Abba91 Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Hei!Jeg lurer på denne telefonen. Men leser på amobil at Windows Mobile 6.1 snart kommer. Er det mulig å få innstalert denne senere, eller lønner det seg å vente? Hva koster det evt. å bytte senere? Og en ting til; hvor får man kjøpt store minnekort til tlf, med 8, 16, 32 Gb, og hva koster det? Søkt litt rundt på nettet uten resultat.. Går det ann å oppgrade til WM 6.1 hvis man har WM 5? Leste litt på det forumet men fant ikke no svar Måtte fomle litt rundt inne på XDA-Developers, men fant ROM'en min til slutt. Nå har jeg flashet den og jeg er fornøyd. Trådet SMS er niiice:D Lenke til kommentar
µT. Skrevet 10. april 2008 Del Skrevet 10. april 2008 Abba91: Fikk du til flashingen altså? Jeg flashet min Touch igår også. WM 6.1 Shadow 2.1 WWE TE Fungerer strålende:) Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Abba91: Fikk du til flashingen altså? Jeg flashet min Touch igår også. WM 6.1 Shadow 2.1 WWE TE Fungerer strålende:) Jaja, sitter her med WM 6.1 jeg også Det var lett når man fant det man trengte , men hvilken WM 6.1 brukte du? en clean en, eller en med innlagte programmer? Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Eneste måten jeg kjenner til å se YouTube på er å bruke nyeste versjon av CorePlayer Mobile. Den har en egen YouTube-funksjon. Men jeg har hatt litt problemer med den også. Du kan selv velge kvalitet på videoen, men høykvalitetsvideoene hakker ofte, mens mediumkvalitet ser helt for j* ut. Fortell gjerne om dine erfaringer om du ender opp med å kjøpe programmet. Forøvrig er CorePlayer (tidligere TCPMP) den suverent beste medieavspilleren. Mye raskere enn alle de andre jeg har prøvd (inkludert Windows Media Player, TCPMP og DivX Player). Den har en slags videodriver til Cruise-chipsettet innebygget (av mangel på et bedre ord og mer kunnskap om det får jeg kalle det det). Den sliter fortsatt litt med DivX i standardkvalitet, men filmer og tv-serier som er re-enkodet til 320x240-oppløsning går brillefint. Skjønner ikke hvorfor folk driver å surrer rundt med Youtube enda. Vtap har vært ute LENGE, og det er kongen av Youtube! Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Abba91: Fikk du til flashingen altså? Jeg flashet min Touch igår også. WM 6.1 Shadow 2.1 WWE TE Fungerer strålende:) Jaja, sitter her med WM 6.1 jeg også Det var lett når man fant det man trengte , men hvilken WM 6.1 brukte du? en clean en, eller en med innlagte programmer? Jeg bruker en Custom ROM. Er fjernet og lagt til nye ting i ROM'en, så nå slipper jeg hvertfall unødvendige ting som tar plass og bruker RAM Du da? Bruker du standard WM 6.1 eller? Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Abba91: Fikk du til flashingen altså? Jeg flashet min Touch igår også. WM 6.1 Shadow 2.1 WWE TE Fungerer strålende:) Jaja, sitter her med WM 6.1 jeg også Det var lett når man fant det man trengte , men hvilken WM 6.1 brukte du? en clean en, eller en med innlagte programmer? Jeg bruker en Custom ROM. Er fjernet og lagt til nye ting i ROM'en, så nå slipper jeg hvertfall unødvendige ting som tar plass og bruker RAM Du da? Bruker du standard WM 6.1 eller? Er ikke helt sikker jeg. Det følgte med no'n custom menu's og no greier, men de likte jeg ikke så jeg disable'a de. Men jeg har noen programmer som er lagt inn som jeg tviler på at microsoft har lagt inn, så det er nok en custom ROM. Er din stabil? Jeg har lagt merke til at WLAN har blitt litt svakere og batteriet blir fortere utladet. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke lagt merke til noe muffens enda. WLAN'et har jeg ikke brukt etter at jeg flashet telefonen. Men har du sjekket i: Settings-->Connections-->Wireless LAN-->Power Mode? Der kan du velge mellom "Best Performance" og "Best Battery". Batteriet har ikke blitt dårligere som jeg vet. Men det vil jeg merke etterhvert hvis den gjør det. Men én ting jeg har merket, som er irriterende er at hvis jeg vil disable trådet SMS, så vil ikke telefonen si ifra når du har fått ny SMS. Jeg fant en løsning på XDA, men den fungerte ikke for meg. Her er løsningen hvis du blir lei trådet SMS etterhvert HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled SMSInboxThreadingDisabled må du opprette selv i OEM mappen. Velg DWORD, og sett verdien til 1. Denne løsningen skal visst ikke deaktivere SMS varslingen, men det fungerte ikke for meg. OBS! Husk at du skal inn på CURRENT USER, og ikke LOCAL MACHINE. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke lagt merke til noe muffens enda. WLAN'et har jeg ikke brukt etter at jeg flashet telefonen. Men har du sjekket i: Settings-->Connections-->Wireless LAN-->Power Mode? Der kan du velge mellom "Best Performance" og "Best Battery". Batteriet har ikke blitt dårligere som jeg vet. Men det vil jeg merke etterhvert hvis den gjør det. Men én ting jeg har merket, som er irriterende er at hvis jeg vil disable trådet SMS, så vil ikke telefonen si ifra når du har fått ny SMS. Jeg fant en løsning på XDA, men den fungerte ikke for meg. Her er løsningen hvis du blir lei trådet SMS etterhvert HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled SMSInboxThreadingDisabled må du opprette selv i OEM mappen. Velg DWORD, og sett verdien til 1. Denne løsningen skal visst ikke deaktivere SMS varslingen, men det fungerte ikke for meg. OBS! Husk at du skal inn på CURRENT USER, og ikke LOCAL MACHINE. Jeg har disable'a strømsapring og sånn, men jeg har blitt ganske glad i trådet sms jeg Må si at den er super rask da, har 25 mb ledig når jeg ikke kjører noen programmer og jeg kan multi taske med Opera Mini, Vtap og Windows Live messenger uten at noen av programmene lægger Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke lagt merke til noe muffens enda. WLAN'et har jeg ikke brukt etter at jeg flashet telefonen. Men har du sjekket i: Settings-->Connections-->Wireless LAN-->Power Mode? Der kan du velge mellom "Best Performance" og "Best Battery". Batteriet har ikke blitt dårligere som jeg vet. Men det vil jeg merke etterhvert hvis den gjør det. Men én ting jeg har merket, som er irriterende er at hvis jeg vil disable trådet SMS, så vil ikke telefonen si ifra når du har fått ny SMS. Jeg fant en løsning på XDA, men den fungerte ikke for meg. Her er løsningen hvis du blir lei trådet SMS etterhvert HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled SMSInboxThreadingDisabled må du opprette selv i OEM mappen. Velg DWORD, og sett verdien til 1. Denne løsningen skal visst ikke deaktivere SMS varslingen, men det fungerte ikke for meg. OBS! Husk at du skal inn på CURRENT USER, og ikke LOCAL MACHINE. Jeg har disable'a strømsapring og sånn, men jeg har blitt ganske glad i trådet sms jeg Må si at den er super rask da, har 25 mb ledig når jeg ikke kjører noen programmer og jeg kan multi taske med Opera Mini, Vtap og Windows Live messenger uten at noen av programmene lægger Jeg er allerede lei trådet sms hehe.. Jeg har ca. 21MB RAM når jeg ikke kjører noe, og ca. 46MB interminne. På orginal ROM'en hadde jeg ca. 17MB RAM, og 20MB internminne, så det er en forbedring! Skal nevnes at jeg ikke har den nye Touch'en med 256MB/128MB, men jeg har 128MB/64MB.. Boooo.. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Jeg har ikke lagt merke til noe muffens enda. WLAN'et har jeg ikke brukt etter at jeg flashet telefonen. Men har du sjekket i: Settings-->Connections-->Wireless LAN-->Power Mode? Der kan du velge mellom "Best Performance" og "Best Battery". Batteriet har ikke blitt dårligere som jeg vet. Men det vil jeg merke etterhvert hvis den gjør det. Men én ting jeg har merket, som er irriterende er at hvis jeg vil disable trådet SMS, så vil ikke telefonen si ifra når du har fått ny SMS. Jeg fant en løsning på XDA, men den fungerte ikke for meg. Her er løsningen hvis du blir lei trådet SMS etterhvert HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Inbox\Setting s\OEM\SMSInboxThreadingDisabled SMSInboxThreadingDisabled må du opprette selv i OEM mappen. Velg DWORD, og sett verdien til 1. Denne løsningen skal visst ikke deaktivere SMS varslingen, men det fungerte ikke for meg. OBS! Husk at du skal inn på CURRENT USER, og ikke LOCAL MACHINE. Jeg har disable'a strømsapring og sånn, men jeg har blitt ganske glad i trådet sms jeg Må si at den er super rask da, har 25 mb ledig når jeg ikke kjører noen programmer og jeg kan multi taske med Opera Mini, Vtap og Windows Live messenger uten at noen av programmene lægger Jeg er allerede lei trådet sms hehe.. Jeg har ca. 21MB RAM når jeg ikke kjører noe, og ca. 46MB interminne. På orginal ROM'en hadde jeg ca. 17MB RAM, og 20MB internminne, så det er en forbedring! Skal nevnes at jeg ikke har den nye Touch'en med 256MB/128MB, men jeg har 128MB/64MB.. Boooo.. Hvor mye processor er det på din? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Saftige 201MhZ! LOL Jeg kan selvfølgelig overklokke den til over 300, men jeg tar ikke sjansen Lenke til kommentar
kolli_93 Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Ser det er forskjell på ram og internminne. Det er ikke fare for å kjøpe den gamle modellen når man handler på nett? Også så jeg forsiden på Amobil her istad, om ho som klagde på at man ikke kunne bruke negler på Iphone. Om dette ikke funker på denne telfonen heller, kan det bli problematisk for meg, har "gitarnegler". Noen som kan sjekke om det funker? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 11. april 2008 Del Skrevet 11. april 2008 Nei de nye Touch er oppgradert. Men nå er vi i Touch Cruise tråden, og Touch Cruise har 400Mhz, 256/128MB. Det er bare jeg som slår av litt tid her inne;) (Jeg hører egentlig ikke hjemme her med min 1 gen. Touch ) Og... iPhone har "berøringsskjerm", dvs. at man kun trenger å være borti skjermen for at den skal reagere. iPhone's skjerm reagerer da på varmen fra fingrene, derfor kan de som har iPhone ikke bruke den med neglene og når de har hansker på seg. HTC sine modeller har "trykkskjerm", dvs. at man må trykke på skjermen. Og siden du har "gitarnegler", så vil det fungere ypperlig Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Saftige 201MhZ! LOL Jeg kan selvfølgelig overklokke den til over 300, men jeg tar ikke sjansen Hehe, Er overklokking noe som bare HTC telefoner kan, eller kan alle WM telefoner gjøre det? Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Saftige 201MhZ! LOL Jeg kan selvfølgelig overklokke den til over 300, men jeg tar ikke sjansen Hehe, Er overklokking noe som bare HTC telefoner kan, eller kan alle WM telefoner gjøre det? Alle WM telefoner kan overklokkes. Man bruker ett lite program som heter BatteryStatus som kan lastes ned gratis. Man skal dog være forsiktig når man overklokker. Skal ikke så mye før hovedkortet ryker. (snakker da av erfaring) hehe Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Saftige 201MhZ! LOL Jeg kan selvfølgelig overklokke den til over 300, men jeg tar ikke sjansen Hehe, Er overklokking noe som bare HTC telefoner kan, eller kan alle WM telefoner gjøre det? Alle WM telefoner kan overklokkes. Man bruker ett lite program som heter BatteryStatus som kan lastes ned gratis. Man skal dog være forsiktig når man overklokker. Skal ikke så mye før hovedkortet ryker. (snakker da av erfaring) hehe Hehe, prøvde meg litt på et program istad og klokka den opp til 520 mhz, men merket ikke noe forskjell så tror jeg dropper det. Men er det sånn at hvis du åpner et program og lar det være i bakgrunnen og åpner et nytt program så vil det andre programmet lukke seg? Det skjeede ikke når jeg hadde WM 5 og tror det kan være noe med WM 6.1. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 12. april 2008 Del Skrevet 12. april 2008 Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Ja, men jeg bruker magic button. Men nå har det begynt å skje andre rare ting og. Den henger seg opp ofte, så tror det er noe jeg har innstalert som skaper forstyrrelsene. Tar en hard reset og sjekker igjen jeg. Lenke til kommentar
µT. Skrevet 13. april 2008 Del Skrevet 13. april 2008 Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Ja, men jeg bruker magic button. Men nå har det begynt å skje andre rare ting og. Den henger seg opp ofte, så tror det er noe jeg har innstalert som skaper forstyrrelsene. Tar en hard reset og sjekker igjen jeg. Ja ok Lag en lyd hvis feilene ikke er fikset etter hard-reseten. Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Ja, men jeg bruker magic button. Men nå har det begynt å skje andre rare ting og. Den henger seg opp ofte, så tror det er noe jeg har innstalert som skaper forstyrrelsene. Tar en hard reset og sjekker igjen jeg. Ja ok Lag en lyd hvis feilene ikke er fikset etter hard-reseten. Lenke til kommentar
Abba91 Skrevet 16. april 2008 Del Skrevet 16. april 2008 (endret) Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Ja, men jeg bruker magic button. Men nå har det begynt å skje andre rare ting og. Den henger seg opp ofte, så tror det er noe jeg har innstalert som skaper forstyrrelsene. Tar en hard reset og sjekker igjen jeg. Ja ok Lag en lyd hvis feilene ikke er fikset etter hard-reseten. Hmm.. Det skal ikke skje. Skjekket at du ikke har instillingen på at programmer avsluttes når du trykker på krysset? Ja, men jeg bruker magic button. Men nå har det begynt å skje andre rare ting og. Den henger seg opp ofte, så tror det er noe jeg har innstalert som skaper forstyrrelsene. Tar en hard reset og sjekker igjen jeg. Ja ok Lag en lyd hvis feilene ikke er fikset etter hard-reseten. Nå har jeg hard reset den og den er bra igjen men sliter fortsatt med at den lukker porgrammer etter ca 30 sek med et nytt progrma så går den ut av det andre :S .tror det kan være noe med ROM'en som er satt til at den skal spare minne ved å lukke programmer eller no. Anyway, legger inn en post på Xda-developers og sjekker om noen vet noe der. Endret 16. april 2008 av Abba91 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå