Gå til innhold

Skjermkort til foto og litt spill

Casle

Anbefalte innlegg

Hei

Håper noen av dere ekspertene kan hjelpe meg.

Jeg har en HP Workstation xw4200 pc (P4 3,4 GHz m/ 4 GB RAM) som kjører Vista. På den gjør jeg litt amatør bildebehandling, men tenkte det kunne være morro å prøve å spille litt også. (Har ikke spilt på pc på flere år)

Jeg skal nå bytte ut min gamle Viewsonic skjerm mot en Samsung 226CW Deluxe eller 226BW skjerm, og tenkte det kunne være greit å bytte skjermkort i samme slengen.

(Er vel kanskje nødvendig skal jeg kunne spille noen av de nyere spillene som COD4)

Idag står det et ATI FireGL V3100 (PCI Express) kort i PC-en... Hva ville dere anbefale at jeg kjøpte for OK ytelse i f.ex COD4 samt fin ytelse til bildebehandling?

(så billig som mulig selvsagt, trenger ikke noe ekstremt)

Og finnes det kort som kan anbefales som ikke har vifter (altså er så stille som mulig)?

Pft!

Mvh C

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Alle moderne skjermkort skal være OK til bildebehandling. Til spilling får du mest for pengene om du kjøper et av de nye kortene, Geforce 8800GT eller ATI 3850 eller 3870 (disse kommer om en ukes tid, så det kan være greit å vente til da for å finne ut nøyaktig pris). Ingen av disse er uten vifter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...