Samtron87 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Skal kjøpe nye PC og vurderer XP pro 64 Bit for å kunne utnytte mer ram. Programmer som ikke fungerer til 64 bit er vel ikke så stort problem nå lenger, eller? Er det flere positive sider ved 64 bit enn negative? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+19283741 Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Spørs kanskje hvor avhengig du er av visse program. Sjekk om de er kompitable med 64 bits os. 64 bit skal vist være mere stabilt. Alle driverne der må være digitalt signert. Mere ram utnyttelse er også et viktig argument. Argumener mot 64 bit er mindre kompitabilitet blant programmer og kanskje et lite utvalg av spill (?). Lenke til kommentar
miCro Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det har etter det jeg har lest vært større problemer med 64-bit utgaven av XP kontra tilsvarende utgave av Vista. Det virker som om en god del hw-produsenter har lagt mer vekt på utviklingen av av drivere til Vista og på en del områder oversett XP når det gjelder 64-bits drivere. Det virker også som om driverene (i alle fall de jeg bruker) har modnet såpass at det meste fungerer veldig bra. For min del var faktisk 64-bit Ultimate løsningen på alle problemene jeg opplevde med Vista, og alt fungerer fortsatt veldig bra. Også de aller fleste spill. Lenke til kommentar
Solitas Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 Har kjørt XP Pro x64 nesten et halvt år nå, og det eneste programmet jeg har hatt problemer med er Norton AV, som ikke støtter 64bits XP.... men bruker Avast nå, så det er ikke noe problem lenger. Har ikke hatt noe problemer med drivere. Har hatt kun én BSoD, og det var etter litt overivrig overklokking, ellers har jeg hatt 0 (null) krasj. Merket stor forskjell i hastighet fra Pro til x64, så jeg vil anbefale x64. Så lenge Adobe Audition <3.0 ikke fungerer skikkelig i Vista, kommer jeg til å bruke XP en stund til. PS. Bruker Windows XP Pro x64 SP2 Lenke til kommentar
erik_1991 Skrevet 13. november 2007 Del Skrevet 13. november 2007 fungerer battlefeald 2 på XP x64? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå