Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Poll: Internett-forbruk


Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?  

2 stemmer

  1. 1. Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?

    • < 1 GB
      88
    • 1 - 5 GB
      137
    • 5 - 10 GB
      180
    • 10 - 20 GB
      164
    • 20 - 30 GB
      135
    • 30 - 50 GB
      115
    • > 50 GB
      172


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-80wCWpIM

synes bare det virker litt humoristisk når noen sier de laster ned 100gb++

jeg laster ned rundt 60gb i måneden, og da skaffer jeg meg det nyeste, spill og filmer, sitter dere å soper inn hver eneste nye boyband sang som kommer samtidig ?

:roll:

tror noen skryter på seg litt ekstra..

ernie85, hadde han hatt 4,7mbit så hadde han NEPPE klart 400gb per dag med maks hastighet hele tiden..

 

Transfer speed: 587kbs Size: 100gb It will take approx: 2days 1hr 36mins 12secs....

 

har har 45mbit

Lenke til kommentar
synes bare det virker litt humoristisk når noen sier de laster ned 100gb++

jeg laster ned rundt 60gb i måneden, og da skaffer jeg meg det nyeste, spill og filmer, sitter dere å soper inn hver eneste nye boyband sang som kommer samtidig ?

:roll:

tror noen skryter på seg litt ekstra..

ernie85, hadde han hatt 4,7mbit så hadde han NEPPE klart 400gb per dag med maks hastighet hele tiden..

 

Transfer speed: 587kbs Size: 100gb It will take approx: 2days 1hr 36mins 12secs....

 

har har 45mbit

 

Raring.. trukke du helt sån har sån helt oppegående saker og ting

ang megabit og byte og alt sån ... for det første.. 587 kbps = sån rett rundt om 4,5 mbit .. ikke 45.. såh.. pssht til deg..

 

Transferred 2 files totaling 102 096 896 bytes in 16,01 (7 976,32 KBps)

 

slik er ordentlig speed.. mellom to servere :) .. men .. *sukk*.. det sku

vært hjem til meg :/ har bare 2 mbit .. hmmz .. *ja til fiber i hver

husstand*

 

Btw.. med 2 mbit shdsl linja ligger jeg på 21 gb i døgnet inn og samme

ut på max load.. blir sån pene rundt om 650 gig i måneden det.. hver vei

ikke så galt :p (og nei jeg laster ikke så mye men teoretisk..)

 

men sån generelt sett så trenger man jo ikke sån sykt mange

GB i mnd om man BARE driver med lovlige ting .. sån... ok det er

mye lovlig og jada jada.. men .. trur at mesteparten sån 13-19-20 år iaffal

laster ned mer sån litt på kanten og mye sånt.. det man kommer

over .. og er veldig ukritisk te hva som er lovlig og hva som ikke er..

jeg for selv bryr meg katta hva det er.. vil jeg ha no så laster jeg det

driter i om er lisens eller crack :p

Lenke til kommentar
Det er ett nytt abonoment.. får fortsatt kjøt de 3 gamle,

 

Det er ikke sant, jeg kjøpte Nye Online ADSL i begynnelsen av Desember pga gratis etablering og fri nedlasting ut året (skulle deretter konvertere til vanlig ADSL 704/128)

Fikk mail fra Telenor at de var fri nedlastning ut februar også, så jeg ventet til i dag med å ringe og konvertere. Til min store overaskelse ble jeg møtt med "vi sluttet med de gamle abbonementstypene i går", men når han leste opp de nye alternativene ble jeg glad når jeg hørte 1024/256 med 30GB grense til samme pris som gamle 704/128 uten grense, siden jeg bare laster ned 10-20GB i mnd.

 

Men poenget var, du får ikke de gamle ADSL typene fra telenor lenger, med unntak av 1024/256 uten grense som koster 749 i mnd (den er mye billigere enn før!)

 

Edit:

btw, her er alle de nye tilbudene fra Online ADSL

http://privat.telenor.no/dinesider/default...ktAdslProdukter

Lenke til kommentar

Har skjedd noe med min telenoe inet (ja den geniale 1gb :( ) man kan laste ned MYE fortere enn den skal og jeg kan laste ned mye mer. har hatt stream på 250kbit i noen minutter og lasta ned 2 700mb filer men forbruksmåleren sto fortsatt på 18% brukt :p

HAHA telenor sux ass!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-80wCWpIM
synes bare det virker litt humoristisk når noen sier de laster ned 100gb++

jeg laster ned rundt 60gb i måneden, og da skaffer jeg meg det nyeste, spill og filmer, sitter dere å soper inn hver eneste nye boyband sang som kommer samtidig ?

:roll:

tror noen skryter på seg litt ekstra..

ernie85, hadde han hatt 4,7mbit så hadde han NEPPE klart 400gb per dag med maks hastighet hele tiden..

 

Transfer speed: 587kbs Size: 100gb It will take approx: 2days 1hr 36mins 12secs....

 

har har 45mbit

 

Raring.. trukke du helt sån har sån helt oppegående saker og ting

ang megabit og byte og alt sån ... for det første.. 587 kbps = sån rett rundt om 4,5 mbit .. ikke 45.. såh.. pssht til deg..

 

Transferred 2 files totaling 102 096 896 bytes in 16,01 (7 976,32 KBps)

 

slik er ordentlig speed.. mellom to servere :) .. men .. *sukk*.. det sku

vært hjem til meg :/ har bare 2 mbit .. hmmz .. *ja til fiber i hver

husstand*

 

Btw.. med 2 mbit shdsl linja ligger jeg på 21 gb i døgnet inn og samme

ut på max load.. blir sån pene rundt om 650 gig i måneden det.. hver vei

ikke så galt :p (og nei jeg laster ikke så mye men teoretisk..)

 

men sån generelt sett så trenger man jo ikke sån sykt mange

GB i mnd om man BARE driver med lovlige ting .. sån... ok det er

mye lovlig og jada jada.. men .. trur at mesteparten sån 13-19-20 år iaffal

laster ned mer sån litt på kanten og mye sånt.. det man kommer

over .. og er veldig ukritisk te hva som er lovlig og hva som ikke er..

jeg for selv bryr meg katta hva det er.. vil jeg ha no så laster jeg det

driter i om er lisens eller crack :p

 

omg, du tror vel ikke jeg mente det var 45mbit, det var et eksempel på hvorfor han UMULIG kunne ha "kun" 4,7mbit slik som ernie85 mente...

kan alltids hende det var dårlig formulert, hadde det travelt når jeg skrev det, men det var ikke ment som 45mbit :p

Lenke til kommentar
litt skuffet nå! Trodde at det skulle komme flere valg. 50gig er jo for lite.  

 

Kan fint laste ned over 400gig per dag! Men gjør ikke dette, siden jeg ikke trenger så mye mer stuff!

 

Enjoy the world of fast connections

 

Med mindre jeg regner feil, skulle det tilsi at du har borti 40mbit/s-linje og laster ned døgnet rundt...?

 

Du har stor disk, du...

 

Kan jo tenke seg om før man skryter! :lol: latterlig type

 

 

Jeg laster vel ned underkant av 50GB, har ikke DVD brenner, så da er det stopp etter en stund! Har bare 300GB diskplass!

 

-Chief- :woot:

Lenke til kommentar
Bare se på 1 forum side her på HW.no 68440bytes denne siden vel og merke.

 

startsiden til http://www.hw.no er på  79674bytes

 

kun ment som en ilustrasjon på hvor lite 1Gig blir.

skal ikke surfe altfor lenge med HW.no før en får ekstra regning ifra telenor :(

 

Ikke for å pirke (men, jo... gjør det likevel) Du får ikke en ekstraregning fra Telenor hvis du laster ned over grensen. Hastigheten blir bare satt ned til 64kb/s...

Lenke til kommentar
[off topic]

Telenor skal jo gi 128kbps, men man får jo bare 12kBps ut hastighet mens man egentlig skulle hatt 16kBps, hvorfor?

[/off topic]

Grunnen til at jeg skrev det her var at jeg ikke gadd å lage en ny topic, give mercy!

 

Med ADSL'n som Telenor har, så er hele linja delt opp i "vinduer" sånn jeg har forstått det. Og når du sender data, så bruker du "et vindu". Da kan du ikke samtidig motta data. Slik at om du bruker 50% av download'n (704/2 = 352kBit/sek), så får du maks 50% av upload'en (= 128/2 = 64kBit/sek).

 

Og når du sender ned, så skal alltid mottakeren svare på at han har fått hver datapakke... Kommer det ikke noe svar, så sendes den gitte pakken på nytt. Kan godt være at disse "svarene" bruker opp litt av kapasiteten, siden du må vente med å sende til "svarene" har blitt mottat av deg. Husk, data kan ikke sendes og mottas samtidig.

 

I tillegg, så vil det jo alltid være litt "over head" i linjene. Du får ALDRI 100% utnyttelse. I vanlige nettverk er det ikke uvanlig med ca 75-90% utnyttelse... over 90% er sjeldent. Så jeg vil si at overhead + "svarene" kan forklare hvorfor du får bare max 12kB istedenfor 16kB.

 

[Ontopic]

Ligger på ca 14-20GB/Mnd med 704kBit-linja til Telenor.

[/Ontopic]

Lenke til kommentar

 

Vel når kun 2% av telenors ADSL kunder laster ned mer enn 30GB så jeg ikke det store poenget i å ha noe høyere enn "mer enn 50GB". Nå er nok de som laste (...)

 

tror det er flere enn 2% som laster ned mer enn 50gig med ADSL. Hvertfall de som har mulighet til det. Jeg synes aldri at det skulle vært noen begrensing på dette. Siden dette lammer nettverket, og gjør utviklingen treigere. Noe som ingen tjener på.

 

(...)

 

Nå tok du feil "Divxdude": Telenor tjener på dette! (hvis du enda ikke har skjønt det)......

 

Da det endelig gikk opp for Telehor at konkurentene hadde avlet frem bedre melkekuer enn kua "ISDN" måtte de jo gjøre noe......

 

Og da ADSL-kua begynte å få jurbetennelse av all melkingen fra telenor sin side avlet de frem en ny en "bruksbasert pris - ADSL"-kua.......

 

(dette ligner merkelig mye på norsk landbruk, skjønt der er det staten som prøver å avle vekk bøndene......)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...