Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er vel ikke så farlig å fortelle hvor du studerer. det er ikke slik at jeg kommer til å vite umiddelbart hvem du er ut fra den lille infoen jeg har om deg, ingen som heter minnimus in real life, :lol:

Forresten, bare for å demonstrere hvor ufarlig det er å fortelle hvor man studerer, så kan jeg fortelle deg at jeg studerer i Oslo, 3. semester, heter Kristina in real life

Lenke til kommentar
Det er vel ikke så farlig å fortelle hvor du studerer. det er ikke slik at jeg kommer til å vite umiddelbart hvem du er ut fra den lille infoen jeg har om deg, ingen som heter minnimus in real life, :lol:

Forresten, bare for å demonstrere hvor ufarlig det er å fortelle hvor man studerer, så kan jeg fortelle deg at jeg studerer i Oslo, 3. semester, heter Kristina in real life

Hva du oppgir av informasjon om deg selv er din sak. Du vet ikke hvem jeg er, og jeg vet ikke hvem du er.

Lenke til kommentar
Kjære minnimus. Det er ikke pent å lyve. Litt enkel detektivarbeid fikk meg til å finne denne tråden av deg, der du skriver at du har planer om å søke deg inn til medisin til vinteren. Vet ikke hvorfor du påstår at du er 4 semester medisinstudent. Wishful thinking???

link

Jeg vet at den er der. Men det er ikke min tråd. En venn av meg opprettet brukernavnet for å kunne spørre på forumet. Jeg fortsatte bare å bruke hennes. Om du tror meg eller ikke er rakende likegyldig for min del.

Lenke til kommentar
Kjære minnimus. Det er ikke pent å lyve. Litt enkel detektivarbeid fikk meg til å finne denne tråden av deg, der du skriver at du har planer om å søke deg inn til medisin til vinteren. Vet ikke hvorfor du påstår at du er 4 semester medisinstudent. Wishful thinking???

link

Jeg vet at den er der. Men det er ikke min tråd. En venn av meg opprettet brukernavnet for å kunne spørre på forumet. Jeg fortsatte bare å bruke hennes. Om du tror meg eller ikke er rakende likegyldig for min del.

Æsja Minnimus!

Du er ikke engang medisinstudent, og du snakker om google frem ting?

Denne kommentaren, skrevet av deg på denne posten, må være årets ironi!

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=914995&hl=

Og på en annen måte, så fortjener folk bedre enn selvfrelste kjerringråd. ;)

Syns faktisk du bør være litt forsiktig med hvilke råd du gir ut på et forum. OG folk burde kanskje være litt mer kritiske til hva slags informasjon de tar imot... Alle kan google frem noen symptomer og medisner på internet for så å ytgi seg for å være medisinstudent, sykepleier osv.

:rofl: æsja........ :closedeyes:

edit: små leifer..

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

link

Æsja Minnimus!

Du er ikke engang medisinstudent, og du snakker om frem google ting?

Denne kommentaren, skrevet av deg, på denne posten må være årets ironi!

Og på en annen måte, så fortjener folk bedre enn selvfrelste kjerringråd. ;)

Syns faktisk du bør være litt forsiktig med hvilke råd du gir ut på et forum. OG folk burde kanskje være litt mer kritiske til hva slags informasjon de tar imot... Alle kan google frem noen symptomer og medisner på internet for så å ytgi seg for å være medisinstudent, sykepleier osv.

:rofl: æsja........ :closedeyes:

Hehe. Dere ser nå selv :p

Jeg kom forresten ikke inn på den linken, så vet ikke helt hvordam kommentar du snakker om der.

Uansett så har jeg ikke tenkt til å begynne å bevise noe for noen. Dere to kan lyve like mye som det dere påstår jeg gjør :D

Lenke til kommentar
Det er ikke kvinner som trekker legeyrket ned.

Det er de forbanna studentene som drar til utlandet som ødelegger for oss. De trekker yrket ned i søla.

Herregud Kristina. :love: Slapp av og ta en sjokolade.

Nå må du slutte å lage skyteskiver av medisinstudenter fra utlandet, bare fordi du er midt i menstruasjonsperioden.

Irritasjonen går nok over om en uke ;)

I det siste har jeg sett så mange som sier noe slikt som: " uff, jeg vet ikke hva jeg skal gjøre- nei, får vel dra til utlandet for å studere til å bli lege"-- Dette skremmer meg :ph34r:

Kanskje de fikk et kall? Fra Gud? So what?

Hadde det ikke vært for at jeg er genuint interessert i medisin og fordi at jeg vil jobbe med mennesker, så hadde jeg ikke valgt dette studiet.

Det virker som at medisinstudiet har blitt studiet alle skoletapere velger.

Er du en skoletaper og? Eller kanskje folk flest er også interessert i medisin? Gida meg.... :love:

Folk som har innmari lite selvinnsikt, folk som ikke vet hva de vil med livet sitt, er gjerne de som drar til utlandet for å bli leger. F**k them!

Jesus... Du er en liten hormonbombe ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Jeg er faktisk litt enig med Sonja/Kristina. Det er skummelt hvor enkelt det kan være å komme inn på medisin. Jeg synes at de som virkelig vil blir leger skal få en sjansje, men det skal ikke bety at de alle greier å bli det. Kun de flinkeste skal få slippe gjennom nåløyet. Om jeg blir syk vil jeg ikke ha en dårlig lege som er det kun fordi h*n har lyst, og ikke fordi h*n er flink.

Lenke til kommentar
Jeg er faktisk litt enig med Sonja/Kristina. Det er skummelt hvor enkelt det kan være å komme inn på medisin. Jeg synes at de som virkelig vil blir leger skal få en sjansje, men det skal ikke bety at de alle greier å bli det. Kun de flinkeste skal få slippe gjennom nåløyet. Om jeg blir syk vil jeg ikke ha en dårlig lege som er det kun fordi h*n har lyst, og ikke fordi h*n er flink.

Tror du må ha litt av begge deler. Dersom du er flink men ikke har interesse for medisin kan det bli tyngre å gjennomføre studiet enn hvis du virkelig brenner for det.

Lenke til kommentar

Tror du må ha litt av begge deler. Dersom du er flink men ikke har interesse for medisin kan det bli tyngre å gjennomføre studiet enn hvis du virkelig brenner for det.

Medisinstudiet er såpass vanskelig i utlandet at kun de beste vil uteksamineres. (som meg :D)

starter med 500+studenter 1året og ender opp med 22- 23 stykker... til 6året

Lenke til kommentar
Medisinstudiet er såpass vanskelig i utlandet at kun de beste vil uteksamineres. (som meg :D)

Så forferdelig mye vanskeligere enn i Norge har jeg liten tro på. Når de tar inn hva som helst så er det klart at flere faller av...

Lenke til kommentar

Så forferdelig mye vanskeligere enn i Norge har jeg liten tro på. Når de tar inn hva som helst så er det klart at flere faller av...

Vanskelig og vanskelig?

Jeg tro det er et effektiv filtersystem: Kun de mest dedikerte, motiverte og medisinkåte "medsinstudenter" vil overleve.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=104245

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=275114

og.. jeg glemte enting...

Selvfølgelig kjøper vi karakterer! :D "sonja spesial"

Lenke til kommentar
Hvorfor ikke prøve å forbedre karakterene dine, for så å søke deg inn her i Norge?

Skjønner ikke dere at dere ødelegger for alle oss som sliter oss gjennom studiet her i Norge. Det er for mange leger, men hvem sin feil er det? Selvfølgelig de som drar til utlandet.

Hvis dere drar til utlandet for å bli lege/tannlege, hvorfor kommer dere da tilbake til Norge for å jobbe- IDIOTER!

Mitt råd: bosett dere der, og ikke kom tilbake og ødelegg for oss!

Du er nok du som er idioten her som uttaler deg slikt uten å vite noe som helst for bakgrunnen til at jeg drar. Forsåvidt også fordi du ikke har noen som helst viten om hvor jeg skal bosette meg etter studiet.

Lenke til kommentar

Vanskelig og vanskelig?

Jeg tro det er et effektiv filtersystem: Kun de mest dedikerte, motiverte og medisinkåte "medsinstudenter" vil overleve.

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=104245

http://www.vg.no/helse/artikkel.php?artid=275114

og.. jeg glemte enting...

Selvfølgelig kjøper vi karakterer! :D "sonja spesial"

Kun de mest dedikerte, motiverte, medisinkåte og... rusa studentene vil overleve?

Hehe ok. lover jo godt det...

Skjønner ikke hvordan dere skal ha råd til å kjøpe karakterer hvis dere bruker alle pengene deres på amfetamin og likdeler :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...