er på postterminalen, så jeg har den nok i hende i morgen formiddag. Bestilte fra PS.no før de gikk tom. Ah, supert. Mpx hadde den på lager nå.. så den er nå bestilt. takk for tipset Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Siden jeg ikke leste annonsen på netonnet godt nok, og i fare for att andre er som meg å trykker bestill før de leser annonsen så blir TC'en levert med svensk språk fra dem... Nyyydelig telefon, stor forbedring fra vanlig Touch som jeg oppgraderte fra. Lenke til kommentar
tormoddf Skrevet 28. februar 2008 Del Skrevet 28. februar 2008 Siden jeg ikke leste annonsen på netonnet godt nok, og i fare for att andre er som meg å trykker bestill før de leser annonsen så blir TC'en levert med svensk språk fra dem... Nyyydelig telefon, stor forbedring fra vanlig Touch som jeg oppgraderte fra. Ja, på grensen til sleipt det der. Burde vært ettertrykkelig gjengitt før du kjøpte den. Men det skal vel være mulig å returnere på angrerett. Lenke til kommentar
danilovic Skrevet 4. mars 2008 Del Skrevet 4. mars 2008 Ja, åssen minnekort tar telefonen? Står jo forskjellig overalt. Daniel Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 Kom over noe utrolig merkelig idag. Flere som er plaget med at kameraet er utrolig tregt? Og etterslenger noe voldsomt som gjør det ganske ubrukelig? Vell trykk på "av" knappen la den ligge i 10-15 sek og VIPS kameraet er kjapt som bare det når du slår på skjermen igjen Lenke til kommentar
dreuf Skrevet 5. mars 2008 Del Skrevet 5. mars 2008 danilovic: Kortet jeg har i min heter micro sd hc. Litek89: Sjekket at du ikke har programmer gående når du bruker kamera? Når jeg tar bilde tar det ca 1-2sek fra jeg trykker til bilde er tatt. Lenke til kommentar
KontraBass Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Fungerer alarmen når telefonen er satt på lydløs? Lenke til kommentar
Litek89 Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Jada, har sjekket det... Har ikke noen ting som kjører i bakgrunnen. Men hvis det er feil sender jeg den mer enn gladlig inn i håp av de ikke bare kan bytte en del, men hele greien Har nemmelig en stor fin ripe i den Så dere andre har et kamera som er like "kjapt" som et vanlig digitalkamera? Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Kameraet på min Cruise er også meget tregt. Har ingenting med antall programmer eller lysforhold å gjøre. Kameraet er "drit"-tregt! Må jo bare minne oss selv på at HTC har ikke vært kjent for å sette et godt kamera høyt opp på prioriteringslista si, nettopp fordi kamera er så og si bare tull i bedriftssammenheng. Lenke til kommentar
progmetal Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Kameraet på min Cruise er også meget tregt. Har ingenting med antall programmer eller lysforhold å gjøre. Kameraet er "drit"-tregt! Må si at cruisen tar flotte bilder i forhold til den ubrukelige qtek100 jag har. Fant også ut at kameraet ble ganske kjapt etter jeg skrudde av 'utløserlyden' på kameraet. Kameraet starter opp og tar bildene kjapt. Kameraet fungerer bra i dagslys, men inne så går det i en slags natt modus, noe som gjør at det blir mye etterslep. Lenke til kommentar
chritigu Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 (endret) Jada, har sjekket det... Har ikke noen ting som kjører i bakgrunnen. Men hvis det er feil sender jeg den mer enn gladlig inn i håp av de ikke bare kan bytte en del, men hele greien Har nemmelig en stor fin ripe i den Så dere andre har et kamera som er like "kjapt" som et vanlig digitalkamera? Jeg har SE K800i som vel har fått ganske mye skryt som SE's første cybershot telefon. Har enda til dagsdato, etter 1 1/2 år, ikke tatt et bilde som kan sies å være av bra kvalitet når det forstørres. Det er fint å ha for å ta bilder som skal vises på liten skjerm som alltid er med. Men IKKE erstatter for digitalt kamera. Har sett testbilder med nyere Nolia og SE, og blir ikke videre imponert. Synes ikke HTC-tlf ligger i bakleksa der. Blir vel ikke bra bilder uansett hvilken tlf man har. Og når det gjelder utløserhastighet så har jeg til gode å prøve en telefon som kan hamle opp med et ordinært lommekamera. Endret 6. mars 2008 av chritigu Lenke til kommentar
henrikho Skrevet 6. mars 2008 Del Skrevet 6. mars 2008 Fikk denne mobilen idag, og har ett par spm Når jeg bruker Touch Flow og skal se bilder, hvordan får jeg bildene jeg har på mitt Micro SD kort opp der? Og åssen får jeg kontaktlista bare til å vie nummer lagret på mobilen, nå viser den dobbelt av alt Mvh Kenneth Hey! Vet ikke med bildene for jeg har ikke fiksa minnekort enda (hatt med cruise 3 dager nå), men stussa på kontaktene jeg og og løsningen er her: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0#entry10714761 Laste ned et annet program, så ganske greit ut.. jeg har ikke gjort det enda. /Henrik :-) Lenke til kommentar
el-thorre Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Kameraet på min Cruise er også meget tregt. Har ingenting med antall programmer eller lysforhold å gjøre. Kameraet er "drit"-tregt! Må si at cruisen tar flotte bilder i forhold til den ubrukelige qtek100 jag har. Fant også ut at kameraet ble ganske kjapt etter jeg skrudde av 'utløserlyden' på kameraet. Kameraet starter opp og tar bildene kjapt. Kameraet fungerer bra i dagslys, men inne så går det i en slags natt modus, noe som gjør at det blir mye etterslep. Hm...det har jeg ikke prøvd. Skal teste så fort som mulig :-) Lenke til kommentar
dolg Skrevet 8. mars 2008 Del Skrevet 8. mars 2008 Må bare si jeg gleder meg virkelig til å få denne telefonen nå, etter å ha lest så mue skryt om den hehe. starter ny jobb på mandag, og jeg fikk velge hva jeg ville av telefon, og endte på cruise. Må si jeg gleder megt il å teste den ut nå! Lenke til kommentar
sveinos Skrevet 10. mars 2008 Del Skrevet 10. mars 2008 Hei mobilgutter Dere har fått meg i "byers mode" når det gjelder denne telefonen. Noen spørsmål: Jeg trenger GPS og har MioMap på min gamle Mio a701 tel. (kartet og GPS funker bra). Bør man gå for TomTom som jo skal være enda bedre på denne telefonen? Hvordan er det å skrive SMS med en finger på denne telefonen? Har dere problemer med at skjermen blir veldig møkkete (støv under kanten av glasset)? Hva bør man kjøpe i tillegg og hvor får man det billigst (f.eks. minnekort, bilholder etc) Og siste spørsmål: Er dere godt fornøyd med denne telefonen? mvh svein ove Lenke til kommentar
Exposure Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 Hei mobilgutter Dere har fått meg i "byers mode" når det gjelder denne telefonen. Noen spørsmål: Jeg trenger GPS og har MioMap på min gamle Mio a701 tel. (kartet og GPS funker bra). Bør man gå for TomTom som jo skal være enda bedre på denne telefonen? Hvordan er det å skrive SMS med en finger på denne telefonen? Har dere problemer med at skjermen blir veldig møkkete (støv under kanten av glasset)? Hva bør man kjøpe i tillegg og hvor får man det billigst (f.eks. minnekort, bilholder etc) Og siste spørsmål: Er dere godt fornøyd med denne telefonen? mvh svein ove TomTom fungerer utmerket på HTC Touch Cruise. Video av treg TomTom på Tytn II er bare tull. Antageligvis har brukeren aktivert all verdens POI. Det får enhver enhet til å knele... Med tastaturet " Touch-Berøringstaster" går SMS- skriving veldig bra. Dette tastaturet er standard på Cruise. Har ikke opplevd at det har kommet støv under skjermen. Jeg har 4 gb minnekort, men skulle gjerne hatt mer (8 gb). Mitt råd er at du kjøper det største du får tak i! Minne er omtrent gratis i disse dager... På bilholdersiden er det dessverre stort sett kun Brodit som gjelder. Søk på nettet etter priser. Fornøyd? Tja, enheten har alt man trenger og mer til, men vær klar over at Windows Mobile er et supertregt operativsystem! Når HTC i tillegg sliter med software og drivere til de siste enhetene sine, så sier det seg selv at du ikke kan forvente verdens kjappeste enhet. HTC skal i løpet av måneden komme med en oppdatering av softwaren. Hvis du ikke har altfor mye penger ville jeg heller venta med å kjøpe HTC- enheter til oppdateringa har kommet. Også er det bare å håpe på at det engang kommer drivere... For min del håper jeg at jeg snart kan bytte ut operativsystemet til noe annet og bedre - Google Android, e.l. Ex Lenke til kommentar
sveinos Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 TomTom fungerer utmerket på HTC Touch Cruise. Video av treg TomTom på Tytn II er bare tull. Antageligvis har brukeren aktivert all verdens POI. Det får enhver enhet til å knele... Med tastaturet " Touch-Berøringstaster" går SMS- skriving veldig bra. Dette tastaturet er standard på Cruise. Har ikke opplevd at det har kommet støv under skjermen. Jeg har 4 gb minnekort, men skulle gjerne hatt mer (8 gb). Mitt råd er at du kjøper det største du får tak i! Minne er omtrent gratis i disse dager... På bilholdersiden er det dessverre stort sett kun Brodit som gjelder. Søk på nettet etter priser. Fornøyd? Tja, enheten har alt man trenger og mer til, men vær klar over at Windows Mobile er et supertregt operativsystem! Når HTC i tillegg sliter med software og drivere til de siste enhetene sine, så sier det seg selv at du ikke kan forvente verdens kjappeste enhet. HTC skal i løpet av måneden komme med en oppdatering av softwaren. Hvis du ikke har altfor mye penger ville jeg heller venta med å kjøpe HTC- enheter til oppdateringa har kommet. Også er det bare å håpe på at det engang kommer drivere... For min del håper jeg at jeg snart kan bytte ut operativsystemet til noe annet og bedre - Google Android, e.l. Ex Takk for fint svar Jeg har nok allerede bestilt telefonen på Amentio.no i går kveld. Jeg bestilte noe jeg trodde var en bilholder men som er ikke nærmere beskrevet: HTC PDA Professional Aktiv holder 12-24V HTC Cruiser/ P3650/ Touch Cruiser (968773) Jeg er vant til en Mio a701 tel. med 520mHz prosessor, så denne kan nok bli noe tregere. Er skjermen lysterkt nok i dagslys/sollys? Jeg hadde noe problemer med dette med min Mio tel. mvh sos Lenke til kommentar
sveinos Skrevet 11. mars 2008 Del Skrevet 11. mars 2008 På bilholdersiden er det dessverre stort sett kun Brodit som gjelder. Søk på nettet etter priser. Hei igjen Jeg har fått Ametio til å legge ut mer info om et produkt de fører og det viser seg at det er en ok bilholder til touch cruise med lader til NOK 334,-: http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:1805798 Den ser ok ut Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå