Gå til innhold

HTC Touch Cruise

Xipil

Anbefalte innlegg

Jeg ser at denne telefonen har fått på plass et par alternativer til det knotete stylus-tastaturet i den opprinnelige Touchen, det er helt klart en forbedring. Jeg ser at disse alternative tastaturene er tilgjengelige når man skriver SMS, men kan de også brukes når man chatter i messenger, skriver inn adresser i Opera, redigerer office-dokumenter og kalender-oppføringer osv.?

Edit: Hvis noen er i tvil tenker jeg altså på dette tastaturoppsettet:

i_419559-251x333.jpg

Endret av Sondre^^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Også lurer jeg på om den støtter SMB over WiFi?

For å reformulere litt: Kan jeg ha en filserver gående, og hente filer derfra - for eksempel for å kopiere et Word-dokument, eller rett og slett åpne det uten å kopiere det over først? Og kan jeg aksessere filsystemet på telefonen via en annen nettverksnode?

Daniel :)

Lenke til kommentar

Jeg tenker på å oppgradere fra en "gammel" Mio A701 til touch cruise, og har noen kjappe spørsmål. Denne tråden virker som en god plass å spørre.

1. Er det mulig å deaktivere alt av spesielle touchflo-menyer og lignende hvis jeg ikke liker det, eller hvis jeg vil erstatte det med andre GUI (f.eks. fra spbsoftware)?

2. Jeg forstår det slik at telefonen ikke har noen vanlig minijack utgang, men at man må kjøpe en spesiell USB -> minijack overgang? Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt noe så snodig her til lands?

3. Jeg har så vidt fått med meg at det har vært litt storm rundt dårlig ytelse på en del HTC mobiler. Er dette noe som rammer touch cruise, eller kan jeg regne med minst like god ytelse som på min A701?

Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Jeg tenker på å oppgradere fra en "gammel" Mio A701 til touch cruise, og har noen kjappe spørsmål. Denne tråden virker som en god plass å spørre.

1. Er det mulig å deaktivere alt av spesielle touchflo-menyer og lignende hvis jeg ikke liker det, eller hvis jeg vil erstatte det med andre GUI (f.eks. fra spbsoftware)?

2. Jeg forstår det slik at telefonen ikke har noen vanlig minijack utgang, men at man må kjøpe en spesiell USB -> minijack overgang? Noen som har noen tips om hvor man får kjøpt noe så snodig her til lands?

3. Jeg har så vidt fått med meg at det har vært litt storm rundt dårlig ytelse på en del HTC mobiler. Er dette noe som rammer touch cruise, eller kan jeg regne med minst like god ytelse som på min A701?

Takker for hjelp :)

1. Ja, du kan deaktivere TouchFLO

2. Ja, det finnes en overgang.

3. Jeg vet ikke med din A701, men jeg har ikke noe å utsette på ytelsen til HTC Touch Cruise.

Jeg beklager om jeg ikke kan få svart på alt du spør om, men mer vet jeg ikke. Touch Cruise er herlig, gå for den.

Endret av Jensemann4
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg om hvordan det er å se video på telefonen (XviD, Divx osv)?

Coreplayer er helt klart den beste. :thumbup: Ingen problem med synk eller hakking, i motsetning til windows spilleren.

http://www.mobihand.com/product.asp?id=8905

Mener du at jeg slipper å komprimere/forminske filmene jeg vil se?

Jeg forminska mine filmer, men ifølge de som har testa det så slipper du det.

This is a amazing application, it can play back 700x600 DivX AVI's without dropping any frames on my 400Mhz HTC TyTN,

Core 1.2 works excellent. DivX fully viewable @640x480 files
Endret av progmetal
Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg om hvordan det er å se video på telefonen (XviD, Divx osv)?

Coreplayer er helt klart den beste. :thumbup: Ingen problem med synk eller hakking, i motsetning til windows spilleren.

http://www.mobihand.com/product.asp?id=8905

Hvis man skal se på små klipp så er TCPMP og Coreplayer helt greit, men hvis man skal se på lange filmer eller episoder av noe så burde man bruke smartmovie, konverter kjapt og filene blir ikke så store, konverterer også lett inn subtitles.

Lenke til kommentar

Blir gal av å vente på å få denne telefonen i hendene.

Jeg har god kjennskap til Windows Mobile, men har aldri eid en telefon med det som OS bare testet telefoner med det....så jeg lurer på om denne snakker med en Mac? Dette siden jeg aldri har prøvd å koble en WM til Mac....

Er takknemlig for svar :)

Lenke til kommentar

Er det i det hele ttatt noen butikker i Oslo-området som har Touch Cruise inne på lager? Har vært og sjekket veldig mange steder.. Eneste stedet de har den på lager er Telenor Telehuset, men de skal ha 6000 kr for den u/abb. Det er litt dyrt. Noen som vet?

Lenke til kommentar

Kjøp den på nett. HTC er sett på som en bedriftstelefon produsent og er derfor ofte levert gjennom bedriftsavtaler. De kan bestille det til deg, men blir opptil flere tusen kroner dyrere enn å kjøpe på nett.

Så hvorfor ikke kjøpe på internett?

Lenke til kommentar
Kjøp den på nett. HTC er sett på som en bedriftstelefon produsent og er derfor ofte levert gjennom bedriftsavtaler. De kan bestille det til deg, men blir opptil flere tusen kroner dyrere enn å kjøpe på nett.

Så hvorfor ikke kjøpe på internett?

Det er ingen nettbutikker som har den på lager, de fleste har en ubekreftet dato midt i mars. Men jeg får eventuelt bestille den på nett, men hvis noen finner den i en butikk i oslo-området, så må dere gjerne tipse meg om det..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...