Heimdall Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Turnustjeneste: Er det fortsatt loddtrekning? Og hvis man kommer på venteliste er man da garantert plass (ett eller annet sted) ved neste trekning? Lenke til kommentar
Raijin Skrevet 4. november 2008 Rapporter Del Skrevet 4. november 2008 Ja, det er sikkert lite med leger oppe i Finnmark Vaio Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Ja, det er sikkert lite med leger oppe i Finnmark Vaio Det er lite leger i Finnmark... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 707 påmeldt + anonyme + venteliste.. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) http://www.legeforeningen.no/asset/35651/1/35651_1.pdf Ta en titt på denne listen. Er det å stole på? Dvs. blefjell er The "choice" ??? Ullevål er nr 5 i rangeringen Endret 5. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 707 påmeldt + anonyme + venteliste.. er de på venteliste de som er garantert turnus fordi de har "stått på vent"? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Det er lite leger i Finnmark... Enhver "mann" kan blir ensom der oppe.... er de på venteliste de som er garantert turnus fordi de har "stått på vent"? De er garantert "plass", men ikke sted... tror jeg Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) http://www.legeforeningen.no/asset/35651/1/35651_1.pdfTa en titt på denne listen. Er det å stole på? Dvs. blefjell er The "choice" ??? Jeg tror det er litt andre faktorer som spiller inn i tillegg. Bare se på hvor få de var der i forhold til ved de litt større sykehusene. Ved neste evaluering, med andre turnusleger, vil listen helt sikkert forandre seg litt. Tror man må ha litt flere evalueringer over tid før man kan "kåre en vinner". Men selvfølgelig. Mange velger turnusplass etter anbefalinger fra tidligere turnusleger. Endret 5. november 2008 av Poplitea Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Men selvfølgelig. Mange velger turnusplass etter anbefalinger fra tidligere turnusleger. Nja... De fleste velger plasser som er nær bostedet, eller nær "mamma og pappa"... Jeg derimot, er drittlei Bergen.... Hva sier du Poplitea?? Er Nordlandet noe å satse på? eller i et enklerer form: Finnes det noe søte Nordlædninger der oppe? Forresten, avtaren din, er en sau? edit: Nørsk Endret 5. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) Men selvfølgelig. Mange velger turnusplass etter anbefalinger fra tidligere turnusleger. Nja... De fleste velger plasser som er nær bostedet, eller nær "mamma og pappa"... Jeg derimot, er drittlei Bergen.... Hva sier du Poplitea?? Er Nordlandet noe å satse på? eller.... i en enklere form: Finnes det noe søte Nordlædninger der oppe? Forresten, avtaren din, er en sau? Nordlandssykehuset er ikke så dumt valg og sykehusene i Narvik og Harstad har alltid hatt et godt rykte blant turnusleger. Sykehusene i Lofoten er også populære i tillegg til at Lofoten er utrolig flott i seg selv. Mange søte Tromsøstudenter som drar dit Jeg liker sauer Endret 5. november 2008 av Poplitea Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hva med deg? Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Hva med deg? Er nå en stund ennå til jeg skal i turnus. Satser på Nord-Norge tror jeg, men er egentlig ikke så kresen. Bare jeg slipper å være på min egen hjemplass så er jeg egentlig fornøyd Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Nordlandssykehuset er ikke så dumt valg og sykehusene i Narvik og Harstad har alltid hatt et godt rykte blant turnusleger. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/article2357430.ece Nordlandssykehuset opererte mann med lårhalsbrudd i feil hofte. Jasså... Lenke til kommentar
Poplitea Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Nordlandssykehuset er ikke så dumt valg og sykehusene i Narvik og Harstad har alltid hatt et godt rykte blant turnusleger. http://www.tv2nyhetene.no/innenriks/helse/article2357430.ece Nordlandssykehuset opererte mann med lårhalsbrudd i feil hofte. Jasså... Hehe Finnes alltid forbedringspotensiale:p Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) http://www.legeforeningen.no/asset/35651/1/35651_1.pdfTa en titt på denne listen. Er det å stole på? Dvs. blefjell er The "choice" ??? Ullevål er nr 5 i rangeringen Seriøst... Noen fra Ullevål/UIO? eskyho? Sonja? Endret 5. november 2008 av Vaio Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 (endret) får se hvordan det går med noen av andre klasse realfagene og naturfagen jeg tar opp nå, blir det 6ere, tar jeg opp et par fag til, blir det 5ere, setter jeg meg på luftskipet til Ungarn... etter førstegangstjenesten vel og merke Endret 5. november 2008 av BannanMannen Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 etter førstegangstjenesten vel og merke Mitt råd er at du utsetter FGT. Lenke til kommentar
BannanMannen Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 etter førstegangstjenesten vel og merke Mitt råd er at du utsetter FGT. du er også en av de som har sveket sittende-regjering konge og fedreland? alle tre? min mening er, at alle gutter, med mindre de er fysisk syke, burde gjennom FGT før staten støtter dem $$$$ messig med utdanning... og kvinner burde ha siviltjeneste..... mohaha.. neida, men skjønner hva du mener, er fornuftig, siden kjemi og alt det bare renner ut av hodet når en ikke bruker det... Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 5. november 2008 Forfatter Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 Du gir mye mer tilbake til landet å ha FGT etter studiet. Resten få du filosofere. Militæret er et must... Lenke til kommentar
ScapulaAlata Skrevet 5. november 2008 Rapporter Del Skrevet 5. november 2008 True story. Som vernepliktig lege får man løytnantsgrad, lønn (litt under 300000/år? Ikke dårlig for førstegangstjeneste) og en ihvertfall delvis meningsfull tjeneste. Noen har som har vært inne til medisinsk rekruttskole eller sånn informasjonsuke i sommerferien og vet noe om hva vi kan vente oss? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå