Gå til innhold

[LØST] Drivere funker ikke etter formatering

Anbefalte innlegg

HD'en slo seg vrang, og endte med at jeg måtte formatere og reinstallere win Xp sp2 på nytt.

Nå funker ikke den innebygde nettverkskortet mitt (trådløst) seff. vet jeg at jeg må skafe drivern til den. Men jeg fikk jo ikke noe cd til den (fordi den er innebygd)

FInns det et program som kan finne hva slags type nettverkskort jeg har? (husker ikke -.-)

Det samme skjedde med de innebygde høytalerne. Må ha driver :S (tror den starta noe med rhtc eller no og det var bildet av en sånn blå krabbe?)

Finns det noe forklaring hvorfor jeg kun kan har oppløsnings muligheter på 800x600 og 1280x780? Før hadde jeg flere valg muligheter.

Og aller sist. Hvorfor er det så laggy når jeg flytter på vinduer? Det ser ut som vinduene deler seg i 3 og går etter hverandre @_@ CD-en jeg brukte var ikke helt go'. kan det være årsaken?

MvH meg :D

Endret av xninja92
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Last ned SIW, da finner du ut hvilke komponenter du har i PC-en din.

Du mangler drivere til skjermkortet ditt, derfor hakker det når du ruller nedover. Mest sannsynlig har du et skjermkort fra ATI eller Nvidia.

Lydkortet ditt fra Realtek mangler også drivere.

Dessuten bør du selvfølgelig gå til Windows Update raskest mulig for å få oppdatert PC-en din.

Lenke til kommentar

edit: yay, etter et søk på google fant jeg hvilket sound og nettverkskort laptopen bruker ;)

Søk etter laptopen hos merket, så finner du det.

Men Sliter fortsatt med skjermoppløsning + laggy vinduer når jeg flytter dem. Og når jeg scroller nedover gjennom mange filer. Det er så irriterende >=(

Last ned SIW, da finner du ut hvilke komponenter du har i PC-en din.

Du mangler drivere til skjermkortet ditt, derfor hakker det når du ruller nedover. Mest sannsynlig har du et skjermkort fra ATI eller Nvidia.

Lydkortet ditt fra Realtek mangler også drivere.

Dessuten bør du selvfølgelig gå til Windows Update raskest mulig for å få oppdatert PC-en din.

yay tusentakk for rask svar :)

Nå har jeg problemer med internett.. Det skjer ikke noe når jeg putter i internett kabelen(LAN tror jeg det heter).. -.- Må jeg ha driver til det og??

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

Hvis du høyreklikker på Min datamaskin, går ned til Egenskaper, og så velger Enhetsbehandling finner du ut hvilke komponenter som mangler drivere, det er de som er merket med gult.

Både det trådløse og LAN-kortet trenger drivere, de driverne finner du også på produsenten av datamaskinen sin hjemmeside.

Lenke til kommentar
Det er stortsett veldig enkelt å finne drivere til maskina på hjemmesiden til produsenten. Du skriver ikke hvilken maskin du har, Merke / modell. Finn det ut og gå deretter inn på hjemmesiden.

litt vanskelig å gå til hjemmesiden og laste ned Lan driverne når man ikke har internett.. ;)

jaja, jeg kan jo brenne/legge dem på cd/minnepenn. (jeg sitter på en annen datamaskin)

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

tusen takk for alle svar, nå funker laptopen som aldri før :)

Brente ut alle driverne som fantes på produsentens hjemmeside, la dem på PC-en og voila, :)

Jeg var alltid redd med å formatere, fordi jeg visste at drivere ville ikke fungere. Men måtte bøye meg tilslutt :)

Holdte på å sende PC-en til Elkjøp, fordi jeg trodde at HDen var f*cka XD

Sparte et par hundringser =P

Packard Bells Hjemmeside for support av produkter

edit: oh sheet, sry for double posting

Endret av xninja92
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...