Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Det positive med Vaio er at han står for sine meninger, og er selvsikker. Selv om han ofte har ganske sprø meninger er det fint å se noen som har troen på seg selv.
Det er en skjør balansegang mellom "troen på seg selv" og blind arroganse. Sistenevnte er som oftest tilfellet i denne sammenheng.

Vi trenger litt fargerike folk. Vaio skaper liv og spenning. Hvis alle skulle oppført seg "ordentlig" hadde verden vært grå og kjedelig :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vaio: Ville du valgt Ungarn fremfor Norge dersom du hadde kommet inn rett etter vgs?

Selvsagt, hvis jeg har fått muligheten.

Men hvis det hadde vært et valg mellom USA og Noreg. Hadde jeg valgt USA først.

Og Vaio, om du vil bli tatt noenlunde seriøst bør du vurdere å lese det du har skrevet inni deg før du trykker på "Add Reply" knappen.

Jeg er villig til å forsvare min utdannelse med nebb og klør. Dette burde du også har gjort. Ellers blir vi alltid stigmatisert! Også av "psykologer." :wee:

Selvfølgelig, har vi alle glemt, hva Poplitea skrev: Høytidlighet.....

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Mellom 08 og 13, de fire dagene i uken dere har skole eller?

Den var saklig du.

Dersom du prøver å poengtere noe så ødelegger du hele innlegget ditt med å slenge inn (forhåpentligvis) ironiske kommentarer som det der.

Jeg klarer iallefall ikke å ta deg spesielt seriøst.

Lenke til kommentar
Og Vaio, om du vil bli tatt noenlunde seriøst bør du vurdere å lese det du har skrevet inni deg før du trykker på "Add Reply" knappen.
Jeg er villig til å forsvare min utdannelse med nebb og klør. Dette burde du også har gjort. Ellers blir vi alltid stigmatisert! Også av "psykologer." :wee:

Hvordan er det mulig å tolke innlegget mitt på noen som helst annen måte?!

Den var saklig du.

Dersom du prøver å poengtere noe så ødelegger du hele innlegget ditt med å slenge inn (forhåpentligvis) ironiske kommentarer som det der.

Her er ei typisk uke i 2. semester. Som du ser er det ganske mye selvstudium.

med.jpg

3 semester timeplan:

TIMEPLAN

Hvorfor var kommentaren min forhåpentligvis ironisk?

Lenke til kommentar
Har ikke sagt noe om utenlandsstudenters personlige egenskaper eller egnethet fordi jeg ikke kjenner noen personlig.

I motsetning til deg som tar forhastete slutninger om ting du ikke vet noe om...

Vet du hva ironi betyr? :lol:

Hvitmink:

Du lærer raskt.. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Den var saklig du.

med.jpg

3 semester timeplan:

TIMEPLAN

Selvstudium betyr ikke at man går på cafe vet du.

du trår ganske hard på dine egne påstander da

Lenke til kommentar

Den var saklig du.

med.jpg

3 semester timeplan:

TIMEPLAN

Altså, nå må jeg bare spørre deg. Er du full?! Hva i himmelens navn og rike er det du snakker om? Jeg skjønner at det er Fredag og allting, men la være å sitte foran PCen hvis du først har tenkt deg ut på en kule! Eller skriver du bare for å få siste ordet uansett hvor meningsløst sludder det er?

Hvor har jeg skrevet noe som helst om å gå på cafe? Jeg konstaterte at om jeg skulle etter ditt forslag ta meg en tur på fakultetet deres måtte jeg ha gjort det i den ovennevnte tidsperioden som ironisk nok stemte i følge timeplanene lagt ut i begynnelsen av tråden. Og "du trår ganske hard på dine egne påstander da"... altså... er ikke almen norsk kunnskap et krav til å komme inn på medisin i Norge eller?

Lenke til kommentar

Altså, nå må jeg bare spørre deg. Er du full?! Hva i himmelens navn og rike er det du snakker om? Jeg skjønner at det er Fredag og allting, men la være å sitte foran PCen hvis du først har tenkt deg ut på en kule! Eller skriver du bare for å få siste ordet uansett hvor meningsløst sludder det er?

Hvor har jeg skrevet noe som helst om å gå på cafe? Jeg konstaterte at om jeg skulle etter ditt forslag ta meg en tur på fakultetet deres måtte jeg ha gjort det i den ovennevnte tidsperioden som ironisk nok stemte i følge timeplanene lagt ut i begynnelsen av tråden. Og "du trår ganske hard på dine egne påstander da"... altså... er ikke almen norsk kunnskap et krav til å komme inn på medisin i Norge eller?

Hvitmink, du som kritiserer, eier du selvkritikk?

Hvorfor i allverden går du løs på Poplitea?

Ja det kreves et allmenn norsk kunnskap

Lenke til kommentar
Hvitmink, du som kritiserer, eier du selvkritikk?

Hvorfor i allverden går du løs på Poplitea?

Ja det kreves et allmenn norsk kunnskap

Ett kunnskap faktisk... Jeg går ikke løs på noen, men i likhet med deg mangler han/hun tydeligvis noe vitalt og jeg blir tvunget til å bruke unødvendig tid på å forklare meg. Jeg er svært mottakelig overfor kritikk, men jeg har hittil ikke lest noe konstruktiv kritikk rettet imot meg.

Lenke til kommentar
[quote name='Poplitea' post='12452037' Altså, nå må jeg bare spørre deg. Er du full?! Hva i himmelens navn og rike er det du snakker om? Jeg skjønner at det er Fredag og allting, men la være å sitte foran PCen hvis du først har tenkt deg ut på en kule! Eller skriver du bare for å få siste ordet uansett hvor meningsløst sludder det er?

:rofl:

Norsk allmenn kunnskap?

Ditt første spørsmål er om jeg er full :p

(og nå mangler jeg visst noe vitalt også)

Ikke så mye som en differensialdiagnose engang :D

Endret av Poplitea
Lenke til kommentar
er ikke almen norsk kunnskap et krav til å komme inn på medisin i Norge eller?

"almen norsk kunnskap" staves "allmenn norskkunnskap". Så svaret et vel at man ihvertfall ikke trenger dette for å komme inn på medisinstudier der du går... Resten av posten er så useriøs at jeg ikke har ord.

Det hjelper jo ikke hvis du dritner den mer til. :dontgetit:

Skal vi forsette lakariskrangelen vår? :dribble:

:rofl:

Norsk allmenn kunnskap?

Ditt første spørsmål er om jeg er full :p

(og nå mangler jeg visst noe vitalt også)

Ikke så mye som en differensialdiagnose engang :D

Passpå hun er en nordlæææædning.. :evil:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
er ikke almen norsk kunnskap et krav til å komme inn på medisin i Norge eller?

"almen norsk kunnskap" staves "allmenn norskkunnskap". Så svaret et vel at man ihvertfall ikke trenger dette for å komme inn på medisinstudier der du går... Resten av posten er så useriøs at jeg ikke har ord.

Det hjelper jo ikke hvis du dritner den mer til. :dontgetit:

Skal vi forsette lakariskrangelen vår? :dribble:

Hm... Nei, helst ikke, er ferdig med den diskusjonen. Men vi kan sikkert finne er annet tema å argumentere om. Forslag?

Jeg vurderer forresten å ta USMLE step 1 i løpet av tredjeåret i tilfelle mitt "worst case scenario" mtp. arb.marked slår til (det er ikke så veldig sannsynlig, men uansett er jo USA et land som er i front innen veldig mye i medisin).

Har du tatt noen deler av USMLE?

Endret av ScapulaAlata
Lenke til kommentar

Ser temaet svang seg innom norskkunnskaper. Den skriftlige norsken går det nedover med mens man studerer i utlandet, og nesten kun bruker norsken muntlig. Det er derfor enkelte studenter her har drøssevis av samsvarsfeil og stavefeil. Det sto altså ikke så dårlig til med norsken da de startet utdanningen sin. Når jeg skriver for tida merker jeg at jeg ikke husker hvordan enkelte ord skrives, og jeg har stygge orddelingsfeil jeg ville hånt andre for på ungdomsskolen/VGS.

Hodet mitt sier dog at det ikke er feil å skrive allmenn norsk kunnskap dersom bruken er riktig (noe det ikke var her).

Her nede ble jeg forresten kjent med en spansk Erasmus-student som jeg kunne tatt for å være Vaio. Herlig påståelig fyr, som samtidig fikk toppkarakterer i nesten alle fagene, selv om det kunne være slitsomt å diskutere med han, fordi han aldri innrømte feil eller svakheter.

Endret av Quicko
Lenke til kommentar

Takker for en god og utfyllende kommentar til posten min, DigitaL BlasteR! For å være helt ærlig vurderer jeg også utlandet fortløpende. Jeg får se hvilke karakterer jeg får på fag jeg tar opp nå til våren. Jeg håper virkelig kke at det er mange over 23 år som søker!

De nye reglene er virkelig unødvendige. Det er garantert ingen som får noe faglig utbytte av å forbedre videregående karakterer fra 5 til 6. Det er mye bedre å samle poeng på universitetet. Fremtidige leger har heller ikke vondt av å studere litt andre fag på universitetet før de begynner på medisinstudiet! Dessuten er det mye billigere å ta fag ved universitetet enn å melde seg opp i x antall privatisteksamener.

Jeg har lest at det er en god del flere norske medisinstudenter i Polen enn i Ungarn. Er det noen spesifikk grunn til det?

Lenke til kommentar
Har du tatt noen deler av USMLE?

Holder på... Blir spennende... :wee:

Her nede ble jeg forresten kjent med en spansk Erasmus-student som jeg kunne tatt for å være Vaio. Herlig påståelig fyr, som samtidig fikk toppkarakterer i nesten alle fagene, selv om det kunne være slitsomt å diskutere med han, fordi han aldri innrømte feil eller svakheter.

Jeg har aldri tatt et spansk en! :wee:

Jeg har lest at det er en god del flere norske medisinstudenter i Polen enn i Ungarn. Er det noen spesifikk grunn til det?

Det er lettere. :wee:

Endret av Vaio
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...