Sjel Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Det har seg slik at jeg har skaffet meg ICE trådløst internett, og da er det kun jeg med min pc som kan koble seg til internett. Det jeg lurte på var om det var en måte jeg kunne dele internett med min romkamerat via min PC uten å bruke noen form for ruter? Takk for alle svar. Lenke til kommentar
Sewero Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 - Gå inn på mine nettverksteder installer et hjemmenettverk eller et lite kontornettverk - da kommer en veiviser, press neste - så kommer før du fortsette, press neste - Så kommer det opp tre alternativer. Du skal altså velge den opperste; Denne datamaskinen kobler direkte til internett. De andre datamaskinene på nettverket kobler igjennom denne datamaskinen, press neste - velg internettkobling, da velger du den trådløse nettverkskoblingen du bruker og får internett igjennom. - privat tilkobling, der velger du den tilkoblinga som skal gå til den stasjonære, altså den faste / lokale tilkoblinga. - beskrivelse og navn, neste - navn på nettverket som du må bruke både på den bærbare og den stasjonære( mshome er default om du har norsk OS) - fil og skriverdeling skal være på - da vil den altså sette opp nettverket for deg slik at den bærbare skla kunne dele ut ip til den stasjonære. på den stasjonære skal det komme opp en internett gateway hvis ikke jeg tar helt feil. Husk å bruk krysset kabel. Lenke til kommentar
Sjel Skrevet 12. november 2007 Forfatter Del Skrevet 12. november 2007 Jeg har Windows vista og det er ikke helt det samme, men tusen takk for hjelpen. Noen som vet hvorledes en gjør det i VIsta? Lenke til kommentar
Efreet Skrevet 12. november 2007 Del Skrevet 12. november 2007 Og så ska me kopla PCane saman trådlaust, ikkje med ledning. to Laptopper, begge med Vista. vista eng 32bit på den som skal dele vista norsk 64bit på min. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå