Vaio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Vaio: Det er ikke svada, det er fakta. Jeg kan virkelig ikke stole på at en som studerer i øst-europa har fått diplomaet sitt på ærlig vis. Sorry meg, men slik er det bare. En på studiet mitt studerte i polen en stund, men hoppet av og begynte på utdanningen her i oslo. Han sa at han aldri ville gått til en lge som har studert i de landene pga korrupsjon. Der er det pengene som regjerer. Du kan betale deg til bestått karakter. Hvis det er fakta, så vil lånekassen stoppe støtten til studiet. Lånekassen sender ut, årlig kvalitetsjekk, til universitetene. Dessverre er det alltid snakk om rykter og atter rykter. Jada! Vi, "alle" ,kjøper stå karakterene vårt. Endret 16. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Lånekassen har ikke kapasitet eller mulighet til å sjekke alle disse forholdene, at korrupsjon pågår er et faktum. Ikke alle, men mange kjøper karakterene sine. Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Kilde? Det der er påstander, rykter om du vil, fra slike som deg. Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Det er ikke rykter, men sannhet. Jeg har snakket med to studenter som studerte i utlandet, og de fortalte meg at det var enkelt å kjøpe seg til en bestått karakter, noe de vedgikk at de også gjorde pga av nettopp lånekassens regler om at hvis du ikke står på eksamen, blir stipend omgjort til lån. Men folk som gjør dette, vil ikke vedgå seg dette, eller stå frem, fordi da mister de muligheten til å leke leger. Ja leke leger, idioti er det, dette er. Forhåpentligvis lærer de seg et og annet under turnusen, Endret 16. januar 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 Det er ikke rykter, men sannhet. Du slo meg av bordet med overbevisninger... Jeg tro deg Sonja.. Greit.. Date? Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 date? Nei, liker ikke leger som er utdannet i utlandet, sorry Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 date? Nei, liker ikke leger som er utdannet i utlandet, sorry ok.. Lenke til kommentar
Reipar Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Det eneste det her sier om deg er iallfall at du er arrogant Besslutsomhet? Annenrangs utdanning? Hvis nå mot formodning de norske som studerte i utlandet hadde kjøpt sine eksamener (har du forresten tall på korrupsjon i øst-europa I DAG kontra Norge? Hvis elevene har råd til å betale for eksamene sine, så har de uansett ikke bruk for å bli leger for pengenes skyld), så ville jo disse bli luket ut relativt fort under turnusen? Du gir inntrykk av at det norske legestudiet er verdens beste, og at en norskutdannet lege garantert stiller riktig diagnose. Hvorfor skulle den norskutdannede legen være flinkere til dette enn den som er utdannet i øst-europa? Dagens beste korrpusjonsbarometer: http://www.transparency.org/policy_researc...ndices/cpi/2006 Mørkere rød farge, mer korrupsjon. Norge: 8. plass Polen: 61. plass Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Takk reipar EDIT: de som studerer i øst-europa er fullstendig klar over korupsjonen, men de vil aldri vedgå seg dette. Mange betaler for utdanningen sin. Jeg har ikke sagt at norske leger er de beste i hele verden, men sier at jeg kan ikke stole på en lege som har blitt utdannet i øst-europa, fordi jeg kan ikke vite om personen har betalt for utdanningen sin. Endret 16. januar 2008 av Sonja84 Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Dagens beste korrpusjonsbarometer: <a href="http://www.transparency.org/policy_researc...ndices/cpi/2006" target="_blank">http://www.transparency.org/policy_researc...ndices/cpi/2006</a> Mørkere rød farge, mer korrupsjon. Norge: 8. plass Polen: 61. plass Tja: UAE er nr 34. Og forrige ble en gutt voldtatt av lokalepøbler. Istedet for å dømme forbryterene ble, han selv, dømt for homoseksualitet. Og Hong kong For de som har vært i HK, vet, hvor korrupt den lille øya er. Endret 16. januar 2008 av Vaio Lenke til kommentar
Sonja84 Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 og for vi som kjenner studenter som studerer eller har studert i øst-europa, vet hvor korrupt det systemet er. :!: Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ja, selvfølgelig. Andrehåndsinformasjon fra folk som har hoppet av er veldig pålitelig. Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 16. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 16. januar 2008 og for vi som kjenner studenter som studerer eller har studert i øst-europa, vet hvor korrupt det systemet er. :!: Forsatt ikke lyst å date en korrupt nesten lege? 1 Lenke til kommentar
eskhyo Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 Ikke for å komme med noen påståelser til faglig kvalitet mellom Øst-Europa og Norge, men mora mi som jobber som sykepleier sier studentene fra Øst-Europa generelt sett ter seg som drittsekker, skriver ut pasienter som er alvorlig syke og gir feil medisiner. Hun registrerer at det er tendensiøst langt flere feil gjort av Øst-Europa-studentene enn av norske leger. Hun forteller også om overleger som er fullstendig oppgitt over situasjonen fordi det er altfor lite kvalitetssjekking av utenlandsstudentene. Jeg skal ikke komme med påstander om at det er den faglige kvaliteten eller den generelle personlighetstypen hos dem som søker seg til Øst-Europa, men en forskjell er det definitivt på sykehuset der min mor jobber. Lenke til kommentar
Minnimus Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 For det første vil jeg bare si at jeg syns den påstanden om korupsjon kanskje er litt i drøyeste laget. Det er i alle fall et dårlig argument. Men. jeg lurer nå egentlig på hvordan kvalitetskontrollen er på de utenlandske universitetene. Spesielt de i Øst-Europa som tar inn alt som går på to bein. Her i Norge har vi i alle fall fått en skikkethetsvurdering som har til hensikt å "plukke opp" studenter som viser tegn på at de ikke egner seg som leger. Dette gjelder spesielt oppførsel og holdninger. Lenke til kommentar
Binche Skrevet 16. januar 2008 Del Skrevet 16. januar 2008 (endret) Takk reipar EDIT: de som studerer i øst-europa er fullstendig klar over korupsjonen, men de vil aldri vedgå seg dette. Mange betaler for utdanningen sin. Jeg har ikke sagt at norske leger er de beste i hele verden, men sier at jeg kan ikke stole på en lege som har blitt utdannet i øst-europa, fordi jeg kan ikke vite om personen har betalt for utdanningen sin. Hvordan kan du være sikker på at en lege fra Norge ikke har betalt for utdanningen sin da? Hvor mye har det å si hvor du er utdannet, medisin er jo det samme overalt. Det har vel mer med personen som studerer å gjøre... Endret 16. januar 2008 av Binche Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 (endret) Takk reipar EDIT: de som studerer i øst-europa er fullstendig klar over korupsjonen, men de vil aldri vedgå seg dette. Mange betaler for utdanningen sin. Jeg har ikke sagt at norske leger er de beste i hele verden, men sier at jeg kan ikke stole på en lege som har blitt utdannet i øst-europa, fordi jeg kan ikke vite om personen har betalt for utdanningen sin. Hvordan kan du være sikker på at en lege fra Norge ikke har betalt for utdanningen sin da? Hvor mye har det å si hvor du er utdannet, medisin er jo det samme overalt. Det har vel mer med personen som studerer å gjøre... Sonja er en skrå sikkert dame, det er derfor jeg ba om en date... Endret 17. januar 2008 av Vaio 1 Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det deg det er bilde av Sonja? Lenke til kommentar
Vaio Skrevet 17. januar 2008 Forfatter Del Skrevet 17. januar 2008 Er det deg det er bilde av Sonja? I wish... Lenke til kommentar
bruno99 Skrevet 17. januar 2008 Del Skrevet 17. januar 2008 Er det deg det er bilde av Sonja? I wish... Bare lurer jeg Ligner misstenkelig på Eva Longoria, men nå er jeg langt fra topic Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå