Gå til innhold

Tråden for Medisinstudenter

Vaio

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Premed-student fra Budapest,

Ungarn er et fett sted,

anbefaler folk å studere utenlands. Kul erfaring, man lærer et nytt språk og man er mer ettertraktet på arbeidsmarkedet.

Premed i Ungarn? Det er noe jeg har tenkt på, faktisk! Eneste jeg lurer på er om det er vanskelig for en som ikke er særlig god i realfag...? Og er det krav om realfag for å komme inn?

Ellers, har jeg hørt det ikke er støttet fra Lånekassen?

Lenke til kommentar
Hvordan gikk eksamen, Sonja?

Jeg skal synge for dere på tirsdag. Gled deg! :)

SKal få en kamerat til å ta opp... Jeg vil virkelig se hvem du er... :devil:

Premed i Ungarn? Det er noe jeg har tenkt på, faktisk! Eneste jeg lurer på er om det er vanskelig for en som ikke er særlig god i realfag...? Og er det krav om realfag for å komme inn?

Pre-med er laget for de som ikke har "hatt" realfag i videregående. (Alle kommer inn)

Svenskene få støtte, mens norske ei. Du få ringe til Halvorsen. :wee:

Jeg har sett flere overleger bruker Wikipedia.. Nothing surprices me anymore.

pss.. tror jeg ingenting på :lol:

I will take a picture next time :devil: (med sladdet fjes) ;)

Endret av Vaio
Lenke til kommentar
Hvordan gikk eksamen, Sonja?

Jeg skal synge for dere på tirsdag. Gled deg! :)

SKal få en kamerat til å ta opp... Jeg vil virkelig se hvem du er... :devil:

Pre-med er laget for de som ikke har "hatt" realfag i videregående. (Alle kommer inn)

Svenskene få støtte, mens norske ei. Du få ringe til Halvorsen. :wee:

Jeg har sett flere overleger bruker Wikipedia.. Nothing surprices me anymore.

pss.. tror jeg ingenting på :lol:

I will take a picture next time :devil: (med sladdet fjes) ;)

Jeg tror iallefall ikke på det før jeg får se det :tease:

Lenke til kommentar

Sonja89,

Let me be there in your morning

Let me be there in your night

Let me change whatever's wrong and make it right

Let me take you through that wonderland

That only two can share

All I ask you is let me be there

Hadde dere et fint ball? :) Endelig kvitt de hersens tann"legene"? Hah

Lenke til kommentar

MGS3,

Jepp, det stemmer. Ingen støtte fra kassen, men, svenskene får støtte!

Som VaioMan sier,

premed er ment for å gi deg den nødvendige bakgrunnen innenfor realfagene slik at selve medisinstudiet går som smør på fett.

Du bør definitivt være flink i engelsk ettersom all undervisning foregår på engelsk.

Riktignok kan man lære engelsk her også i tilfelle du ikke skulle kunne det. Men, som innlysende er, kan du engelsk, så er det mye lettere å følge med i biologi og kjemi-timene.

Vurder mulighetene dine. Ungarn er kanskje ikke stedet for deg, eller kanskje det er det.

The Possibilities are Endless!

Lenke til kommentar

Engelsken min vurderer jeg som utmerket faktisk, så det skulle ikke være noe problem, sett bort i fra alle navn på formlene i kjemi, men det lærer jeg nok etterhvert (Fikk 5´er på siste året på VGS)

Jeg har sett litt rundt på ulike steder på nettet, og kommet frem til Bjørknes og Atlantisk Medisinske Høgskole, som begge tilbyr medisinsk grunnfagskurs i Norge, noe som jeg ser meg veldig interesert i! Jeg har skrevet mer om dette i en annen tråd her på forumet - Medisinutdanning, spørsmål og tanker elns.. :)

Endret av MGS3
Lenke til kommentar
Sonja89,

Let me be there in your morning

Let me be there in your night

Let me change whatever's wrong and make it right

Let me take you through that wonderland

That only two can share

All I ask you is let me be there

Hadde dere et fint ball? :) Endelig kvitt de hersens tann"legene"? Hah

He-he :) Ja ballet var supert.

Tannlegene, endelig kvitt dem. Neida, kommer til å savne dem, de er en hyggelig gruppe, som jeg håper å holde kontakten med videre.

Lenke til kommentar

Kvinner burde ikke bli leger. De er udugelige. Har flere eksempler der kvinner ikke er brukbare og bare prater fjas istedet for å oppføre seg som leger.

Skammelig at vi faktisk tar inn så mange kvinner i helsesystemet.

(dette har en dypere mening)

Endret av Murkey
Lenke til kommentar
Kvinner burde ikke bli leger. De er udugelige. Har flere eksempler der kvinner ikke er brukbare og bare prater fjas istedet for å oppføre seg som leger.

Skammelig at vi faktisk tar inn så mange kvinner i helsesystemet.

(dette har en dypere mening)

Hehe. Så får dere gutta gjøre en innsats så dere faktisk klarer å komme inn på medisin. Ikke vår skyld at dere er så udugelige på vgs at det er kun vi som kommer inn. :tease:

Sleng over den dypere meningen du. Venter i spenning:p

Lenke til kommentar
Det hele er jo ironi Poplitea. Håper du ikke tror jeg mente det. Er bare et poeng å vise at fordommer fordi du er kvinne eller pointet mitt utelandsstudent betyr ikke at du er en dårlig lege som mange har tydligvis gitt inntrykk for her ;)

Du tok ikke ironien du heller nei:p

Fordommer mot meg fordi jeg er kvinne? Hvor gammel er du egentlig... 80?

Kan ikke si jeg har møtt så mange av dem akkurat.

Lenke til kommentar

Tror ikke du ser poenget mitt. Men kan forklare det nærmere. Kvinner har i mange år blitt sett ned på i så veeeeldig mange ting, men det betyr likevel ikke at de f.eks er dårlige leger fordi det er blitt sagt. Ville poengtere at det er så mange her med fordommer mot utelandske leger at jeg blir kvalm. Se logikken, en lege med fordommer :S

Lenke til kommentar
Tror ikke du ser poenget mitt. Men kan forklare det nærmere. Kvinner har i mange år blitt sett ned på i så veeeeldig mange ting, men det betyr likevel ikke at de f.eks er dårlige leger fordi det er blitt sagt. Ville poengtere at det er så mange her med fordommer mot utelandske leger at jeg blir kvalm. Se logikken, en lege med fordommer :S

Nei jeg ser ikke helt poenget ditt. Ikke logikken heller for den del.

Lenke til kommentar

Å se ned på andre fordi de utdanner seg i utlandet er usaklig. Og jeg synes det er værre når det faktisk finnes fremtidige leger med samme holdninger når de faktisk skal lære å være nøytrale i sitt yrke. Egenskaper som fordommer kommer ikke godt ut for en lege. Noe mange inne på tråden her viser. Jeg sier ikke du viser det, men jeg sier mange gjør det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...