Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Poll: Internett-forbruk

Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?  

2 stemmer

1. 1. Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?

• < 1 GB
      88
    • 1 - 5 GB
      137
    • 5 - 10 GB
      180
    • 10 - 20 GB
      164
    • 20 - 30 GB
      135
    • 30 - 50 GB
      115
    • > 50 GB
      172

Anbefalte innlegg

litt skuffet nå! Trodde at det skulle komme flere valg. 50gig er jo for lite.

Kan fint laste ned over 400gig per dag! Men gjør ikke dette, siden jeg ikke trenger så mye mer stuff!

Enjoy the world of fast connections

Med mindre jeg regner feil, skulle det tilsi at du har borti 40mbit/s-linje og laster ned døgnet rundt...?

Du har stor disk, du...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan fint laste ned over 400gig per dag! Men gjør ikke dette, siden jeg ikke trenger så mye mer stuff!

Med mindre jeg regner feil, skulle det tilsi at du har borti 40mbit/s-linje og laster ned døgnet rundt...?

Du har stor disk, du...

4,7mBYTE/s tror jeg vi sier... (hvis jeg ikke har regnet feil...)

Edit: og så var det det med BIT og BYTE da... det jeg kom frem til var BYTE! og ikke BIT

Lenke til kommentar

Du har stor disk, du...

det er 40mbits linje, og da er fulload 24 timer.

tok 5MB/s * 60 * 60 * 24 = ca. 432 gig!"

Lenke til kommentar

hmm..

ISDN her du..

hadde 350mb no i januar..

er ikkje så masse da..

men vi har 2t med ferdigbetalt internett kvar dag da...

gleder meg til adsl, viss mimer fer fingeren ut av.....

:p

jajja.. fer bare benytte meg av prosjekt på skulen å ta med meg pcen for å laste ned litt.. :p

-Kim-

Lenke til kommentar
det er 40mbits linje, og da er fulload 24 timer.

tok 5MB/s * 60 * 60 * 24 = ca. 432 gig!"

Du tok vel ikke poenget helt... laster du ned for gøy, bare for å slette det, eller kjøper du 3 nye disker hver dag?

nei, nei. Jeg sa jeg kan laste ned så mye hver eneste dag. Siden jeg har tilgang til servere med raske linjer, der jeg får konstant 5MB/s. Men siden jeg har det meste, laster jeg ikke ned så veldig mye akkurat nå. Men det er konstant trafikk ut.

Lenke til kommentar

Er min skyld det der. Tenkte på ADSL bruker når jeg skrev alternativene, men spesifiserte aldri det til Howard (som selvsagt skal ha en takk for pollen).

Uansett så har det jo fordelinga blitt ganske jevn da, så helt ille er jo ikke alternativene :)

Lenke til kommentar

Er min skyld det der. Tenkte på ADSL bruker når jeg skrev alternativene, men spesifiserte aldri det til Howard (som selvsagt skal ha en takk for pollen).

Uansett så har det jo fordelinga blitt ganske jevn da, så helt ille er jo ikke alternativene :)

smooth anyway. Bra dette her. Folk med 704/128 burde klare fint å laste ned ca. 70gig løpet av en mnd. Ser ikke noe problem med det.

Men synd at upload er så syk treig. De har jo ikke mulighet til å kjøre sikkelige servere osv...

Lenke til kommentar

smooth anyway. Bra dette her. Folk med 704/128 burde klare fint å laste ned ca. 70gig løpet av en mnd. Ser ikke noe problem med det.

Vel når kun 2% av telenors ADSL kunder laster ned mer enn 30GB så jeg ikke det store poenget i å ha noe høyere enn "mer enn 50GB". Nå er nok de som laster ned mye med ADSL kunder hos nextgentel, men uansett er nok de som drar ned 70GB med ADSL en ekstremt liten gruppe.

Men klart nå som pollen omfatter folk med linjer i 10MBit++ klassen så kan jo "mer enn 50GB som høyeste virke litt lavt

Lenke til kommentar
1-5 GB, men jeg har ISDN :D

5GByte delt på 64kbit/s = 625.000 sekunder = ca 174 timer.

Hvis du f.eks får lastet ned med i gjennomsnitt 50% av kapasiteten på linja i hele den tiden du er online så må du altså være online ca 12 timer hvert døgn for å klare 5GB på en måned...

Det kan jo være et tips å vurdere ADSL eller en annen alltid-på linje.

PS. Sitter her med 1536x ganger så rask linje som deg... Muhahaha... :p

Lenke til kommentar

Vel når kun 2% av telenors ADSL kunder laster ned mer enn 30GB så jeg ikke det store poenget i å ha noe høyere enn "mer enn 50GB". Nå er nok de som laster ned mye med ADSL kunder hos nextgentel, men uansett er nok de som drar ned 70GB med ADSL en ekstremt liten gruppe.

Men klart nå som pollen omfatter folk med linjer i 10MBit++ klassen så kan jo "mer enn 50GB som høyeste virke litt lavt

tror det er flere enn 2% som laster ned mer enn 50gig med ADSL. Hvertfall de som har mulighet til det. Jeg synes aldri at det skulle vært noen begrensing på dette. Siden dette lammer nettverket, og gjør utviklingen treigere. Noe som ingen tjener på.

Håper at disse begrensningene blir tatt bort. Og som du sier er det ca. 98% som laster ned under 30gig. Så hvorfor skal man ha en grense? Selvom det hadde vært fri nedlastning, ville de fleste ikke lastet ned mer enn 30 gig uansett!

Lenke til kommentar

1GB=1024MB=1048576KB

1048576KB/20000sider=52,4288KB/side

en en web-side tar vel mer enn 52KB, ikke sant?

Vel, 52kb... Hvis man bare tenker på HTML teksten man laster ned så er det vel ikke så dårlig. Tar man med bildene som er på en webside blir det fort over.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...