MGS3 Skrevet 25. november 2008 Rapporter Del Skrevet 25. november 2008 Det at dere driver å diskuterer over hva som er best av inn og utenlandsstudiet er en ting, men at dere gjør det i en tråd som også er ment som en info-tråd for personer som har tenkt å studere medisin, det er en annen.. Kanskje det burde opprettes en ny tråd bare for dere diskusjonsdebatanter? (Føler denne tråden ville død ut i så fall) Men, for all del, for meg gjør det ingenting hvor mye dere krangler, men dere burde kanskje huske at dette ikke bare er en inn vs. utenlands utdanning! Jeg har jo som dere sikkert vet, ikke vært særlig aktiv i denne tråden, jeg har mest lest mye av diskusjonen. Har ingenting jeg skulle sagt heller, for jeg studerer ikke medisin verken inn eller utlandet for øyeblikket! Diskuter så mye dere vil for min del! Så, det jeg lurte på var om noen vet hva en bachelorgrad i medisin kan brukes til? Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 25. november 2008 Rapporter Del Skrevet 25. november 2008 Det at dere driver å diskuterer over hva som er best av inn og utenlandsstudiet er en ting, men at dere gjør det i en tråd som også er ment som en info-tråd for personer som har tenkt å studere medisin, det er en annen.. Kanskje det burde opprettes en ny tråd bare for dere diskusjonsdebatanter? (Føler denne tråden ville død ut i så fall) Men, for all del, for meg gjør det ingenting hvor mye dere krangler, men dere burde kanskje huske at dette ikke bare er en inn vs. utenlands utdanning! Jeg har jo som dere sikkert vet, ikke vært særlig aktiv i denne tråden, jeg har mest lest mye av diskusjonen. Har ingenting jeg skulle sagt heller, for jeg studerer ikke medisin verken inn eller utlandet for øyeblikket! Diskuter så mye dere vil for min del! Så, det jeg lurte på var om noen vet hva en bachelorgrad i medisin kan brukes til? For det første: tråden ble opprettet av Vaio, og formålet er ikke å informere fremtidige medisinstudenter, men å diskutere blant nåværende medisinstudenter. En bachelorgrad i medisin? Det første som slår meg er vel at den kan brukes til ingenting. Ihvertfall ikke alene. Sett på en annen side, så kan den sikkert danne grunnlag for masterstudier på universitetsnivå (f. eks master i cellebiologi eller humanbiologi på UiB). Da kan man sikkert forske, undervise (naturfagslærer...) eller noe lignende. Eventuelt pasientbehandling ved master i ernæring kanskje? Lenke til kommentar
stasomfaen Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hei! Siden det først er en legetråd hvor det er mange leger og folk med peiling tenkte jeg at jeg kunne fyre løs med et spm ang. lysken min. For 1 uke siden fikk jeg bittelitt vondt i lysken etter en hockeytrening... har akk startet igjen.. men 2 års pause. Og så trente jeg 3 ganger etter den dagen og det ble litt værre, så over helgen gjorde jeg øvelser (ball mellom beina, litt spark med strikk og bittelitt tøying.. På søndagen var jeg ganske bra, kjente bare lysken når jeg strakk veldig med beina.. I går på trening så hadde jeg ikke varmet opp skikkelig, men med engang jeg startet å gå fort, så fikk jeg det igjen. Er ikke blå der elns, bare litt småvondt når jeg går og strekker på den når jeg reiser meg f.eks. Nå dropper jeg trening denne uka for å bli bra. Er det mulig jeg har strekk, eller er det bare litt vondt fordi jeg ikke har brukt musklene på lenge`? I såfall, hvor lang tid tar det å bli helt bra i lysken igjen? Den ble ok over 2-3 dager, men var ikke helt frisk da.. Tror dere jeg kan trene igjen neste mandag? Og det blir forresten gradvis bedre hver dag... Vær så snill, hjelp meg! Endret 26. november 2008 av robbern9292 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Uff... fikk en midt i sveisen idag... Et godt råd til mine "med" student kolleger: Aldri skriv... ALDRI SKRIV, ALLLLLLDRI skriv U.A. i noe som helst på Status presens. Ellers få dere en skikkelig baksveis av overlegen(e) Så, det jeg lurte på var om noen vet hva en bachelorgrad i medisin kan brukes til? Vi kalles for "Doktor", fordi studiet er en "doktor"-grad. Det finnes ingen bæsjelort-grad for lege i Ungarn. <--- kanskje i england Endret 26. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Vi kalles for "Doktor", fordi studiet er et "doktor"-grad.Hva faen? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 http://en.wikipedia.org/wiki/Medical_degree http://en.wikipedia.org/wiki/Juris_Doctor Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Her i Norge fører ikke medisinstudiet til en doktorgrad (og dermed tittelen doktor, PhD). Så leger er nok "bare" leger, Vaio. Doktor @ Wikipedia Endret 26. november 2008 av DuTTZi Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Her i Norge fører ikke medisinstudiet til en doktorgrad (og dermed tittelen doktor, PhD).Så leger er nok "bare" leger, Vaio. Doktor @ Wikipedia Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Hva mener du egentlig med dette? Trodde du virkelig at cand. med er en doktorgrad? Hvis jeg skal være veldig snill med deg så tolker jeg dine utsagn som uskyldig ironi og tull, eller faktisk uvitenhet. Men med dine tidligere påstander (om alt mulig rart) in mente så lar jeg faktisk ikke tvilen komme deg til gode. Arroganse er vel dekkende? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hva mener du egentlig med dette? Trodde du virkelig at cand. med er en doktorgrad? Hvis jeg skal være veldig snill med deg så tolker jeg dine utsagn som uskyldig ironi og tull, eller faktisk uvitenhet. Men med dine tidligere påstander (om alt mulig rart) in mente så lar jeg faktisk ikke tvilen komme deg til gode. Arroganse er vel dekkende? Der jeg utdanner meg, Semmelweis, er Lege en Doktorgrad. Samme for USA og i ASIA, og likeså for psykologer. (Dr. Phil) Men det blir sikker en bæsjelort for deg, her i norge.... Muhahaha! Endret 26. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
MSA Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Hva menes med U.A., Vaio? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Hva menes med U.A., Vaio? Uten anmerkninger (U.A.) , og for enkelte punkter: Uaktuelt. (Ua.) Mest det første... Endret 26. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
MSA Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Og DuTTZi - evolusjonen er ikke bevist, akkurat som alle andre vitenskapelige teorier vi har. Men evolusjonsteorien har et ekstremt godt fundament! *teasing* Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Og DuTTZi - evolusjonen er ikke bevist, akkurat som alle andre vitenskapelige teorier vi har. Men evolusjonsteorien har et ekstremt godt fundament! *teasing* Leave him alone... stakkars fyr.... Lenke til kommentar
MSA Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Hva menes med U.A., Vaio? Uten anmerkninger (U.A.) , og for enkelte punkter: Uaktuelt. (Ua.) Mest det første... Og hvorfor liker ikke overlegene det? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 26. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Og hvorfor liker ikke overlegene det? Nei.. Det er bare medisinstudenter som vet... Det var bare for humorensskyld... Jeg var bare lat, og det ga meg en på sveisen... Lenke til kommentar
DuTTZi Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Og DuTTZi - evolusjonen er ikke bevist, akkurat som alle andre vitenskapelige teorier vi har. Men evolusjonsteorien har et ekstremt godt fundament! *teasing* Har heller ikke påstått dette, er bare artig å vise til at andre bruker det motsatte som argument Lenke til kommentar
MSA Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 (endret) Det som er skremmende for meg, er at jeg har fått inntrykket av at de fleste som ønsker å studere medisin gjør det grunnet prestisje og penger, fremfor at de har en genuin interesse i å helbrede/hjelpe mennesker som er syke. Da mener jeg ikke folk i denne tråden, men VGS folk som jeg kjente som hadde ønsker om å bli lege. Håper ikke dette gjelder folk som er inne på medisin nå Jeg vil anta at det er få som velger medisinstudiet utelukkende på grunnlag av anseelse og mulighet for høy lønn (hvis man jobber mye vel å merke). Har man liten interesse for faget skal det vel godt la seg gjøre å gjennomføre et seksårsstudium. Endret 26. november 2008 av dittel Lenke til kommentar
konsulen Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Ikke for å virke i overkant kynisk, men faktorer som akademisk anseelse og penger er det som alltid har drevet medisinfaget videre, slik som alle andre vitenskaper. Hvem er det som tjener på dette? Samfunnet, pasientene, du og jeg. Jeg vil anta at det er få som velger medisinstudiet utelukkende på grunnlag av anseelse og mulighet for høy lønn (hvis man jobber mye vel å merke). Har man liten interesse for faget skal det vel godt la seg gjøre å gjennomføre et seksårsstudium. Jeg vil tro de fleste har en genuin interesse i faget, og enkelte denne interessen kombinert med motivasjonen om høy status/lønn. Jeg har da på ingen måte hevdet det motsatte. Lenke til kommentar
MSA Skrevet 26. november 2008 Rapporter Del Skrevet 26. november 2008 Ikke for å virke i overkant kynisk, men faktorer som akademisk anseelse og penger er det som alltid har drevet medisinfaget videre, slik som alle andre vitenskaper. Hvem er det som tjener på dette? Samfunnet, pasientene, du og jeg. Jeg vil anta at det er få som velger medisinstudiet utelukkende på grunnlag av anseelse og mulighet for høy lønn (hvis man jobber mye vel å merke). Har man liten interesse for faget skal det vel godt la seg gjøre å gjennomføre et seksårsstudium. Jeg vil tro de fleste har en genuin interesse i faget, og enkelte denne interessen kombinert med motivasjonen om høy status/lønn. Jeg har da på ingen måte hevdet det motsatte. Etter nærmere omtanke var det vel BannanMannen som burde ha blitt quotet. Derfor endret jeg innlegget nå Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå