Stoop kid Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 (endret) Lippincott biochemistry gir en fin... skånsom... innføring Men, for hardcore, anbefaler jeg Devlin Biochemistry..... Selvfølgelig måtte jeg lese dette et par dager etter jeg kjøpte bok til Biochemistry. Føler i alle fall at Lippincott's er mye mer lettlest og forståelig enn Harper's til vår teoretiske biokjemi i 2. klasse. Og Vaio, alt for å ikke bare ha en rose i brystlomma eller noe lett gjenkjennelig du kan si ifra på forhånd om? Tviler på at du får noen til å rope kallenavnet ditt ut høyt. Endret 28. november 2008 av Quicko Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Selvfølgelig måtte jeg lese dette et par dager etter jeg kjøpte bok til Biochemistry. Føler i alle fall at Lippincott's er mye mer lettlest og forståelig enn Harper's til vår teoretiske biokjemi i 2. klasse. Og Vaio, alt for å ikke bare ha en rose i brystlomma eller noe lett gjenkjennelig du kan si ifra på forhånd om? Tviler på at du får noen til å rope kallenavnet ditt ut høyt. Kjøp Lippincott i tillegg, hvis du ikke har gjort det allerede. Det var det jeg gjorde, hadde en stor bok i tillegg til Lippincott. I følge våre forelesere har Lippincott noen feil (vet ikke om dette stemmer) og er litt tynn på noen områder. Jeg syns den var genial på metabolisme, Krebs syklus osv, men ikke så bra på DNA og lignende. Det beste med boken er selvfølgelig at den er halvparten så stor som andre biokjemibøker og mest sannsynlig redder deg på eksamen hvis du liker skippertak Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 28. november 2008 Del Skrevet 28. november 2008 Var det jeg gjorde. Strøk på en miniprøve etter å ha lest Harper's. Etterpå lånte jeg Lippincott's av en kamerat, og alt var MYE bedre forklart, og prøvespørsmålene er formulert nærmere den boka også. Venter på at Lippincott's skal komme i posten. Lurer litt på hvordan Devlin's er, fordi jeg har hørt andre si den er bra, men har ikke sett i den selv. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 29. november 2008 Forfatter Del Skrevet 29. november 2008 (endret) Lurer litt på hvordan Devlin's er, fordi jeg har hørt andre si den er bra, men har ikke sett i den selv. Devlin er veldig klinisk-orientert. Veldig god til final exam, spesielt til muntlig... Apropos final exams: Jeg ønsker mine med-kolleger fra Semmelweis (og andre universitet)lykketil med eksamene! Break a leg, ladies! Endret 29. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 5. desember 2008 http://www.medisinstudent.no/index.gan?id=149346&subid=0 Ekstraordinært landsmøte avholdt! Helgen 21-23. november avholdt Nmf ekstraordinært landsmøte. Her ble fusjonen med IFMSA-Norge ferdigstilt, og det ble laget nye vedtekter, arbeidsprogram og politisk måldokument. Disse dokumentene presenteres her så snart de er ferdigstilt. En rekke saker ble diskutert på møtet, bl.a. internasjonal helse, papirløse innvandrere, kjønnsfordelingen på medisinstudiet, foreningens navn og delegatfordelingen blant lokallagene. Lurer på hva de mener med "papirløse", Noe du kjenner til Reipar? Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 http://www.medisinstudent.no/index.gan?id=149346&subid=0 Ekstraordinært landsmøte avholdt! Helgen 21-23. november avholdt Nmf ekstraordinært landsmøte. Her ble fusjonen med IFMSA-Norge ferdigstilt, og det ble laget nye vedtekter, arbeidsprogram og politisk måldokument. Disse dokumentene presenteres her så snart de er ferdigstilt. En rekke saker ble diskutert på møtet, bl.a. internasjonal helse, papirløse innvandrere, kjønnsfordelingen på medisinstudiet, foreningens navn og delegatfordelingen blant lokallagene. Lurer på hva de mener med "papirløse", Noe du kjenner til Reipar? Er det ironi eller lurer du på hva det betyr? Ihvertfall menes det innvandrere uten legitimasjon, fødselsnummer eller lignende, dvs "ulovlige" innvandrer uten oppholdstillatelse. Spørsmålet blir selvfølgelig hvordan de kan sikres helsehjelp, selv om de ikke er medlem av Folketrygden og ikke har krav på støtte fra det offentlige. Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg leste det som ironi... Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Jeg leste det som ironi... Gjorde i utgangspunktet det samme, men han har tross alt vært i utlandet og skriver ikke akkurat verdens beste norsk Lenke til kommentar
Heimdall Skrevet 6. desember 2008 Del Skrevet 6. desember 2008 Ja, snart bryter han vel på kebab-ungarsk... ;-) Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 6. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2008 (endret) Jeg leste det som ironi... Gjorde i utgangspunktet det samme, men han har tross alt vært i utlandet og skriver ikke akkurat verdens beste norsk Du klarte ikke å skrive noe konstruktivt med fingrene dine? Du er en trist person... Endret 6. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 7. desember 2008 Del Skrevet 7. desember 2008 (endret) Jeg leste det som ironi... Gjorde i utgangspunktet det samme, men han har tross alt vært i utlandet og skriver ikke akkurat verdens beste norsk Du klarte ikke å skrive noe konstruktivt med fingrene dine? Du er en trist person... What? Det du sier gir ikke engang mening. For det første svarte jeg på spørsmålet ditt og for det andre skriver du til tider norsk på linje med broren min i 8. klasse. Skjønner godt at overlegene er kritiske til journalnotatene dine. Endret 7. desember 2008 av ScapulaAlata Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 9. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 9. desember 2008 (endret) What? Det du sier gir ikke engang mening. For det første svarte jeg på spørsmålet ditt og for det andre skriver du til tider norsk på linje med broren min i 8. klasse. Skjønner godt at overlegene er kritiske til journalnotatene dine. Blir ferdig med ex-phil din først, gutt.. så kan vi snakke.. ------------------------------------------------------------------------------------------------ http://medisinstudent.no/asset/32319/2/32319_2.pdf Noen som har lest: "Hva "fortjener" vi i lønn" ? Endret 9. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
MSA Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Disse får neppe jobb på sykehus - Aftenposten Noen tanker om dette? Hvis/når jeg blir nyutdannet lege en dag så tror jeg mitt store ønske er å jobbe på sykehuset! Det høres hvertfall mer spennende ut enn en fastlegestilling. Lenke til kommentar
Stoop kid Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Kunne ønske jeg kunne se inn i fremtiden. Lege ved sykehjem og omsorgsboliger høres ikke spennende ut i det hele tatt, og om det blir de eneste valgene mine frister det sterkt å bytte studie. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Disse får neppe jobb på sykehus - Aftenposten Noen tanker om dette? Hvis/når jeg blir nyutdannet lege en dag så tror jeg mitt store ønske er å jobbe på sykehuset! Det høres hvertfall mer spennende ut enn en fastlegestilling. http://www.aftenposten.no/helse/article2818042.ece Helseministeren sier blankt nei til flere nye leger i sykehus. Nyutdannede må satse på jobb som fastlege, kommunelege eller i sykehjem. http://no.wikipedia.org/wiki/Bjarne_H%C3%A5kon_Hansen Bakgrunn Bjarne Håkon Hansen er utdannet lærer ved Levanger Lærerhøgskole. Mellom 1980 og 1982 var han leder for Arbeidernes ungdomsfylking i Nord-Trøndelag. Senere på 1980-tallet ble Hanssen den første lederen i Namdal lokallag av Norsk atferdanalytisk forening[1]. Hanssen drev med judo fra han var 10 til han var 20 år, og tok bronse-medalje i judo-NM. Det siste vi trenger er en JUDO-lære som synser hva Norge trenger. Det spørs om han sitter på ministerstillingen etter neste valg. Hansen ta en kake! Endret 11. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 Den artikkelen er faktisk sinnsykt skremmende. Min plan for å få meg jobb i et stramt arbeidsmarked var rett og slett å være flink og bli en god lege... Nå er ikke det nok en gang. Glad jeg har en plan B hvis dette blir så ille som Pølse-Hansen ønsker. En sterk oppfordring til alle tidligere, nåværende og fremtidige stud. med: Ikke stem Rød-grønt i 2009!!! Hvis folk stemmer Høyre blir det mulig å åpne privatpraksis for leger/spesialister. Idag er dette nesten fullstendig strupt sammen. Vil understreke at alle pasienter fortsatt har rett på gratis/subsidiert behandling, Høyre er ikke for amerikanske tilstander. Lenke til kommentar
MSA Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Den artikkelen er faktisk sinnsykt skremmende. Min plan for å få meg jobb i et stramt arbeidsmarked var rett og slett å være flink og bli en god lege... Nå er ikke det nok en gang. Glad jeg har en plan B hvis dette blir så ille som Pølse-Hansen ønsker. En sterk oppfordring til alle tidligere, nåværende og fremtidige stud. med: Ikke stem Rød-grønt i 2009!!! Hvis folk stemmer Høyre blir det mulig å åpne privatpraksis for leger/spesialister. Idag er dette nesten fullstendig strupt sammen. Vil understreke at alle pasienter fortsatt har rett på gratis/subsidiert behandling, Høyre er ikke for amerikanske tilstander. Det er sånne artikler som dette som får meg til å lure på om det er verdt å ta strevet med å ta opp masse fag og vente på alderspoeng for å komme inn på medisin, for så å bruke mye krefter på å komme igjennom studiet, kun for å møte en stengt dør i enden av veien! Jeg har fått inntrykket av at det er mange flere negative aspekter med legeyrket sammenliknet med andre yrker på samme utdanningsnivå, la deg seg være jobbmuligheter nær byer, ubekvemmelige arbeidstider, arbeidsmengde, ansvar (med direkte konsekvenser for andres helse) og lønn. Dessverre(?) merker jeg en indre trang til å hjelpe og jobbe med mennesker, i tillegg til at jeg synes medisin er et spennende fagfelt! Mye mer spennende enn matte og andre "siv.ing-fag". Hva er din plan B? Endret 11. desember 2008 av dittel Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 Hva er din plan B? Du må ikke planlegge fremtiden din basert på en artikkel. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 11. desember 2008 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) STOMI sangen fra Helse-RETT-Vest Bra Revy... Endret 11. desember 2008 av Vaio Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 11. desember 2008 Del Skrevet 11. desember 2008 (endret) Er medisinerrevy med semesteret mitt i morgen kveld på Domus Medica her i Oslo. Blir topp! Edit: Lite liv på Bergen-revyen... MERE HUD! Endret 11. desember 2008 av eskhyo Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå