Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Poll: Internett-forbruk

Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?  

2 stemmer

1. 1. Hvor mange GigaBytes (GB) laster du ned i måneden?

• < 1 GB
      88
    • 1 - 5 GB
      137
    • 5 - 10 GB
      180
    • 10 - 20 GB
      164
    • 20 - 30 GB
      135
    • 30 - 50 GB
      115
    • > 50 GB
      172

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har dessverre den "geniale" Nye Online adsl :(

Men det er bedre en 56k modem som jeg hadde før.

Jeg laster fort ned 1 gigabyte på en måned, men kan heller ikke laste ned mer...

Når jeg var på Høgskolen i telemark på notodden så lasta jeg ned sikkert 30 gb på en dag, utrulig raks internett der! det var som åp komme i himmelen :D

Lenke til kommentar

Jeg skrev 20-30GB som er det jeg har lastet ned den siste måneden. (Målt med DUmeter) Hvis jeg er heldig med plassen jeg laster fra kan jeg komme nesten opp mot de teoretiske 100Mbit/s jeg har tilgjengelig her. (NTNU)

Jeg har bare lastet ned aktivt noen få ettermiddager denne måneden grunnet veldig mye å gjøre. Normalt laster jeg ned sikkert en plass godt over 50GB (PS. Laster opp minst like mye.. Er jo ikke noen lamer på P2P..)

Alt det nedlastede blir "skummet" igjennom for kvalitetskontroll, sikkert 50-70% blir slettet med en gang, resten kanskje jeg ser (filmer) eller brenner ut til å se senere. Mp3 både legges på HD og brennes på CD som backup. (Har ca 100 smekkfulle Mp3-CD'er, og sikkert 100 CD'er med film)

Lenke til kommentar
GB står for Gigabyte og er den enheten vi bruker når vi angir datamengde. En datamengde på 1 GB utgjør for eksempel ca. 20 000 websider, 500 000 e-postmeldinger uten vedlegg, 200 mp3 filer (musikkfiler) eller tilnærmet ubegrenset med chatting.
er det noen som har peiling på hvor mye en gjenomsnittlig webside tar, kb altså... står på TN sine sider at 1GB skal holde til 20.000sider... har ikke så stor tro på det...

1GB=1024MB=1048576KB

1048576KB/20000sider=52,4288KB/side

en en web-side tar vel mer enn 52KB, ikke sant?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...